سالاد الویه مشهور به سالاد روسی یکی از غذا‌های خوشمزه و کاربردی است که پیشینه تاریخی شنیدنی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق ادعای مارکا، رئال مادرید رقم مورد نظرش برای انتقال امباپه را به پی اس جی اعلام کرده است. رقمی که رکوردی جدید در نقل و انتقالات تاریخ فوتبال خواهد بود.
در این شماره بخشی از تاریخچه محله زرگنده را از لابه لای برگ‌های کتاب طهران قدیم، اسناد تاریخی، گفتگو با اهالی و تحقیقات دکتر هوشنگ مهراندیش تاریخ‌شناس و استاد دانشگاه تهران تهیه کرده‌ایم.
زندگی پر از رازهای عجیب است که شاید هیچ‌گاه اسرار آن فاش نشود. اما به جرات می‌توان گفت که والتر سامرفولد که سه بار در طول زندگی و یک بار پس از مرگ مورد اصابت صاعقه قرار گرفت یکی از بدشانس‌ترین مردم تاریخ بوده است!
اصطلاح فوت کوزه‌گری یکی از ضرب‌المثل‌های مشهور زبان فارسی است که در زبان عامیانه بسیار پرکاربرد است.
پیتزا غذایی بسیار محبوب و مشهور در دنیاست و سیر تاریخی پر فراز و نشیبی دارد که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.
یکی از نفسگیر ترین مارتون‌های آخر فصل تاریخ لیگ برتر در حال رغم خوردن است، در دورهای مختلف لیگ برتر، کمتر دوره‌ای شاهد رقابتی به این نزدیکی در صدر جدول بودیم، هر چقدر این نبرد نفسگیر شدت می‌گیرد، کاملا طبیعی است که حواشی و اتفاقات مختلفی آن نیز افزایش می‌یابد.
هنوز هم عنوان قوی‌ترین مرد جهان را در جامعه یدک می کشد، هر چند آن رکورددهای تاریخی در گذر زمان دستخوش تغییرات و شکسته شد. داستان حسین رضازاده چهره ماندگار وزنه برداری ایران حالا به مرحله متفاوتی رسیده است. کمتر دیده می شود، کمتر حرف می زند و حتی تغییرات ظاهری او سوال برانگیز است. با تمام این تفاسیر، مردم ایران آن لبخندهای زیر فشار وزنه های سنگین را از یاد نبرده اند.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: یکی از اماکن تاریخی گردشگری دزفول به دلیل رعایت نشدن شئونات اخلاقی امروز جمعه پلمب شد.
میرزا آقاخان نوری ملقب به اعتمادالدوله، وزیر جاه‌طلبی بود که به ایران خیانت کرد و از سوی ناصرالدین شاه عزل شد. تلاش برای خلع ید امیرکبیر و قتل او در حمام فین کافی است تا هیچ‌گاه از میرزا آقاخان نوری در تاریخ ایران به نیکی یاد نشود.
رئیسی با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تاکید کرد.
باید توجه داشت که عراق ۲۰۲۳ دیگر عراق دوران مبارزه با داعش (۲۰۱۴-۲۰۱۸) نیست. عراق جدید در پی بازگشت به نقش تاریخی و کلیدی خود در ژئوپلتیک منطقه است و در این مسیر کریدور عربی، اگر اهمیتی بیشتر از مناسبات با ایران برای آن‌ها نداشه باشد، کمتر هم نیست. تنها با تامل و دقت‌نظر در این واقعیات میدانی است که می‌توان داستان به کار بردن واژه خلیج عربی را به عنوان پدیده‌ای غیر عجیب و البته نادرست مورد ارزیابی قرار داد
چگونه انزو از ارزش فقط 10 میلیون یورویی(به علاوه پاداش هایی که در مجموع می تواند تا 18میلیون یورو برسد) در جولای 2022 به 120 میلیون یورو در ژانویه 2023 رسید؟
تا قبل از جام جهانی حتی در مورد دعوت از انزو فرناندز به جام جهانی هم تردید وجود داشت ولی حالا ما با یک ستاره بزرگ آرژانتینی روبرو هستیم.
سابقه تاریخی‌مسافرت‌های اتوبوسی در تهران خودمان به بیش از ۸۰ سال پیش بر می‌گردد. وقتی خودروهای جمعی با آن شکل و شمایل عجیب برای اولین ‌بار در خیابان چراغ برق(امیر کبیر) به راه افتادند مردم هاج و واج می‌ماندند که این غول آهنی چیست؟!
اولین گل ملی موانی برای فرانسه نمی توانست بیش از این، خاطر انگیز و مهم باشد.
دروازه‌بان تیم ملی برزیل شاید در تاریخی ترین لحظات دوران فوتبالی خود نتوانست عملکرد مورد انتظار را به نمایش بگذارد.
ماجرای این پرونده از چندی پیش آغاز شد. زمانی که شکایت‌های سریالی از دزدان موبایل‌قاپ پیش‌روی ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت، رسیدگی به این پرونده را شروع کردند. طبق اظهارات شاکیان، موبایل‌قاپ‌ها با یک موتورسیکلت، در تاریکی هوا نزدیک آن‌ها می‌شدند و گوشی‌هایشان را سرقت می‌کردند. این افراد بیشتر در مناطق شمال و شمال‌غرب تهران پرسه می‌زدند و طعمه‌های خود را انتخاب می‌کردند.
بعضی از دقایق و اعداد برای یک عمر افتخار کافی هستند؛ مثلا دقیقه عجیب 97:54 که برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد.
داستان معترضان و خواسته‌های‌شان، حکایت امروز و دیروز نیست؛ داستانی است به درازای تاریخ جنبش دوم خرداد. مردم ایران و خاصه طبقه متوسط، از سال ۷۶ خواست خود را برای تغییر سیاست‌ها به صد زبان اعلام کردند.
مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی شانزده سال پیش در مقاله‌ای به بررسی صحت و سقم داستان ضامن آهو از دل منابع تاریخ اسلام پرداخته است.
روزنامه کیهان نوشت: « انقلابیون واقعی به خوبی دانسته‌اند که هر دوره‌ای حسینی دارد و یزیدی. داستان کربلا جاری است و این ماییم که باید مشخص کنیم با حسین زمانمان می‌مانیم یا با یزید به اعماق تاریک تاریخ می‌رویم؟ و باید بدانیم حسین زمانمان نایبی دارد که اطاعتش هم وزن اطاعت از حسین است.»
ساخته یورگوس لانتیموس داستانی فراواقع‌گرایانه با ساختاری کم نقص است که کمتر می‌توان نمونه مشابهی از آن را در آرشیو فیلم یافت؛ فیلمی با بازی های تاثیرگذار و سرشار از استعاره‌های تاریخی و فلسفی که قصد دارد تماشاگر را بر کرسی داوری بنشاند و فراتر از یک اثر سرگرم‌کننده ظاهر شود.
ساخته استفن فریرز داستانی بسیار اثرگذار دارد که هر تماشاگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روایتی تلخ و برخلاف رویه مرسوم در فیلم‌های هالیوودی دارد و شاید به همین دلیل بینندگان این اثر کارگاهی گره خورده با یک تراژدی تاریخی را ستوده‌اند.
ساخته صد میلیون دلاری ران هاوارد یک داستان ماجراجویانه را روایت می‌کند که چیزی فراتر از یک داستان دریایی است و آنچنان به نقاط تاریکی می‌رسد که تصور می‌شود با افسانه‌ای بیش طرف نیستیم، اما از قضا آنچه بر پرده به تصویر کشیده می‌شود، بر اساس یک داستان واقعی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ