عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأیید واردات خودرو‌های کارکرده گفت: قرار نیست این خودرو‌ها از محل ارز دولتی وارد شود بلکه مردم می‌توانند با ارز‌هایی که در خانه‌های خود دارند و تا ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اقدام به واردات کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم علی آباد در مجلس با بیان اینکه محصول برنج کشاورزان به اصطلاح کرم گذاشته گفت: باید موضوع واردات برنج و مطالبات گندمکاران به سرعت از سوی سئولین دولتی تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات برنج و سیاست‌های حمایتی از برنجکاران شمال کشور گفت: اگر تا هفته آینده وضع ما روشن نشود، استعفای نمایندگان استان‌های شمالی روی میز هیئت رئیسه مجلس خواهد بود.
رحیمی جهان آبادی نوشت: خواستم تاکید کنم با افتخار نماینده مردمی هستم که شما ارزشی نما‌ها را شلغم هم حساب نمی‌کنند. حالا هر جا خواستید ارسال کنید. شما تندرو‌ها ننگ این کشورید و از شما بیزاریم و عامل بدبختی مردمید.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اخیراً واردکنندگان برنج خارجی به معاون اول رئیس جمهور برای واردات یک میلیون تن برنج نامه زده‌اند که مخبر هم با آن موافقت کرده است.
نوری قزلجه در واکنش به اینکه پیش از این به ممانعت هیئت رئیسه از طرح پیشنهادات درباره لایحه واردات خودرو‌های کارکرده و بستن میکروفون نماینده مجلس اشاره کردید، یادآور شد: بنده در این مورد تذکر دادم. بستن میکروفون در مجلس تازگی دارد و پیش از این چنین سبک و سیاقی وجود نداشته است. به نظر بنده این اتفاق بسیار خطرناکی در مسیر دموکراسی کشور است، به عبارت دیگر اگر نماینده مردم در مجلس برای حرف زدن دچار مشکل شود پس در کجای جامعه به دنبال آزادی بیان باشیم.
رشیدی کوچی گفت: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودرو‌های مناسب سوار شوند، اما اکنون آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.
اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در صورت تایید نهایی لایحه «واردات خودرو» توسط شورای نگهبان، خودروهای خارجی با عمر کمتر از پنج سال می‌توانند مجوز واردات دریافت کنند.
حسنلوئی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با انتقاد از وضعیت توزیع آرد در منطقه نقده و اشنویه گفت: مردم باید ساعت ۳ بامداد در صف نانوایی باشند و آیا این شایسته مردم است.
رئیس مجلس در واکنش به درخواست نماینده تهران تاکید کرد: در این موضوع درنگ نخواهم کرد و با هر متخلفی که بخواهد آبروی مجلس را ببرد و با تهمت این بحث را پیگیری کند، برخورد و به این موضوع رسیدگی می‌کنم. خواهش می‌کنم این موضوعات را به حاشیه نبرید.
رئیس مجلس در واکنش به درخواست نماینده تهران تاکید کرد: در این موضوع درنگ نخواهم کرد و با هر متخلفی که بخواهد آبروی مجلس را ببرد و با تهمت این بحث را پیگیری کند، برخورد می‌کنم و به این موضوع رسیدگی می‌کنم. خواهش می‌کنم این موضوعات را به حاشیه نبرید.
نظری خانقاه ادامه گفت: چرا دولت برای واردات خودرو فکر اساسی نکرد؟ فرستادن لایحه دوفوریتی در آستانه استیضاح توهین به مردم است. نمایندگان محترم اگر استیضاح رای نیاورد شما هم رای نخواهید آورد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بیش از حد برنج کشاورزان را دچار مشکل کرده است. برنج در مهر ماه کیلویی ۱۲۰ هزار تومان بود اما امروز ۸۰ هزار تومان است.
نماینده مردم قزوین نوسان‌های بازار خودرو را نگران کننده و ناگوار توصیف کرد و گفت: ثروت دارنده پراید نه تنها افزایش نیافته بلکه حداقل ۴ برابر تحلیل رفته است چراکه اگر خودرواش نیازمند قطعه باشد به سختی می‌تواند آن را تعمیر کند.
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در واکنش به نامه میرسلیم به مخبر درباره واردات خودروی دست دوم نوشت: اگر دردی از مردم دوا نمی‌کنید لااقل نمک به زخم مردم نپاشید. کاش جرئت مناظره با بنده را داشتید.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو کارکرده واقعاً تأسف‌برانگیز است.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت، باطل است؟ / ورییس سازمان خصوصی‌سازی: نقد جدی به مولدسازی وجود ندارد/ پیاز صادر می‌کنیم و بعد با قیمت‌ بالا از خارج وارد کنیم / وزارت اقتصاد: دولت در جنگ اقتصادی مردم را رها نکرده است / نماینده مردم ساوه: دولت قبلی افتخار میکرد که خانه‌‌‌‌ای نساخته است و... را می‌خوانید.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر صمت درخواست داریم واردات خودروهای مناسب هیبریدی و کم مصرف را با قیمت مناسب در دستورکار قرار دهد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نامه استعفای ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه را در جلسه علنی امروز اعلام وصول کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با مهم ارزیابی کردن امنیت حوزه امنیت غذایی گفت: دستگاه قضا در صورت اثبات باید برخورد جدی و قاطع با نفوذ شرکای رژیم صهیونیستی در موضوع واردات موز به کشور انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: واردات خودرو‌های خارجی باید به اجرا برسد تا بتوانیم انحصار را بشکنیم و ذره‌ای به فکر ملت ایران باشیم که مجبور هستند پول بنز را پرداخت کنند، اما تیبا سوار شوند.
نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: امروز داروهای وارداتی کم مصرف از دسترس خارج و داروهای معمولی پرمصرف دچار کمبود شده است. وزارت بهداشت مسئول وضعیت کنونی است و باید در این باره پاسخگو باشد.
نماینده مردم قزوین گفت: از هیئت تطبیق می‌خواهم به روح قانون واردات خودرو یعنی تنظیم بازار، ایجاد رقابت و کاهش قیمت توجه کند اگر این موارد محقق نشود، بهتر است آئین نامه و قانونی نباشد.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی رویه زیتون و روغن زیتون بی کیفیت، خواستار ساماندهی بازار زیتون شد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با احیای وزارت بازرگانی حمایت از تولیدات داخلی کاهش پیدا می‌کند و بحث واردات در کشور جدی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ