حسنلوئی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با انتقاد از وضعیت توزیع آرد در منطقه نقده و اشنویه گفت: مردم باید ساعت ۳ بامداد در صف نانوایی باشند و آیا این شایسته مردم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:کنایه سلیمی نمین به حزب موتلفه و بادامچیان/سرنوشت «رابرت مالی» پس از مرخصی اجباری چه می‌شود؟/کنایه لاریجانی به صداوسیما و ارشاد: تقابل با هنرمندان کاملا اشتباه است! و... را می‌خوانید.
نماینده مردم علی آباد در مجلس با بیان اینکه محصول برنج کشاورزان به اصطلاح کرم گذاشته گفت: باید موضوع واردات برنج و مطالبات گندمکاران به سرعت از سوی سئولین دولتی تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: باید اقدامی صورت گیرد که بانک‌هایی که منابع خود را فریز می‌کنند، ملزم به اعطای تسهیلات ساخت مسکن شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در طول ۲ سال گذشته اقدامات خوبی را آغاز کرده و رئیس‌جمهور نیز با انجام سفرهای متعدد در بین مردم بوده است؛ اما از نظر بنده اکنون دیگر رئیس‌جمهور باید در اتاق فکر بنشیند و با استفاده از ظرفیت نمایندگان و با توجه به مصوبات سفرهای انجام‌شده برای حل مشکلات کشور تصمیم‌گیری کند.
علیرضابیگی تاکید کرد: مردم به درستی می‌توانند منفعت را تشخیص دهند و دولت قائل به این واقعیت نیست که باید برای مردم منفعت نشان دهد و همین هم سبب خروج سرمایه از کشور می‌شود این سیکل باطلی است که به واسطه نوع نگاه دولت به اقتصاد پیش آمده است و در این حوزه ما جایی برای مردم قائل نیستیم و تنها حرفی که می‌توانیم بزنیم این است که، چون مردم زیاد مصرف می‌کنند لاجرم ما از عهده تامین نیازمندی‌های مردم برنمی‌آبیم.
سلمان ذاکر، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای کاهش مصرف انرژی و کاهش ترافیک ساعت کاری کارمندان دولت را تغییر داد و این تصمیم مقطعی است. انتقادات از تغییر ساعت کاری بجا است و دولت باید هوشمندانه عمل کند. ما نباید آرامش مردم را به‌دلیل کاهش مصرف انرژی برهم بزنیم. باید دولت تصمیم معقولانه‌ای می‌گرفت؛ اما به نظر می‌رسد تصمیم هیجانی گرفت و بازتاب منفی در جامعه داشت.
عسگری گفت: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی‌های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می‌خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند؛ خوشبختانه ذخیره آبی سد کرج نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد، اما سهمیه و حق‌آبه باغات پایین دست کرج داده نشده و باغات در حال از بین رفتن است که در این رابطه از وزارت نیرو درخواست جدی داریم که به این مطالبه مردم توجه داشته باشد و با تامین حقآبه باغات پایین دست کرج مشکل مردم را برطرف کند.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت مجلس بر بازار و توجه به اقتصاد و معیشت مردم شد.
نماینده مردم تهران گفت: اصلاحات در دولت باید به هنگام و در زمان مناسب باشد نه با تأخیر، زیرا ایجاد هزینه و مشکل و کاهش سرمایه اجتماعی و همچنین آشفتگی سپهر سیاسی کشور را در پی دارد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محدودیت‌های دسترسی به اینترنت باید موقتی باشند و حتماً هرچه زودتر به نفع مردم مدیریت و برطرف شوند تا مردم آسیبی نبینند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ناکامی در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و لغو چندین ساعته پرواز ها را به عنوان جدیدترین ناکامی های بایدن برشمرد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: باید بتوانیم علی‌رغم همه تحریم‌ها، گره‌های اقتصادی را هم باز کنیم و این امر شدنی است. همچنین لازم است دولت با سرعت بیشتر و با استفاده از همه امکانات و راهکارهای سازنده، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کند.
نخعی، نماینده سربیشه و نهبندان در مجلس در خصوص فیلترینگ و سرعت کم اینترنت گفت: وزیر می‌گوید به من ارتباطی ندارد و شورای امنیت گفته است و وزیر کشور باید پاسخگو باشد، با وزیر کشور صحبت می‌کنیم می‌گوید شورای امنیت کشور گفته است و در واقع همه در این وضعیت شانه خالی می‌کنند و این درست نیست. بهتر است ما با مردم شفاف سخن بگوییم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا آن‌ها باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است و نیازمند صرفه جویی آن‌ها هستیم برای این مهم از دو اهرم پاداش و جریمه برای کم مصرفان و پرمصرفان می‌توان استفاده کرد.
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «باید صدای ملت خود را بشنویم»، عنوان کرد: باورم بر این است در قانون اساسی که ثمره خون ۲۴۰ هزار شهید است این ظرفیت وجود دارد که ما صدای ملت ایران را بشنویم؛ ملتی که ملی شدن صنعت نفت را پیشرو در خاورمیانه انجام داد، ملتی که جنبش مشروطه باقرخان، ستارخان و نهضت جنگل و تمامی آزادیخواهان از دادمحمد بلوچ در سیستان و بلوچستان تا تمام آزادیخواهانی که در سراسر این مملکت سال‌ها پیشروتر از خاورمیانه ایستادند. باید صدای زنان، جوانان، اقلیت‌ها، فعالان سیاسی، کانون‌های صنفی و... را بشنویم؛ چراکه این نظام متعلق به این مردم است و ما امانتدار آن‌ها به عنوان نماینده هستیم.
محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: به نظر من ما زبان مردم را می‌فهمیم که باید بفهمیم. اگر نمی‌فهمیم باید فکر دیگری کرد. باید گفت یک جای کار ایراد بسیار اساسی دارد که ما یا نمی‌فهمیم ایراد کجاست یا می‌فهمیم و خودمان را به آن راه می‌زنیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: واردات خودرو‌های خارجی باید به اجرا برسد تا بتوانیم انحصار را بشکنیم و ذره‌ای به فکر ملت ایران باشیم که مجبور هستند پول بنز را پرداخت کنند، اما تیبا سوار شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: علی‌رغم هشدار‌های داده شده، عدم مدیریت به هنگام درون و برون‌سازمانی منجر به وضعیت کنونی شده است. همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم که امروز حتی یک شربت ساده سرماخوردگی و آنتی هیستامین در دسترس نیست و مردم با مشکل مواجه هستند.
عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که «از حوزه راه تا مسکن انتقادات زیادی به عملکرد وزیر راه وارد است، علت مماشات مجلس و دولت با ایشان چیست؟» گفت: مجلس در نطق‌ها و تذکرات خود نسبت به وزیر راه و نسبت به وزارت عریض و طویل راه و شهرسازی با وظایف گسترده‌ای که وجود دارد، سوالات جدی دارد. تعهد مسکن، تعهد دولت است و باید وزارت شهرسازی کارنامه خود را در خصوص ساخت یک میلیون مسکن به مجلس و مردم گزارش دهد که درخصوص رفع مشکلات مسکن چه اقداماتی انجام داده است.
نماینده مردم خمینی شهر با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در روز‌های اخیر مظلومانه و مقتدرانه برای کشور زحمت می‌کشد گفت: حادثه‌ای در روز‌های اخیر اتفاق افتاد که دل‌ها را جریحه‌دار کرد، اما دشمنان و معاندین و در کمین نشستگانی امنیت ایران اسلامی را هدف قرار دادند.
نوری‌قزلجه، گفت: «این راه و روش ترویج اسلام و هدایت مردم نیست. باید نگاه‌مان را درست و اسلامی کنیم و با افکار اسلامی، دیدگاه‌های اسلامی و راهکار‌های اسلامی دنبال پیاده‌کردن اسلام باشیم. آن‌هم با هدف سعادتمندی مردم در شریعت، نه نگاه کاسبکارانه».
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه سه ماه فرصت دارد گزارش تحقیق و تفحص از فولاد را رسیدگی کند و حتماً باید با متخلفان این پرونده برخورد شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید، ضمن تحسین عملی شدن این وعده گفت: هنوز نارضایتی‌هایی در میان مردم وجود دارد، اما این خودروساز فعالیت‌ها را به خوبی آغاز کرده‌است که باید با سرعت بخشی به اقدامات، پاسخ‌گوی نیاز مردم باشد.
تداوم بارش‌ها تا پایان هفته

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ