امام باقر (ع) از امام زین العابدین (ع) روایت کرده است که آن حضرت در روز عرفه جمعی را مشاهده کرد که دست نیاز به سوی مردم دراز کرده و کمک می‌خواستند، حضرت فرمود وای بر شما، آیا از غیر خدا در این روز حاجت می‌طلبید در حالی که در این روز امید می‌رود که فضل خداوند حتی شامل بچه‌هایی شود که در شکم مادرانند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: هواشناسی اعلام می‌کند دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد، اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.
ماه صفر دومین ماه قمری است که برای نام‌گذاری آن دو دلیل ذکر می‌شود: نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است. دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان یافتن ماه‌های حرام (رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد جنگ می‌شدند و شهر‌ها خالی می‌شد.
وزیر کشور از اعمال تمهیدات لازم برای کاهش هزینه حمل و نقل زوار اربعین خبر داد.
رئیس قوه قضاییه گفت:مسئولان قضایی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان البرز از اجرای محدودیت ترافیکی در جاده کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در محدوده این استان خبر داد.
رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: سُمِّی شَوَّالاً لأِنَّ فِیهِ شَالَت ذُنُوبُ المُؤمِنِینَ أی اِرتَفَعَت؛ شوّال را از این جهت شوّال نامیدند که در آن ماه، گناهان مؤمنان مرتفع و برداشته می‌شود (المراقبات. ص ۳۶۲). بدان که وقت ظهور آثار اعمال ماه رمضان و اعطای پاداش آن، روز عید فطر است (المراقبات. ص ۳۳۴). امام سجّاد علیه السّلام به اولاد خود می‌فرمود: لَیلَهُ القَدرِ لَیسَ دَونَ لَیلَهَ القَدر؛ شب (عید) فطر کمتر از شب قدر نیست (المراقبات. ص ۳۳۴)
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از ابلاغ ضوابط بخشودگی یا تخفیف در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اداری، انتظامی و صنفی مرتکبان اعمال خلاف قانون در اغتشاشات از سوی رئیس‌جمهور خبر داد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از ابلاغ ضوابط بخشودگی یا تخفیف در محدودیتها و ممنوعیت‌های اداری، انتظامی و صنفی مرتکبان اعمال خلاف قانون در اغتشاشات از سوی رئیس جمهوری خبر داد.
دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های سراسر کشور برای ایجاد کشیک شبانه روزی و حرمت شکنی ماه مبارک رمضان بخشنامه ای صادر کرد.
کای هاورتز در شرایطی گل دوم چلسی را وارد دروازه دورتموند کرد که قبل از آن با طلسمی سنگین برای گلزنی مواجه شده بود.
کای هاورتز در شرایطی گل دوم چلسی را وارد دروازه دورتموند کرد که قبل از آن با طلسمی سنگین برای گلزنی مواجه شده بود.
ترودو اعلام کرده که اتحادیه اروپا وضعیت شریک تجاری را به کانادا را در کنترل صادرات، تحریم ها علیه روسیه داده است.
معاون برنامه ریزی و مدیریت توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مجلس هیچ تغییر مثبت، رو به جلو و تحولی را در حوزه آموزش و پرورش اعمال نکرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا و افرادی که دچار بیماری تنفسی شده‌اند، مقامات کره شمالی به عنوان یک اقدام احتیاطی علیه این بیماری‌ها از روز گذشته (چهارشنبه) یک قرنطینه پنج روزه اعلام کردند.
معاون شهردار تهران گفت: برای رونق ساخت و ساز موضوعات حمایتی، تشویقی و انگیزشی و تخفیف عوارض صدور پروانه برای شهروندان تا پایان سال اعمال می‌شود.
در این گزارش، اعمال شب و روز اول ماه رجب را در کتب ادعیه و کتاب المراقبات میرزا جواد آقای ملکی تبریزی می‌خوانید.
در برخی از عمل‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی که بیماران برای برداشتن پف پشت پلک مراجعه می‌کنند، در صورتی که بیمار قبل از جراحی، بطور کامل معاینه شود و خود عمل هم با تکنیک صحیح صورت پذیرد، توصیه به انجام آن می‌شود، اما در سال‌های اخیر موجی از تقاضا برای این عمل جراحی ایجاد شده است و حتی مشاهده کرده‌ایم که این عمل حتی در برخی مکان‌های نامتعارف غیر از اتاق عمل، مانند آرایشگاه‌ها نیز انجام می‌شود که اصلا توصیه نمی‌شود.
عوارض اعمال تغییر رنگ و کاشت نگین در چشم
اردبیل- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان از آذرماه اعمال خواهد شد.
سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: آمریکا از اجرای قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری در عدم اعمال تحریم علیه غذا و داروی ایران خودداری می‌کند.
وزارت امور خارجه کشورمان در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تحریم کرد.
دهمین روز از ماه محرم مصادف با روز عاشوراست که در این روز امام حسین(ع) و یاران باوفایش به دست سپاهیان یزید مظلومانه به شهادت می‌رسند. برای این روز اعمال و آدابی ذکر شده است که به شرح آن پرداخته‌ایم.
تاسوعا نهمین روز از ماه محرم است که در بین شیعیان به نام روز علمدار کربلا، حضرت عباس (ع) شهرت دارد. برای این روز اعمال و آداب مستحبی آورده شده است که در این مطلب به شرح آن پرداخته‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ