۱۵۰ سال قبل، هر کدام از محلات مشهد، برای خودش قبرستان مجزا داشت، اما مهم‌ترین قبرستان شهر، یعنی قبرستان «قتلگاه» در شمال حرم رضوی، جنبه عمومی به خود گرفته بود و حتی مردم دیگر مناطق ایران و کشور‌های همجوار نیز، اموات خود را برای دفن به آن‌جا منتقل می‌کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حسن صانعی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. پیکر آیت الله شیخ حسن صانعی (برادر مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی)، که صبح امروز در تهران تشییع و سپس برای خاکسپاری به شهر قم منتقل شده بود، به دلیل آنچه که یک عضو دفتر مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی آن را مانع تراشی برای دفن در قبرستان وادی السلام شهر قم نامید، مجددا به تهران بازگشت تا در حرم امام خمینی دفن شود.
صداوسیما برای اولین بار از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری بانوان در حرم مطهر امام خمینی، گزارش تهیه کرد .
اولین روز از مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور جاده بانوان، گرامیداشت دهه مبارک امامت و ولایت در حرم امام خمینی برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. شامگاه جمعه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده سابق مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین قم در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
آیین تجدید میثاق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کارمندان، کارکنان و محیط‌بانان این سازمان با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و تجلیل از محیط‌بانان نمونه کشوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.
مراسم نخستین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی (ره)، با حضور اعضای بیت مرحوم دعایی و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.
مار اپریم اتنائیل رهبر جهانی آشوریان به همراه جمعی از اسقف ها، کشیش ها، نماینده آشوریان در مجلس، رییس مرکز گفت و گوی ادیان و رییس اداره ادیان، امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) ضمن ادای احترام به آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سلیمانی از ۹ صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به‌سمت حرم مطهر آغاز شد. آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید بر پیکر آیت‌الله سلیمانی نماز خواند و پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. آیت‌الله شیخ عباسعلی سلیمانی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری بود و سابقه امامت جمعه زاهدان و نمایندگی، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و منطقه کاشان را در کارنامه کاری خود داشت. آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در حادثه تیراندازی در بانک ملی بابلسر مورد سوءقصد قرار گرفت و در سن ۷۶ سالگی جان باخت.
مراسم خاکسپاری دکتر عماد افروغ، تحلیلگر و جامعه‌شناس و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم ظهر امروز در حرم امام خمینی برگزار شد.
کتب تاریخی، نخستین بنای حرم مطهر امام‌رضا (علیه‌السلام) را متعلق به دوره غزنویان و سلجوقیان می‌دانند.
در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حرم امام خمینی (ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای انفجار دفتر نخست وزیری در هشت شهریور سال ۱۳۶۰ یاد شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر مزار شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی و تعدادی از شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهدای مدافع سلامت نیز حضور یافتند.
مراسم تشییع همسر آیت الله سبحانی، بانوی مومنه حاجیه خانم مخترع (از خاندان مجتهدی تبریزی) روز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد. مجلس ختم آن مرحومه عصر امروز، پس از نماز مغرب و عشاء در دفتر حضرت آیت‌الله سبحانی واقع در میدان شهداء، ابتدای خیابان صفائیه برگزار می‌شود. مجلس ختم برای بانوان نیز در حسینیه شهداء، در خیابان صفائیه برگزار خواهد شد.
ظهر امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه، علما، روحانیون و مردم قم در اعتراض به هتاکی مجله فرانسوی و توهین به مرجعیت و مقام معظم رهبری در صحن امام رضا(ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع و با سر دادن شعار این اقدام هتاکانه را محکوم کردند. همچنین آیت الله سید احمد خاتمی در این تجمع به ایراد سخن پرداختند.
این عکس‌ها قدیمی‌ترین تصاویر از حرم امام رضا (ع) هستند.
جمعی از خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (شاهچراغ) شیراز، امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
مراسم تشییع پیکر آیت الله «سید محمد صادق روحانی» از فقهای حوزه علمیه قم با حضور گسترده طلاب و اقشار مردم از مسجد امام حسن عسگری (ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد و پیکر این فقیه در مسجد بالاسر حرم بانوی کرامت خاکسپاری شد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق که جمعی از وزرای عراقی وی را در سفر به مشهد همراهی می‌کنند، در ادامه با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی دیدار دارد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق که جمعی از وزرای عراقی وی را در سفر به مشهد همراهی می‌کنند، در ادامه با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی دیدار دارد.
عصر امروز دوشنبه ۷ آذرماه، پیکر مطهر۴ شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون که در روز‌های اخیر در مناطق عملیاتی سوریه تفحص شده‌اند از مسجد امام حسن عسکری (ع) قم به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع شد.
پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد و دلدادگان حسینی با پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری، تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری پیاده روی می‌کنند. در این مراسم معنوی میهمانانی از کشور اسپانیا حضور داشتند.
محمدرضا طالقانی کشتی گیر پیشکسوت و چهره مردمی و محبوب ورزش ایران که برای شرکت در زیارت اربعین ۱۴۴۴ به عراق رفته است، در نجف اشرف به زیارت امیرالمؤمنین علی (ع) مشرف شد. محمدرضا طالقانی در سال ۱۳۴۶ وقتی که پانزده ساله بود کشتی را شروع کرد و تا سال ۱۳۶۰ که تشک را بوسید و خداحافظی کرد، افتخارات زیادی به همراه آورد؛ از جمله کسب ۸ مدال جهانی، ۳ بار پهلوان پایتخت و بستن بازوبند پهلوانی و ۷ سال حضور در تیم ملی بود. طالقانی چند سال نیز رییس فدراسیون کشتی بود که در زمان مدیریت او، ورزشکاران این رشته مدال‌های زیادی را برای ایران به ارمغان آوردند. او همچنین از همراهان نهضت امام خمینی (ره) بود و تصاویر ایشان هنگام حفاظت از امام راحل در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ بسیار معروف است.
آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری به همراه اعضا مجلس خبرگان رهبری برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر امام خمینی (ره) حاضر شدند.
مضجع مطهر حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام با حضور حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضایی آکنده از معنویت غبارروبی شد. رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس -که به دنبال تغییر شرایط کرونایی کشور انجام شد- در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام که با حضور جمعی از علما و خادمان حرم رضوی و با تلاوت کلام‌الله مجید و زیارت جامعه کبیره و ذکر مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام در روزهای پایانی ماه محرم برگزار شد شرکت کردند.
آیین سنتی مشعل گردانی هرسال در شب هشتم، نهم و دهم محرم الحرام توسط نجفی‌های مقیم قم برگزار می‌شود. در این مراسم عزاداران پس از اجتماع در مسجد امام رضا (ع) واقع در گذرخان دسته عزاداری خود را حرکت داده و برای عرض تسلیت به کریمه اهل بیت (ع) راهی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ