رییس سازمان حفظ نباتات کشور از صادرات کل محصولات کشاورزی ایران با کد رهگیری QR از سال آینده خبر داد و گفت: اکنون فرآیند شناسنامه‌دار شدن ۸ محصول زراعی و سردرختی آغاز شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سازمان ملل برای از سرگیری روند صادرات محصولات کشاورزی روسیه سه ماه زمان دارد.
شب گذشته ترکیه، سازمان ملل و روسیه نتوانستند برای تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین به جمع‌بندی برسند و در نهایت این توافق به تاریخ پیوست.
روزبه پیروز فعال بخش کشاورزی گفت: در حوزه کشاورزی دو موضوع و معضل اصلی وجود دارد. مورد اول به صادرات مربوط می‌شود.
بررسی آمار‌ها حاکی از آن است که برداشت زیاد محصول در روسیه موجب رشد صادرات تا حدود ۵۰ میلیون تن در سال بازاریابی جاری می‌شود. از طرفی انفجار سد کاخوفکا علاوه بر تاثیرگذاری منفی بر میزان تولید محصولات کشاورزی در این کشور، نگرانی در خصوص مسائل ژئوپلیتیک را نیز افزایش داده است؛ چرا که تشدید اختلاف بین روسیه و اوکراین احتمال تمدید قرارداد موسوم به اودسا را کاهش می‌دهد.
آستارا- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ظرفیت‌های آستارا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی کشور، گفت: تقویت امکانات و تجهیزات جهت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی در آستارا ضرورت دارد.
با تصویب مجلس شورای اسلامی، عوارض صادراتی محصولات کشاورزی آب‌بر در سال آینده نیم درصد تعیین شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده یعنی نسبت به ۴ سال قبل، پنج برابر افزایش یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی دستاوردهای همکاری ایران و چین در بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به کشور چین را تشریح کرد.
شادگان- استاندار خوزستان با تأکید بر رونق هرچه بیشتر بندر شادگان گفت: این بندر تجاری پشتوانه خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی کشور است.
عوارض صادراتی محصولات جالیزی پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به عاری بودن واحدهای مرغداری کشور از بیماری انفلونزا مشکلی در صادرات محصولات طیور نداریم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: معاونت بازرگانی باید صادرات محصولات کشاورزی را رصد و پایش کند و برای صادرات سقف ماهانه در نظر بگیرد تا بازار داخل با مشکل مواجه نشود.
اصفهان- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، موانع صادرات محصولات کشاورزی و اقدامات دولت برای تسهیل روند صادرات در استان را تشریح کرد.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از هدف‌گذاری افزایش دو برابری صادرات محصولات کشاورزی تا پایان برنامه هفتم خبر داد و گفت: صادرات کیوی به هند از هفته آینده از سر گرفته می‌شود.
اعضای کمیسیون کشاورزی و توسعه صادرات اتاق ایران خواستار حذف لزوم پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات محصولات کشاورزی بوده و موضوع را در دولت و مجلس پیگیری می‌کنند.
اتاق تهران ضمن اشاره به اینکه در یک سال اخیر، ترکیب صادرات ایران به روسیه از محور محصولات کشاورزی به محصولات صنعتی تغییر کرده است؛ اقدامات راهبردی برای توسعه روابط با روسیه را پیشنهاد کرد.
رئیس نظام صنفی محصولات کشاورزی، تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای وضع عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی را ناشی از برخوردار نبودن از یک تصمیم گیری واحد برای صادرات و واردت معرفی کرد و گفت: این اقدام کار درستی نیست که با کشاورز می کنیم.
رئیس نظام صنفی محصولات کشاورزی، تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای وضع عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی را ناشی از برخوردار نبودن از یک تصمیم گیری واحد برای صادرات و واردت معرفی کرد و گفت: این اقدام کار درستی نیست که با کشاورز می کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات مرکبات، خشکبار و محصولات آبزی و دامی، بازارهای صادراتی مناسبی در منطقه و جهان وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌فوق‌العاده کشاورزی ایران، فرصتی بی‌نظیر در راست
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات پایدار مواد پروتئینی نظیر گوشت و مرغ تأیید ایمنی سلامت آنها مورد توجه است.
وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار و صادرات محصولات جالیزی "گوجه‌فرنگی و پیاز" عوارض تعیین کرد.
یزد- حفظ کشاورزی در یزد نیازمند حراست از حیات در کویر است اما مشکلات بسیاری این روزها کشاورزان این استان را در تنگنا قرار داده که بخشی از آنها زیرساختی و برخی دیگر طبیعی است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که تحریم‌های غرب همچنان مانع صادرات محصولات کشاورزی می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی باید صادرات محور و منطبق بر استانداردهای بهداشتی روز دنیا باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ