رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی ریاست جمهوری از همکاری علمی و فناوری با ازبکستان خبر داد و گفت: یک قرارداد همکاری فناورانه مشترک به ارزش ۱۰ میلیون دلار در حوزه انرژی منعقد شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید آنزیم و پروبیوتیک های مورد نیاز در صنعت طیور، دام و آبزیان از صادرات این محصولات به ترکیه و روسیه خبر داد.
معاون جمعیت هلال احمر با اشاره به تهیه شناسنامه نیازهای فناورانه این جمعیت گفت: ایجاد بستر صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان ضرورت دارد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: همگی باید تلاش کنیم تا ورود محصولات دانش‌بنیان و خلاق با نام و نشان ایرانی به بازار سایر کشورها از معبر کریدورهای صادراتی، میسر شود.
در ششمین جلسه هئیت عامل دور چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان به تصویب رسید.
رییس جمهور گفت:در این سفر ۳۵ سند تفاهم و توافق با این سه کشور در حوزه های مختلف اعم از انرژی صنعت و معدن و نیروگاه به امضا رساندیم و اساس کار این بود در ابتدا صدور خدمات فنی مهندسی و دوم صادرات محصولات دانش بنیان و سوم تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و چهارم ایجاد بازارهای جدید صورت بگیرد.
رشت - استاندار گیلان با بیان اینکه کیفیت بخشی محصولات کشاورزی با دانش روز تحقق می‌پذیرد، گفت: مشکلی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی گیلان وجود ندارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: چنانچه بخواهیم در مسیر مهار تورم و رشد تولید گام برداریم، باید بر رفع موانع تولید و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، تمرکز کنیم.
سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: مطابق دستور العمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش‌نماد)، صادرات محصولات دارای نشان دانش‌بنیان با داشتن یک علامت رسمی دولتی تسهیل می‌شود.
سرپرست مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، صادرات محصولات دانش بنیان نسبت به سال قبل از آن رشد داشت، گفت: میزان این صادرات ۱.۴ میلیارد دلار بود.
ستاد توسعه فناوری نانو ۵ حوزه پرطرفدار خارجی ها که منجر به صادرات محصولات نانویی شدند را اعلام کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور عبور از خام فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی و محصولات نفتی و گازی را مشمول مالیات بر درآمد کردند.
یک مقام مسئول در حوزه فناوری از راه اندازی ۷ دفتر انتقال فناوری در کشورهای اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه برای سهولت صادرات محصولات دانش بنیان خبر داد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان ساماندهی می‌شود.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند گفت: محصولات زیستی این شرکت‌های دانش بنیان تاکنون به ۱۷ کشور صادر شده است.
اتاق ایران به ارائه ۳۰ راهکار برای حل مشکلات تعهد ارزی پرداخته و خواستار معافیت صادرات محصولات کشاورزی،فرش،صنایع دستی،دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی از این موضوع در طول برنامه هفتم شده است.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از صادرات کل محصولات کشاورزی ایران با کد رهگیری QR از سال آینده خبر داد و گفت: اکنون فرآیند شناسنامه‌دار شدن ۸ محصول زراعی و سردرختی آغاز شده است.
تولیدکننده فولادگفت: کاهش تولیدفولاد درسایر کشورهابه دلیل کمبودانرژی سبب شده تاصنایع فولاد ایران، پیشنهادات گسترده‌ای برای صادرات این محصول استراتژیک به مقصدکشورهای اتحادیه اروپاداشته باشد.
محسن سیفی، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران از نمایشگاه «مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت» بازدید کرد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، باید بر اساس آیین نامه دانش بنیانها، آمار قطعی واردات و صادرات محصولات دانش‌بنیان احصا شود.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت سیاست‌های غیرمشوق در حوزه زنجیره ارزش را سبب خودتحریمی دانست و از قانون‌گذار خواست تا شرایط را برای صادرات محصول نهایی فراهم کند.
شهردار تهران گفت: هم اکنون محصولات خود را به تعدادی از مراکز استان‌ها صادر می‌کنیم و برخی کشورها خواستار محصولات ما همچون ۱۳۷ و ۱۸۸۸ هستند.
همزمان با هفته نوآوری ازبکستان، این کشور میزبان محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت می شود تا فرصتی مناسب برای صادرات محصولات فناورانه و نوآورانه به بازار همسایه شمال‌شرقی ایران مهیا شود.
شرکتهای دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی به هند می روند و با تجار و سرمایه گذاران این کشور در راستای صادرات محصولات به گفتگو می پردازند.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد نشست «دیپلماسی نوآوری با رویکرد اقتصادی» با هدف بررسی سازوکارهای صادارت محصولات دانش بنیان برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ