باید توجه داشت که عراق ۲۰۲۳ دیگر عراق دوران مبارزه با داعش (۲۰۱۴-۲۰۱۸) نیست. عراق جدید در پی بازگشت به نقش تاریخی و کلیدی خود در ژئوپلتیک منطقه است و در این مسیر کریدور عربی، اگر اهمیتی بیشتر از مناسبات با ایران برای آن‌ها نداشه باشد، کمتر هم نیست. تنها با تامل و دقت‌نظر در این واقعیات میدانی است که می‌توان داستان به کار بردن واژه خلیج عربی را به عنوان پدیده‌ای غیر عجیب و البته نادرست مورد ارزیابی قرار داد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درمان پروسه‌ای بسیار مهم برای رفع درد مفصل زانو است و استفاده از روش‌های درمانی مناسب می‌تواند روند بهبودی را سرعت بخشد. تعیین روش‌های درمانی برای درمان درد مفصل زانو بر عهده متخصص ارتوپد است و هر پزشک با توجه به شرایط بیمار، یکسری روش‌های درمانی مناسب را برای او در نظر می‌گیرد.
بغزیان بیان کرد: دورزدن تحریم‌ها نیز هزینه دارد؛ بنابراین ما امسال باید درس‌های بیشتری درخصوص دور زدن تحریم‌ها یاد گرفته باشیم و شرکای تجاری بیشتری نسبت به قبل می‌توانیم داشته باشیم، اما چرا دولت در مهار تورم عاجز مانده و ادعا می‌کند که تورم را مهار کرده‌ایم؟ شما باید قیمت‌ها را مهار کنید. نمی‌توان تورم را همواره بر گردن انتظارت تورمی انداخت.»
ماجرا بسیار واضح و شفاف است: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌هایی مجزا به فدراسیون فوتبال ایران، خط‌و‌نشان کشیده‌اند که اگر در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشود، باید منتظر عواقب سختی باشند. لحن این نامه‌ها به قدری جدی است که مسئولان ورزشی ایران را بر آن داشته تا نه‌تنها اجازه حضور زنان در ورزشگاه آزادی را صادر کنند بلکه به تیم‌های شهرستانی هم برای اولین بار اجازه دهند در‌های ورزشگاه را به روی زنان علاقه‌مند به تماشای فوتبال بگشایند
در این مقاله قرار است تصاویر دسر‌های شیرینی را با هم مرور کنیم که آن‌قدر زیبا، هنرمندانه و بی‌نقص هستند که حتی تماشای تصاویر آن‌ها هم لذت‌بخش است.
تحقیقات نشان داده است که مثبت اندیشی می‌تواند به کاهش درد‌های کمر و ناحیه پشت کمک کند. درد‌های مناطق تحتانی کمر معمولاً بیشتر طول می‌کشند و علت آن شاید ثبت درد در حافظه مغز باشد و علت این پدیده را باید در افکار شخصی و نگرش فرد بیمار به مقوله درد جست‌وجو کرد.
گوش درد‌ها اگر علت عفونی و التهابی داشته باشند، باید به طور جدی پیگیری و درمان شوند. در بعضی موارد اتفاق می‌افتد که درد‌های سینوسی، مفصلی، دندانی و گیجگاهی در جلوی خود گوش یا حتی درد‌های گردن ممکن است با گوش درد خودرا نشان دهند.
اگر در حین نشستن، تماشای تلویزیون، راه رفتن یا کار کردن متوجه شدید ضربان قلبتان بالاتر از حد معمول است، بدانید که این اتفاق به کم‌آبی بدن مربوط است. وقتی مایعات کافی نمی‌نوشید، قلب شما مجبور است برای پمپاژ خون در سراسر بدن سخت‌تر کار کند و در نتیجه‌ی آن ضربان قلب بالا می‌رود. برای اینکه سیستم قلبی عروقی شما بهتر کار کند، روز خود را با مصرف مایعات فراوان شروع کنید و به طور منظم در طول روز آب و سایر مایعات بنوشید.
حمزه شکیب در سمینار آموزش واکاوی فنی فاجعه متروپل گفت: این سمینار جهت واکاوی است تا درس‌هایی از این حادثه داشته باشیم. باید بررسی کنیم تا در چه زمینه‌هایی اشکال وجود دارد.
رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی گفت: ۱۷۰ راهکار داریم که بیش از ۵۰ راهکار آن نیاز به تغییر قانون و همت مقننین دارد. هشت لایحه مهم ما پشت در‌های مجلس شورای اسلامی مانده است؛ با این حال، مجلس اولویت‌های دیگری دارد؛ همانند شفافیت آرای نمایندگان مجلس. این شفافیت تا چه میزان به کیفیت آرای نمایندگان اثرگذار است؟
تورم یک پدیده رایج اقتصادی است که می تواند تاثیر بسزایی بر ثبات اقتصاد و ساختارهای اجتماعی یک کشور داشته باشد. این موضوع قطعا در مورد امپراتوری روم نیز صدق می کرد. آن امپراتوری در قرون منتهی به فروپاشی نهایی دوره ای از تورم افسارگسیخته را تجربه کرد.
این فوق تخصص ارتوپدی گفت: افرادی که صافی کف پا دارند یا افرادی که افزایش قوس کف پا دارند، دچار درد می‌شوند که فشاردر آن ناحیه دردشان را بیش‌تر می‌کند. این افراد از کفی باید استفاده کنند تا کمک کننده باشد و فشار را کمتر کند. در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.
این جراح با تاکید بر اینکه بنا نیست هر فردی که گوش درد داشت حتما مشکلی داخل گوش داشته باشد، ادامه داد: نکته بسیار ساده در مورد گوش درد‌های دسته دوم، مفصل جلوی گوش یا مفصل گیج گاهی است که ممکن است به علت استفاده نامطلوب از آن یا ضربه، دچار التهاب شده باشد و دردش در داخل گوش احساس شود، ولی خود گوش، پرده گوش، کانال گوش، سیستم شنوایی، کاملا محفوظ و بدون عیب هستند.
یک جراح ستون فقرات گفت: مفصل‌های کمر با حرکت تغذیه می‌شوند نه با خوابیدن. فعالیت مناسب بدون فشار، ضامن سلامتی است.
همه واحقوق بشرای بیگانگان جز با هدف امتیاز گرفتن نیست، پس چه بهتر که این امتیاز را ابتدا به مردم خودمان بدهیم، بعد در‌های صلح و دیپلماسی مقتدرانه را هم باز کنیم. رییس قوه قضاییه گفتند می‌خواهیم مردم را خوشحال کنیم، حبذا لطفا آغاز کنید، در کسب رضایت مردم گشاده‌دستی کنید و سرعت به خرج دهید که هیچ جای دوری نمی‌رود و انواع راه‌های آن را بلدید. آزادی هر یک از زندانیان کلی خوشحالی می‌آورد کما اینکه هر محدودیتی سرمایه‌ای برای کار و فشار بیگانگان فراهم می‌کند.
ماکرون گفته است که اروپا باید از جنگ یک سال گذشته در اوکراین درس بگیرد. براساس بیانیه دفتر مکرون، از درس‌های جنگ اوکراین برای فرانسه این است که ارتش این کشور باید واکنش‌پذیرتر شود، ظرفیت اعزام سریع پیدا کند، تجهیزاتی با عملکرد بهتر داشته‌باشد و لجستیک و مهمات ارتش تقویت شود.
مهم‌ترین درسی که تصمیم‌گیران و استراتژیست‌ها سیاست خارجی کشورمان از طرح تز عجیب زمستان سخت باید بگیرند این است که نباید فرصت‌ها را با طرح ایده‌های سلبی که شاید در آینده محقق شود یا خیر، از دست داد. اگر در تابستان اروپایی‌ها بر احیای توافق برجام و شاید تسهیل واردات انرژی از ایران (البته بیشتر نفت؛ چرا که اروپایی‌ها هم از نداشتن ظرفیت انتقال گاز ایران آگاه بودند) رغبت و حتی اصرار داشتند، اکنون دیگر شرایط تماما دگرگون شده است. حالا به جرات می‌توان این درس را برای مسئولان کشور بازگو کرد که نه تحولات سیال هستند و هر بازیگری در مسیر پویایی هر چه بیشتر خود گام بر می‌‎دارد؛ لذا نه در وضعیت کنونی و در آینده، نباید برای دست‌یابی به منافع دست به قمار زد
گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا، می‌گوید امیدوار است تجربه دوران بازی‌اش در هلند به او و تیمش کمک کند تا در دیدار با آمریکایی‌ها در مرحله یک‌هشتم جام جهانی نتیجه بگیرند.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه باید برای روایت‌های درست و دست اول از رخ داد‌های کشور تلاش کرد، گفت: تسریع و تقویت دستگاه‌های مسئول در رابطه با پاسخگویی درباره عملکردشان همچنین تسریع در خنثی سازی عملیات روانی فعالان این جنبش با عملیات رسانه‌ای هماهنگ از سوی رسانه‌های انقلاب از دیگر درس‌ها است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام علت تامه برای تبدیل اعتراضات به فتنه، دخالت دشمن دانست و گفت: فتنه‌ها، عبرت‌ها و درس‌هایی دارند، باید آن‌ها را آموخت و جلوی تکرار اشتباهات را گرفت.
دانشگاه باید جواب‌گوی مردم شهر باشد نه پاسخ‌گوی دولت، همین حس پاسخ‌گویی باعث ارتقای کلاس درس و تحقیق دانشگاه می‌شود. همین شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را ببینید؛ اگر استفاده شوند و فیلتر نباشد، رکن مطالبه‌گری هستند. همین مطالبه‌گری دانشگاه را به تعادل می‌رساند و بازار دانش متعادل می‌شود؛ همان نظریه معروف دست پنهان آدام اسمیت، دانشگاهی که کیفیت تولید نکند، کسی به آن مراجعه نمی‌کند مثل تمام دنیا. این دانشگاه پاسخ‌گو و باکیفیت و جواب‌گو به درد‌های مردم است که از آن استقبال می‌شود.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نسبت به پیروزی این تیم مقابل اروگوئه واکنش نشان داد.
این روز‌ها تالاب هامون در سیستان و بلوچستان تشنه یک قطره آب است، آبی که حقش است و باید از رودخانه هیرمند که از افغانستان به ایران می‌آید تامین شود، با توجه به اهمیت تامین این حقابه در سال ۱۳۵۱ قراردادی میان دولت وقت ایران و افغانستان به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد سالانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب و روزانه ۲۶ متر مکعب بر ثانیه حقابه این تالاب از هیرمند تامین شود، اما شواهد نشان می‌دهد که مدتی است این اتفاق نمی‌افتد.
سخنگوی دولت با اشاره به درس‌های کودتای ۲۸ مرداد تاکید کرد: اعتماد به آمریکا در روابط بین‌الملل معنی ندارد، نحوه مواجهه با این کشور باید با قدرت، عزت و تضمین کافی باشد.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم آبله میمونی، توضیح داد: علائم معمولا شامل تب، سردرد شدید، درد‌های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. بثورات پوستی معمولا در عرض یک تا سه روز پس از شروع تب آشکار می‌شوند. تاول‌ها ممکن است صاف یا کمی برجسته بوده و با مایع شفاف یا زرد پر شده و سپس پوسته، پوسته و خشک شده و بریزند. تعداد تاول‌ها در یک فرد می‌تواند از چند عدد تا چند هزار متغیر باشد. بثورات روی صورت، کف دست‌ها و کف پا، دهان، اندام تناسلی و چشم بروز می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ