ستاد توسعه فناوری نانو ۵ حوزه پرطرفدار خارجی ها که منجر به صادرات محصولات نانویی شدند را اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سال‌ها بود که از رابطه معنادار بین پرهیز از خام فروشی و درآمدهای ارزی و ریالی در استان سمنان صحبت می‌شد تا سرانجام فراوری در آمار صادرات استان شگفتی آفرید.
عضو کمیته فنی آبزیان گفت: بنا بر آمار سازمان شیلات ایران، حدود ۵ سال قبل آمار تولید کنسرو ماهی تقریباً ۵۰۰ میلیون قوطی در سال بود که با کاهش ۵۰ درصدی بازار تقاضا، تولید نیز دچار افت شده است.
جدیدترین آمار اوپک نشان می‌دهد که عایدی ایران از صادرات نفت در سال میلادی گذشته و طی فعالیت دولت سیزدهم به بیش از ۴۲ میلیارد دلار رسیده است.
طبق آمار منتشره در بولتن آماری سالانه ۲۰۲۳ اوپک، ارزش صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۲۲، به ۴۲.۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ارزش صادرات نفتی سه سال گذشته، بالاتر بود.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
بررسی آمار مربوط به واردات و صادرات فولاد در سال ۱۴۰۱ حکایت از آن دارد که اگرچه واردات در این حوزه رشد قابل توجهی داشته اما در مقابل صادرات در مجموع با کاهش ۴ تا ۱۸ درصدی مواجه شده است.
طبق آمار، در سالی که گذشت نسبت به سال ۱۴۰۰، میزان صادرات فولاد ایران افت قابل توجهی را تجربه کرده است. در مجموع قریب به ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تن انواع اقلام فولادی (شمش، محصولات و مقاطع فولادی و آهن اسفنجی) صادر شده که نسبت به میزان صادرات صورت گرفته در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افت چهار تا ۱۸ رصدی رخ داده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن اشاره به رشد ۱۰ تولید فرش دستباف در سال ۱۴۰۱، گفت: با توجه به اینکه فرش از مسیرهای دیگری غیر از گمرک از کشور خارج می شود، آمار دقیقی از صادرات این کالا نداریم.
آمار صادرات آبزیان در سال جاری نشان می دهد از دهم تا هفدهم بهمن امسال دو میلیون و ۲۶۴.۵ تن انواع آبزی از ایران صادر شده است.
آمار صادرات زعفران نشان می دهد که در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۱۷۸ تن زعفران به کشورهای مختلف صادر شده که امارات بزرگترین مشتری و ترکیه زرنگ ترین مشتری این محصول صادراتی بوده اند.
بر اساس آمار گمرک ایران، صادرات به چین و هندوستان در ۹ ماهه امسال به لحاظ ارزشی با رشد ۱۱ درصدی و به لحاظ تناژی با رشد یک درصدی روبرو بوده است.
آمار منابع غربی نشان می دهد صادرات نفت ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، با وجود تحریمهای آمریکا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است.
بررسی آمار منابع صنعتی و تحلیل رویترز نشان داد روسیه صادرات ریلی ال‌پی‌جی یا گاز نفتی مایع شده به چین را در سال ۲۰۲۲ در راستای تلاش برای متنوع کردن فروش صادرات انرژی خود بیش از دو برابر افزایش داد.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۸ ماه نخست امسال، تولید فولاد رشد ۱۴ تا ۲۰ درصدی داشته و در مقابل صادرات اغلب محصولات فولادی کاهش یافته است.
اداره سرشماری و آمار آمریکا اعلام کرد؛ واردات آمریکا از روسیه در ماه اکتبر با وجود تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه مسکو بیش از دو برابر شد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، باید بر اساس آیین نامه دانش بنیانها، آمار قطعی واردات و صادرات محصولات دانش‌بنیان احصا شود.
طبق آماررسمی اعلام شده از سوی گمرک، آمار صادرات "غیر نفتی" کشورمان به عراق در بازه مورد بررسی با ۶ درصد رشد مواجه بوده است .
وزیر صمت وعده داده که تا پایان ۱۴۰۲ تراز تجاری مثبت می شود این در حالیست که آمار ۸ ماهه نشان می دهد عمده صادرات مواد اولیه ارزان و تراز تجاری با یک رکورد بیش از ۴ میلیارد دلار منفی بوده است.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۷ ماه نخست امسال، تولید فولاد رشد ۱۲ تا ۱۹ درصدی داشته و در مقابل صادرات کاهش یافته و مصرف داخلی رشد کرده است.
بر اساس آمار منتشرشدهصادرات نفت روسیه به هند در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن ۸ درصد رشد کرده و به ۹۴۶ هزار بشکه در روز رسیده است.
وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی، نه تنها چاره ای برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی نیست، بلکه موجب کاهش 1 میلیارد دلاری درآمدهای غیر نفتی و فشار معیشتی به کشاورزان می‌شود.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد ۱۷ تا ۲۱ درصدی داشته اما در مقابل صادرات با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.
یزد- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی در سال جاری گفت: تنها ۳.۵ میلیارد دلار تا بی اثر شدن نفت در تامین ارزی کشور فاصله داریم.
وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که توافق صادرات امن غلات اوکراین به بازارهای جهانی تاثیرات مثبتی از آفریقا تا آسیا در پی داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ