مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره رایزنی امروز خود با وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین با یکدیگر رایزنی کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در واکنشی مفعلانه به هتک‌حرمت به‌ ساحت مقدس قرآن کریم گفت: هتک حرمت به‌قرآن اقدامی توهین‌آمیز و یک حرکت تحریک‌ آمیز آشکار است.
دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل در مورد آخرین تحولات مربوط به روابط با اروپا، گفتگوهای ایران و اروپا و نیز تحولات اوکراین تبادل نظر کردند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به تشریح محورهای رایزنی خود با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
در گفتگوی تلفنی جوزف بورل و وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در خصوص گفتگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در حالی از باز بودن در‌های دیپلماسی به روی ایران صحبت می‌کند که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پیش رفتن با برجام ممکن نیست.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین به بهانه حمایت تسلیحاتی ادعایی از روسیه هشدار دادند.
بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، بورل در جمع خبرنگاران به دیدار با وزیر خارجه چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرد و گفت: «من گفت‌وگوی طولانی با «وانگ یی» (وزیر خارجه چین) داشتم و نگرانی شدید خود را درباره ارائه تسلیحات چین به روسیه ابراز کردم و از او خواستم که از چنین اقدامی خودداری کند. به او اطلاع دادم که این خط قرمزی در روابط ما خواهد بود».
وزیر خارجه عربستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل دیدار و درباره توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با یکدیگر رایزنی کردند.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز به ابراز نگرانی درباره تحولات فلسطین اشغالی بسنده کرد و تنها خواستار توقف فوری تنش ها شد.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دیدار با «محمد شیاع السودانی» از او دعوت کرد تا از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل بازدید کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که دیدار اخیرش با جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صریح، دوستانه و سازنده بوده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: توافق کردیم برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.
وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به مذاکراتش با جوزپ بورل، گفت: به ایشان گفتم که ما با رعایت خطوط قرمز و متون پیش رو، آماده جمع بندی هستیم.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: من جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را اصلا در نظر نمی‌گیرم. سطح او طوری است که باید با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه دولت ترکیه صحبت کند. این اظهارات از سوی او واقعا زشت است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به تشدید تنش‌ها میان صربستان و کوزوو واکنش نشان داد.
وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی تماس تلفنی در خصوص مذاکره برای لغو تحریم‌ها و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران گفتگو کردند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای بدون اشاره به ادامه انفعال بروکسل در قبال تعهدات برجامی خود و نیز خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، از «اوضاع برجام» انتقاد کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به رویدادهای جاری و تنش ها در کوزوو هشدار داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشار به اقدام خصمانه کی یف علیه مسکو، اعلام کرد: اروپا از نقش سازمان ملل و ترکیه در قبال تصمیم روسیه برای بازگشت به ابتکار غلات قدردانی می کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اظهارات اخیرش نژادپرستانه نبوده است، گفت اروپا و غرب، کامل و ایده آل نیستند و برخی کشورهای غربی هر از چند گاهی قوانین بین المللی را نقض می کنند.
معاون شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور سابق روسیه به تهدید کشورش از سوی «جوزف بورل» پاسخ داد.
وزیر امور خارجه کشورمان با جوزپ بوررل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بصورت تلفنی گفتگو کرد.
رئیس جمهور کشورمان در دومین روز حضور خود در نیویورک با رئیس شورای اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.
منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور دیدار با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در اعتراض به سخنان وی درباره صحرای غربی لغو کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ