تقریباً همه مناطق جهان از آسیای جنوب شرقی، اروپای جنوب شرقی، قفقاز، خاورمیانه تا شما و جنوب آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب طی هفت دهه گذشته قربانی مهمات خوشه‌ای بوده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهاجرت‌های اجباری و پناهجویی‌های ناشی از بحران مناقشات مسلحانه و سیاسی که موجب مهاجرت‌های توده‌ای می‌شود، یک مسوولیت بین‌المللی است و نه مسوولیت یک‌جانبه‌ای از سوی همسایه یا همسایگان کشور‌های بحران‌زده یا بحران‌خیز. مسوولیتی که متاسفانه در بحران اخیر افغانستان به‌تن‌هایی بر دوش دولت و ملت ایران افتاد. چه زمانی که همه کشور‌های همسایه افغانستان به‌جز ایران مرز‌های خود را روی مردم افغانستان بستند و چه بعد از آنکه کمک‌ها و حمایت‌های بین‌المللی به‌دلایل مختلفی، چون ملاحظات سیاسی کشور‌های حمایت‌کننده، تحریم‌های بین‌المللی و نیز برخی ملاحظات داخلی کم و محدود شد.
۱۵۰ سال قبل، هر کدام از محلات مشهد، برای خودش قبرستان مجزا داشت، اما مهم‌ترین قبرستان شهر، یعنی قبرستان «قتلگاه» در شمال حرم رضوی، جنبه عمومی به خود گرفته بود و حتی مردم دیگر مناطق ایران و کشور‌های همجوار نیز، اموات خود را برای دفن به آن‌جا منتقل می‌کردند.
مظلوم مردمی هستند که با معادل هزینه‌های صرف شده برای خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو، می‌توانند با کیفیت‌ترین خودرو‌های خارجی را سوار شوند. مظلوم مردمی هستند که «زه» و بالابر شیشه را برایشان تبدیل به آپشن کرده‌اند. مظلوم واقعی شهروندانی هستند که باید دغدغه نقض‌های فنی و دردسر سر زدن به نمایندگی بعد از تحویل خودرو‌های صفر کیلومتر را تجربه کنند
وزارت کشور در آستانه روز جهانی قدس با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد که با وحدت گسترده‌تر کشورهای اسلامی، می‌توان به آزادی هر چه زودتر سرزمین‌های اشغالی امیدوار بود.
سریال‌های تولید شده با محوریت فلسطین و مبارزات ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و پخش آن در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی را برای ارائه تصویر درست از آرمان فلسطین مهیا می‌کند.
پس از آن که داده‌های مربوطه نشان داد که جمعیت این کشور سال گذشته برای اولین بار در 60 سال اخیر کاهش یافته است، کارشناسان تعداد زیاد این پیشنهادات را نشانه مثبتی دانستند که نشان می‌دهد چین با پیری و جمعیت رو به کاهش خود با فوریت و جدیت برخورد می‌کند.
مدت زمان خواب احتمالا در طول دهه ۲۰ و اوایل ۳۰ سالگی افراد کاهش می‌یابد.
عباس عبدی نوشت: واقعیت این است به عنوان کسی که در سال ۱۳۵۷، دانشجویی ۲۲ ساله بوده‌ام و حس و حال مردم را در آن دوره به یاد دارم باید بگویم که مهم‌ترین سرمایه و میراث این انقلاب که ایجاد اعتماد به نفس نزد مردم و جوانان بود، اکنون، چون برف در تابستان سوزان آب و تبخیر شده است.
وقتی مردم هر ساله باید زمان بیشتری را برای افزایش درآمد، در حال کار کردن باشند و باز هم درآمد آن‌ها کفاف یک زندگی مناسب را ندهد، وقتی امنیت شغلی برایشان وجود ندارد، مشخص است که ترجیح می‌دهند به کشور‌های دیگر مهاجرت کنند. با اینحال بدون شک هنوز مسئولان متوجه اصل ماجرا نشده اند. هنوز نمی‌دانند کشور با چه خطر بزرگی مواجه است و چه تهدید خطرناکی سایه بر ایران انداخته است
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه، حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
عضو شورای شهر تهران گفت: مردم می‌خواهند بدانند چه کسانی املاک شهرداری را تصرف کرده است.
سفیر ایران با انتقاد از رفتار‌های دوگانه کشور‌های اروپایی با موضوع حقوق بشر، تاکید کرد: کشور‌هایی که در تشویق مردم به خشونت و اجازه سوء استفاده از آزادی بیان توسط رسانه‌های ضدایرانی مروج خشونت و توهین کننده به مرجعیت سیاسی و دینی ایران نقش دارند، بهتر است به جای فشار سیاسی بر ایران و دلسوزی غیرواقعی برای مردم ایران، به وظایف خود بر اساس کنوانسیون وین برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی عمل کنند.
در مرحله اجرا بسیاری از این حقوق نقض می‌شوند. اتفاقا خیلی از افراد مکررا اعلام نقض می‌کنند، ولی هیچ مرجعی حتی حاضر نیست آن‌ها را به صورت موردی تکذیب یا راهی برای رسیدگی آن‌ها پیشنهاد کند. جالب اینکه همه یا اغلب افرادی که مدعی این نقض‌های حقوقی هستند در زندان و دراختیار دستگاه قضایی هستند، به راحتی می‌توان یک شعبه با چند قاضی معتبر و مورداعتماد مردم برای رسیدگی به شکایات و ادعا‌های آنان در زندان ایجاد کرد. تنها در این صورت است که سند امنیت قضایی کشور معنادار و معتبر می‌شود. مردم چیزی جز اجرای درست اسناد را از حکومت نمی‌خواهند
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی انگیزه‌های انتخاباتی را عامل تخریب دولت سیزدهم از سوی بانیان وضع موجود دانست و از همتی خواست گزارشی از اقداماتش در دولت دوازدهم در خصوص ارز ترجیحی ارائه کند.
طی این سال‌ها آنچه در کشور رخ داده، این است که بیش از آنکه بخش تولید رشد کند، بخش‌های نامولد مثل سفته بازی، سوداگری، خرید و فروش زمین و مسکن و ارز و طلا و امثال این‌ها رشد کرده‌اند؛ بنابراین مادامی که این وضعیت در اقتصاد ایران تصحیح نشود، قطعا در کنار کاهش ارزش پول ملی، شاهد از بین رفتن قدرت خرید مردم و حتی نابودی کامل طبقه متوسط جامعه خواهیم بود
سیدعلی صنیع‌خانی سردار بازنشسته سپاه گفت: خود افرادی که به پایان مماشات و استفاده بیشتر از خشونت توصیه می‌کنند، این نکته را می‌دانند و بعید است اطلاعی از این امر نداشته باشند که هر چه مردم آسیب بیشتری ببینند، کار سخت‌تر خواهد شد و رو به بهبود نخواهد رفت.
این روزها در شبکه های اجتماعی تحت امر رسانه های معاند به مخاطب القا می شود ماموران یگان ویژه اموال مردم را تخریب می کنند؛ اما واقعا ماموران یگان ویژه با اموال مردم چه می‌کنند؟
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: فرزندان ۵۴۰۰ نفر از مسئولان دولت در خارج از کشور هستند. مسئولان ما حقوق و درآمد جمهوری اسلامی را دوست دارند ولی تابعیت کشورهای خارجی را می‌خواهند؛ اگر آمریکا دشمن است فرزندان مسئولین آنجا چه می‌کنند؟ آقای رئیسی گفتید اگر وزیری فرزندش تابعیت خارجی داشت خودش هم باید برود مامنتظر اجرا هستیم.
انتظار می رفت وزارت ورزش حالا که به خواسته اش رسیده، حداقل حمایت خود از فدراسیون نیمه جان ورزش همگانی را ادامه دهد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه با عدم تمدید ماموریت ملایی، به جسم نیمه جان این فدراسیون یک لگد هم پراند
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نگرانی مردم از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: دریاچه درحال خشک شدن کامل است.
«تنها یک سال پس از خروج آمریکا از افغانستان، این کشور عملا تصویری تیره و تاریک را از خود نشان می دهد. در این چهارچوب جدای از مردم افغانستان و رنج هایی که می کشند، خطر توسعه تروریسم مهمترین تهدیدی است که اکنون افغانستان با آن مواجه است. نباید فراموش کرد که کشورهای غربی و مخصوصا آمریکا اکنون بدون چشم و گوش در افغانستان هستند و همین مساله می‌تواند تهدیدات تروریستی گسترده ای را برای آن ها در ماه ها و سال های آتی به همراه داشته باشد».
شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: هیچ گونه اطلاعی از مصوبات سفر دولت به خوزستان نداریم و اصلاً نمی‌دانیم که ۳۶ هزار میلیارد تومان قرار است صرف چه کارهایی بشود.
صدر میلیون‌ها پیرو دارد یکی از بزرگ‌ترین جناح‌های مسلح شیعه را کنترل می‌کند و دارای یک امپراتوری مالی است که درآمد‌های سالانه آن بیش از بودجه بسیاری از کشور‌های کوچک همسایه است. او یکی از دو مردی است که در عراق می‌تواند با یک کلمه میلیون‌ها نفر را در کنار آیت الله العظمی سید علی سیستانی به خیابان بیاورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ