یومی اولین و تنها سیستم رباتیکی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای جراحی دندان مورد تایید قرار گرفته است. این ربات از طریق ترکیبی از فناوری‌های بازخورد لمسی، تجسم بصری و نشانه‌های صوتی به پزشکان کمک می‌کند تا ایمپلنت‌ها را با دقت و صحت بالاتری در دهان بیمار قرار دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازیکن تازه وارد شمس آذر قزوین در بدو ورود به این تیم رباط صلیبی پاره کرد و نیم فصل اول را از دست داد.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
۹ ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی در اولین کنفرانس خبری جهان با شرکت ربات‌های انسان‌نمای اجتماعی شرکت کردند.
متخصصان می‌گویند تولد اولین جنین‌هایی که به لطف تازه‌ترین روش ربات تزریق اسپرم به وجود آمدند، این نوید را می‌دهد که می‌توان هزینه آی‌وی‌اف را هزاران دلار کاهش داد.
روش جدید برای بیمار کم‌تر دردناک است، زیرا زخم راحت‌تر بسته می‌شود. این تکنیکی است که کیفیت زندگی بیماران در دوره پس از جراحی را بهبود می‌بخشد و درد را کاهش می‌دهد.
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به ساخت و انجام آزمایش‌های اولیه یک ربات گرده‌افشان گردو شدند؛ گرده‌افشانی مصنوعی توسط ربات پرنده، موجب افزایش بارآوری درختان گردو می‌شود.
یک شرکت توسعه دهنده موفق به توسعه اولین ربات با بازوهای موازی شده است که میتواند نیروی کنترل شده اعمال کند؛ این ربات Moonlight نام دارد.
وقتی از ساره در مورد سن او پرسیده شد، فقط لبخند زد و به سوال خبرنگار پاسخی نداد.
بعد از رونمایی از ماشین، طالبان اینبار از اولین تانک ربات خود رونمایی کرد.
هوش مصنوعی می‌تواند به روزنامه‌نگاران در حفظ جریان حرفه‌ای و در عین حال دستیابی به بهره‌وری و موفقیت بیشتر برای روزنامه‌نگاری محلی (خبر‌های مخصوص یک منطقه جغرافیایی) کمک کند.
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
صبح دوشنبه است و شما در هنگ کنگ هستید و با رئیس جدیدتان یک ربات مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی قهوه می‌نوشید. در همین حال، شبیه ساز دیجیتال تان از طرف شما در جلسه دیگری شرکت می‌کند و کار یادداشت برداری را انجام می‌دهد یادداشت‌هایی که بعدا مرور خواهید کرد، اما شما در واقع از اتاق خواب خود در ریودوژانیرو در حال کار هستید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: برای اولین بار ربات اطفاء حریق در پالایشگاه‌ها وارد سازمان خواهد شد که به ایمنی آتش‌نشانان و سرعت بخشیدن به اطفاء حریق کمک خواهد کرد.
در مکزیکوسیتی یک کودک مبتلا به فلج مغزی اولین قدم‌های خود را با کمک اسکلت بیرونی رباتیک برداشت.
شرکت تسلا روز جمعه یک نمونه اولیه از ربات انسان‌نمای اوپتیموس را به نمایش گذاشت و پیش‌بینی کرد بتواند میلیون‌ها دستگاه از آن را تولید کند.
تیمی از محققان دانشگاه کیوتو ژاپن در تلاش هستند تا با طراحی یک هوش مصنوعی جدید به ربات‌ها حس شوخ طبعی را بیاموزند.
NetDragon Websoft یک شرکت محبوب چینی است که به ساخت برنامه‌های موبایل و بازی‌های آنلاین چندنفره شهرت دارد. این شرکت هفته گذشته یک ربات زن به نام خانم «تانگ یو» را به عنوان مدیر عامل منصوب کرد.
توانایی روبات‌ها برای مدل‌سازی خود بدون کمک مهندسان به دلایل زیادی مهم است، زیرا نه تنها باعث صرفه‌جویی در نیروی کار می‌شود، بلکه به ربات اجازه می‌دهد تا با فرسودگی خود هماهنگی داشته باشد و حتی آسیب را شناسایی و جبران کند.
به نظر می‌رسد سعید باقرپسند در بازی با تراکتور دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شده است.
در رویداد بزرگی که توسط شیائومی در ۱۱ آگوست در پکن برگزار شد، این شرکت از اولین ربات انسان نمای خود، CyberOne رونمایی کرد. ربات انسان نمای شیائومی ۱.۷۷ متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن دارد. شیائومی این ربات را با لقب «برادر فلزی» نیز می‌خواند.
امیر سراج، اختر فیزیکدان جوان دانشگاه هاروارد آمریکا با ارائه طرحی عجیب قصد دارد تا یک جرم بین ستاره‌ای را با استفاده از یک آهن ربای بزرگ از دل اقیانوس خارج کند.
جلسه ابلاغ کیفرخواست میلاد حاتمی برگزار شد
اولین تلفات ساپینتو؛ هافبک استقلال رباط پاره کرد
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ