رشیدی کوچی گفت: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودرو‌های مناسب سوار شوند، اما اکنون آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سعیدی درباره تاثیر تورم بر زندگی نمایندگان مجلس گفت: به هر حال نمایندگان نیز از مردم هستند و جدا از آن‌ها زندگی نمی‌کنند. اینکه چرا باز هم با تمام این وضعیت علی رغم اینکه مجلس عنوان انقلابی دارد و دولت نیز عنوان محرومین را دارد، روز به روز مشکلات معیشتی مردم بیشتر می‌شود جای سوال است. الان مردم از ما هیچ توجهیی را نمی‌پذیرند. مردم به صراحت می‌گویند شما اگر واقعا منتقد یک موضوع بودید چرا از اختیارات نظارتی خود استفاده نکردید.
نماینده پیشین مجلس می‌گوید: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهد وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را برآورد کند، یک روز هیات دولت را در سبزه‌میدان تهران برگزار کند تا با قیمت‌های واقعی آشنا شود. اگر راست می‌گویند هیات دولت برود آنجا و صدای مردم را بشنوند.
نماینده پیشین مجلس می‌گوید: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهد وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را برآورد کند، یک روز هیات دولت را در سبزه‌میدان تهران برگزار کند تا با قیمت‌های واقعی آشنا شود. اگر راست می‌گویند هیات دولت برود آنجا و صدای مردم را بشنوند.
این‌که شاسی بلند را می‌گویند و جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس استفاده کرده‌اند؛ نخیر اینطور نیست. اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و نمی‌شود اسمش را سوءاستفاده گذاشت، چه بهتر که این‌ها شفاف‌سازی می‌شد.
نوری قزلجه در واکنش به اینکه پیش از این به ممانعت هیئت رئیسه از طرح پیشنهادات درباره لایحه واردات خودرو‌های کارکرده و بستن میکروفون نماینده مجلس اشاره کردید، یادآور شد: بنده در این مورد تذکر دادم. بستن میکروفون در مجلس تازگی دارد و پیش از این چنین سبک و سیاقی وجود نداشته است. به نظر بنده این اتفاق بسیار خطرناکی در مسیر دموکراسی کشور است، به عبارت دیگر اگر نماینده مردم در مجلس برای حرف زدن دچار مشکل شود پس در کجای جامعه به دنبال آزادی بیان باشیم.
بگلریان گفت: در رویکردها و سیاستگذاری‌ها نمی‌دانیم رویکرد جهادی به چه معنایی است؟ سال‌هاست سیاستمداران نمی دانند از کدام نظام اقتصادی استفاده می کنند... نظام سیاسی و دولت تکلیف بنگاه‌های خصولتی را مشخص کنند...دولت حداقل اگر سعی کند اصل ۴۴ قانون اساسی را  اجرا بکند،از مشکلات‌مان کم خواهد شد.
نظری خانقاه ادامه گفت: چرا دولت برای واردات خودرو فکر اساسی نکرد؟ فرستادن لایحه دوفوریتی در آستانه استیضاح توهین به مردم است. نمایندگان محترم اگر استیضاح رای نیاورد شما هم رای نخواهید آورد.
احمد علیرضا بیگی گفت: از دهه هفتاد تا به امروز قریب به ۲۸۰ میلیارد دلار ثروت این کشور را به بهانه کنترل قیمت ارز به این بازار ریخته‌اند. امروز هم اگر ریختن ارز در بازار اتفاق نیفتد باز هم قیمت سرکش دلار اقتصاد ما را از خودش متاثر خواهد کرد و این هم تمامی ندارد، در صورتی که تنها راه این است که ما ارزش پایه پولی کشور را تقویت کنیم.
علیرضا بیگی تاکید کرد: بایستی درصدد اصلاح شرایط مدیریت داخلی کشور باشیم که اگر ان شرایط را اصلاح نکنیم نه در روابط و ارتباطات بین‌الملل توفقیاتی به دست خواهیم آورد و نه در حوزه اقتصاد موفیقتی خواهیم داشت.
رضایی کوچی یادآور شد: بنابراین اگر بتوانیم اعتمادسازی کنیم و نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شوند. البته دولت تلاش می‌کند که مشکلات اقتصادی حل شوند، اما باید بیشتر تلاش و برخی از وزرا را جابه‌جا کند.
نماینده مردم کاشمر در واکنش به مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: اگر قدرت قانونگذاری از مجلس گرفته شود، باید فاتحه مجلس را خواند.
باقری گفت: مجلس به وزرا اعتماد کرد و آنها مشغول کار شدند، اما آن انتظاری که از دولت می‌رفت به دست نیامد. نمی‌توان مردم را ناراضی نگه داشت و نباید رییس جمهور این موضوع را به تاخیر بیندازد زیرا بسیار خطرناک است، مجلس در این موضوع تعارف ندارد و اگر دولت بخواهد به این رویه ادامه بدهد استیضاح ادامه خواهد داشت و این به صلاح نظام نیست، از ما هم می‌خواهند این کار را نکنیم، اما ما که نمی‌توانیم بر سر منافع مردم تعارف کنیم.قوی‌تر است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: نیروهای غیررسمی و شرکتی باید تعیین تکلیف شوند و اگر دولت نمی‌خواهد تعیین تکلیف شود باید به صورت شفاف اعلام کند.
رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت: من به رئیس جمهور می‌گویم که اگر شجاعت برخورد با مافیای خودرو را نداشته باشید، بقینا قیمت خودرو روز به روز بیشتر می‌شود. خرید خودروی بی کیفیت داخلی هم برای مردم آرزو شده است.
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند به اقتصاد کشورمان سامان دهد این تیم را تغییر دهد. مردم به این دولت دل بسته‌اند، نباید آنان را ناامید کنیم.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: اگر می‌خواهید کار در کشور رونق بگیرد باید سهم کارفرما در بیمه را کم کنیم و سهم دولت را افزایش دهیم تا کارفرما نیروی بیشتری بگیرد و آنها را بیمه کند.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد مجلس صرفاً اعداد را مصوب کند و دولت کار خود را انجام دهد، قطعاً مشکلات کشورها حل نخواهد شد.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: فرزندان ۵۴۰۰ نفر از مسئولان دولت در خارج از کشور هستند. مسئولان ما حقوق و درآمد جمهوری اسلامی را دوست دارند ولی تابعیت کشورهای خارجی را می‌خواهند؛ اگر آمریکا دشمن است فرزندان مسئولین آنجا چه می‌کنند؟ آقای رئیسی گفتید اگر وزیری فرزندش تابعیت خارجی داشت خودش هم باید برود مامنتظر اجرا هستیم.
نماینده ادوار مجلس گفت: حق مجلس است که به ماجرای طرح صیانت ورود کند اگر این کار را انجام ندهد به نوعی به خود هتک حرمت کرده است زیرا این کاری بود که مجلس استارت آن را زد و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید از مجلس آغاز شود.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم را به عنوان نقطه مثبت این دولت برشمرد و در عین حال گفت: اگر دولت می خواهد در ادامه راه کاری انجام دهد، باید فکری برای رابطه با جهان کند. نمی شود مدیر یک روزنامه، سیاست خارجی ما را تعیین کند یا اینکه چهار تا آدم افراطی رابطه ما با جهان را تعریف کنند آن هم افرادی که هیچ درک درستی از منافع ملی و درد مردم ندارند.
جلال محمودزاده گفت: مطمئناً از این به بعد هم درخواست استیضاح‌ها افزایش پیدا می‌کند، هم تذکر‌ها و سوال‌ها افزایش پیدا می‌کند و همینطور اگر دولت وزرای جدید به مجلس معرفی کند، قطعا به آسانی از مجلس رأِی اعتماد نخواهند گرفت.
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام خگستر به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد خگستر در روزهای آینده بورس است.
روز گذشته، نرخ دلار در صرافی‌ها با افت حدود ۱۲۰۰ تومانی همراه شد و در کانال ۳۱ هزار تومان جای گرفت. روندی که در صورت تدبیر بانک مرکزی برای افزایش سقف ۲۰۰۰ دلاری برای نیاز ارزی مردم در سرفصل ۲۴، احتمال تعدیل بیشتر شاخص ارزی را تقویت می‌کند.
بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ اولین موضوعی بود که امروز در دستورکار امروز صحن قرار داشت که اجرای آن با موافقت ۱۶۱ نماینده حاضر در جلسه همراه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ