اراک- معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مرکزی با اشاره به مرمت سرای کتاب بازار تاریخی اراک گفت: ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری هزینه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رفع تصرف ضرابخانه بازار قیصریه، کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی، مرمت ۴ بنای مشارکتی و نمایش ۵ درصد از آثار مخازن موزه‌های دفینه از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و با هدف بررسی و تبادل نظر در خصوص آسیب شناسی و عارضه یابی مرمت آثار موزه‌ای و بناهای تاریخی مجموعه، برگزار شد.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: این کار با ۶ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت مالکان صورت می گیرد.
رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.
مرمت جداره بیرونی برج تاریخی طغرل در شهرری درحالی انجام می شود که هنوز خطر رطوبت داخلی و فرونشست این بنای تاریخی را تهدید می کند.
مرمت آئینه کاری تالار برلیان کاخ گلستان با حضور متخصصان هنر گچ بری و آئینه کاری آغاز شد تا برای برنامه‌های روز مشروطیت آماده شود.
رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.
۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در یک سال اخیر برای مرمت مسجد جامع ورامین هزینه شد اما دوباره این مسجد نیاز به بهسازی دارد چون اقدامات اصولی نبود و اکنون سقف‌ها نم کشیده است.
اصفهان- مدیر مجموعه جهانی باغ‌موزه چهلستون از اتمام مرحله پایانی مرمت سقف ایوان چهلستون تا پایان سال جاری خبر داد.
وزیر میراث فرهنگی گفت: تکیه به اعتبارات دولتی برای مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی شوخی بزرگی است.
اصفهان - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز مرحله دوم عملیات مرمت خانه تاریخی فاطمی در این شهر خبر داد.
۷۰۰ کیلومتر از قنوات کشور در سال ۱۴۰۱ مرمت و بازسازی شد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرمت یک کار ساده نیست بلکه یک کار ارزشمند و متعالی است. در حقیقت مرمت کار خداست.
کفپوش چوبی کاخ موزه کوشک احمدشاهی با نظارت واحد حفاظت و مرمت مجموعه نیاوران، مرمت و بازپیرایی شد.
باستان‌شناسان بر این باور هستند که صاحبان «خانه وتی» دو مرد ثروتمند بودند که دوره‌ای از زندگی‌شان برده بودند، اما بعد آزاد شدند. هرچند فرضیه‌هایی مبنی بر اینکه این دو مرد ثروتمند برادر بودند مطرح شده است، اما با اطمینان نمی‌توان در این مورد اظهارنظر کرد.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رفع فریز محدوده فداییان اسلام تا ناحیه صنعتی شمال ری، از آغاز مرمت و مقاوم‌سازی بازار تهران خبر داد.
تبریز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت و سامان‌دهی خانه علامه امینی در سراب خبر داد.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از سامان‌دهی عایق رطوبتی بام حجره‌های عمارت بادگیر این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: مرمت کاشی‌کاری و ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی نیز به پایان رسید.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار بزرگ تهران خبر داد.
زاهدان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات حفاظت و مرمت آسباد رنده در هیرمند خبر داد.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
آنوبانی‌نی یکی از قدیمی‌ترین سنگ نگاره‌های باستانی در جهان است که با بیش از چهار هزار سال قدمت در شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه واقع شده است.
اراک - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت:عملیات مرمت سرای گلشن بازار تاریخی اراک با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز می‌شود.
سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: مجسمه ارزشمند فردوسی که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، ۶۳ سال پیش در سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول شش دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه‌های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ