رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: سُمِّی شَوَّالاً لأِنَّ فِیهِ شَالَت ذُنُوبُ المُؤمِنِینَ أی اِرتَفَعَت؛ شوّال را از این جهت شوّال نامیدند که در آن ماه، گناهان مؤمنان مرتفع و برداشته می‌شود (المراقبات. ص ۳۶۲). بدان که وقت ظهور آثار اعمال ماه رمضان و اعطای پاداش آن، روز عید فطر است (المراقبات. ص ۳۳۴). امام سجّاد علیه السّلام به اولاد خود می‌فرمود: لَیلَهُ القَدرِ لَیسَ دَونَ لَیلَهَ القَدر؛ شب (عید) فطر کمتر از شب قدر نیست (المراقبات. ص ۳۳۴)
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش پیامبر رحمت و خاندان عترت؛ طلایه‌داران فضیلت و وحدت گفت: راز ماندگاری امت اسلامی «وحدت» و «پیروی از سیره اهل بیت» است.
سید محمد خاتمی خطاب به جهانگیری نوشت: درگذشت بانوی والاقدر، با فضیلت و پارسا مادر گرانقدر جنابعالی و شهیدان بزرگوار یعقوب و محمد جهانگیری را صمیمانه به شما و خاندان شریف جهانگیری و همه بستگان داغدار تسلیت می‌گویم.
روسو با ایده تقدم سیاست، انقلابی در ساحت نظریه سیاسی برپا کرد و حتی فضیلت آدمیت را نیز منوط به سیاست کرد: «به‌طور اساسی، همه‌چیز منوط به سیاست است»، زیرا با تبدیل انسان به شهروند است که آدم «به‌معنای دقیق کلمه به انسان تبدیل» می‌شود. آیا این، خود بازگشتی به این ایده ارسطو نیست: «آن‌کس که از روی طبع و نه بر اثر تصادف، بی‌وطن است موجودی یا فروتر از آدمی است یا برتر از او و به همان مردی می‌ماند که هومر در نکوهش او گفته است: بی‌قوم، بی‌قانون و بی‌خانمان.»
فرمانده کل سپاه گفت: امروز روز میلاد ارتش نوین اسلام و روز تولد یک ارتش صاحب فضیلت با تفاضلاتی از همه ارتش‌های عالم به واسطه مردان و ستاره‌های درخشانش که در آسمان معنا نورافشانی می‌کند، است.
اهواز- فرمانده کل انتظامی کشور گفت: کسی که قدم می‌گذارد به محفلی که یادمان شهداست، برای کسب فیض و بردن فضیلت است.
شنبه ۲۹ بهمن ماه مطابق با ۲۷ رجب المرجب مصادف با عید بزرگ مبعث حضرت رسول‌الله (ص) است. هر فضیلتی که در دنیا، ولو به طور غیرمستقیم وجود دارد، ناشی از آن بعثت و اقامۀ مکارم اخلاق به وسیله‌ی آن پیغمبر عظیم‌الشّأن است.
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امروز بشر بیش از هر زمان دیگری به محمد مصطفی (ص)، به فضیلت های اخلاقی مکتب او و الگوهای اخلاقی مکتب ایشان نیاز دارد.
در عالم خلقت برخی غذا‌ها و برخی گیاهان نسبت به برخی دیگر برتری داده شده‌اند، درست مانند انسان‌ها که به برخی در برابر برخی دیگر فضیلت داده شده است.
شیطنت عموماً رفتاری نادرست تلقی می‌گردد و کسانی که شیطنت می‌کنند تنبیه می‌شوند. ولی وقتی داستانِ شیطنت‌‏‌کاری‌های برخی افراد را می‌شنویم لبخند می‌زنیم و هوش و جسارتشان را می‌ستاییم؛ مثل داستان دیدار اسکندر با دیوژنِ فیلسوف که اسکندر به او گفته بود هر آرزویی داشته باشد برآورده می‌کند و فیلسوف، که ظاهراً در آفتاب لمیده بود، پاسخ می‌دهد «آرزویم این است از جلوی نور بروی کنار».
حسن روحانی گفت: ما اسلام رحمت و رحمانی را قبول داریم که مورد نظر پیامبر اسلام و ائمه هدی بود. اسلامی که در آن پیامبر (ص)، دخترکشی را رذیلت و تکریم زن را فضیلت می‌داند.
علی آن کوکب دری وجود، آن مقدس ترین و تابناک ترین انسان روی زمین پس از رسول الله (ص) از چنان مقامی برخوردار است که هرگز حکیمان و فقیهان و خداشناسان و عارفان با هرچه گفته اند و نوشته اند نتوانسته و نخواهند توانست او را بشناسند و بشناسانند و هرچه از فضیلت و منقبت او با شعر و نثر بسرایند و رقم بزنند و بر فراز منبرها بیان کنند
حضرت محمد مصطفی (ص) فرمود: «اگر بنده خدا مى‌‏دانست در ماه رمضان چه فضیلتى است، دوست مى‏‌داشت، همه سال رمضان باشد» و در جایی دیگر فرمود: «درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب بسته نمى‌‏شود.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ