وزارت امور خارجه کشورمان در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تحریم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت انگلیس به بهانه‌های حقوق بشری شماری از افراد و نهادهای ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود افزود.
پاتل گفت: «آمریکا با متحدان و شرکای خود، از جمله در منطقه، به فعالیت در راستای بازدارندگی از رفتار ثبات‌زدای ایران و مقابله با آن ادامه می‌دهد. ما همچنین به استفاده از طیفی از ابزار‌های موجود در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای برای رسیدگی به اقدامات ایران در زمینه تولیدات موشکی و اشاعه تسلیحات متعهد هستیم. تحریم‌هایی که امروز (شامگاه سه‌شنبه) علیه (بخش‌ها و افراد مرتبط) با تدارکات تولیدات موشکی ایران اعمال کردیم، تاکیدی بر این تعهد ماست.»
وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۱۰ شخص و ۷ نهاد ادعایی مرتبط با ایران اعمال کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه بخش حمل و نقل دریایی ایران وروسیه وضع کرده است.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، دونالد ترامپ تصمیم گرفت تا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ این کشور با ایران و ۵ کشور دیگر خارج شود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی ۱۱ دقیقه‌ای خود، اعلام کرد که کشورش از برجام خارج شده و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد. ترامپ در این سخنرانی گفت: «برای من واضح است که ما نمی‌توانیم از ساخت بمب هسته‌ای ایران تحت ساختار فاسد و پوسیده توافق فعلی جلوگیری کنیم.»
وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
اتحادیه اروپا در ادامه حمایت‌های این بلوک از اغتشاشات ایران، تحریم‌هایی را علیه ده‌ها تن از ایرانیان از جمله قضات این کشور، اعمال خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به آمریکایی‌ها، نوشت: حمایت از جنایتکاران و تروریست‌ها، دخالت در امور داخلی ایران و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را متوقف کنید.
دولت انگلیس به بهانه کمک نظامی ایران به روسیه، تحریم‌هایی را علیه ۱۲ مقام نظامی روس و همچنین سه شخص و یک شرکت سازنده قطعات پهپاد ایرانی اعمال کرد.
وزیر خارجه انگلیس بعد از نشست اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و با تکرار اتهامات ضد ایرانی گفت: ما تحریم‌هایی علیه ایران، به دلیل ارائه پهپاد به روسیه و سرکوب اعتراضات اعمال کردیم.
اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی وضع کرد.
سوئیس با تکرار ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، تحریم‌هایی را علیه سه فرد و یک نهاد ایرانی اعمال کرد.
وزارت خارجه اعلام کرد: تحریم‌ها شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص تحت تحریم به جمهوری اسلامی ایران و توقیف اموال و دارایی آنان در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران است.
وزارت امور خارجه ایران طی بیانیه‌ای اسامی مؤسسات و مقامات غربی را که به لیست تحریمی ایران اضافه شده‌اند، اعلام کرد.
«همزمان با وقوع اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشورمان و در عین حال، توقف مذاکرات اتمی وین و وضع تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران و البته تقویت پیوند‌های تهران با قدرت‌های شرقی، بسیاری به طرح این سوال می‌پردازند که آینده روابط ایران با مجموعه جهان غرب و به طور خاص آمریکا چگونه خواهد بود؟ در این راستا، ۴ کارشناس حوزه سیاست خارجی در گفتگو با فرارو، به این پرسش پاسخ داده اند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.
این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از ناآرامی‌های اخیر در ایران از سوی دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا علیه مقامات و نهادهای ایرانی انجام شده است.
یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان‌ها هم می‌تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.
یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان‌ها هم می‌تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.
«جوزپ بورل»؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌هایی علیه ایران است.
رییس جمهور تاتارستان، با بیان این‌که در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع شده است، تامین خودروی سواری با قیمت رقابتی از موضوعات مهم و حساس است، گفت: محصولات ایران خودرو می‌تواند پاسخ‌گوی نیازمندی ما در بازار خودرو باشد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی افراد و نهادهای جدیدی را به بهانه آنچه انجام اقدامات مخرب سایبری خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
وزارت‌خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت و یک شخص ایرانی اعمال کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ