بنا به اطلاعات رسیده هم‌اکنون حدود ۲۰۰ قلم دارو با کمبود مواجه است که بر روند درمان بیماران تأثیر مستقیم دارد. این درحالی است که به واردکنندگان مواد اولیه دارو ارز ۲۸۵۰۰ تومانی داده می‌شود که آن را نیز به سختی تهیه می‌کنند. آن‌ها همچنین مجبور هستند برای تهیه مواد بسته‌بندی دارو نیز از دلار آزاد استفاده کنند که روی نرخ تمام‌شده دارو تأثیر دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قبل از بازی با تراکتور هم می‌شد حدس زد با برد مقابل این تیم پرستاره بازیکنان پرسپولیس به حرف بیایند و صراحتاً به وضع موجود و نگرفتن مطالبات‌شان اشاره داشته باشند، اما پیش‌بینی نمی‌شد پنج بازیکن با هم به میکس‌زون بیایند و مصاحبه دسته‌جمعی انجام دهند
اعضای تیم فوتبال پرسپولیس قصد دارند بدون اینکه اعتصاب کنند پاداش قهرمانی های فصل گذشته را دریافت کنند.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دلالان و صرافی‌های متخلف به‌دنبال آشفتگی بازار هستند تا از بحران خودساخته سوء‌استفاده کنند.
ائتلاف چارچوب هماهنگی با متهم کردن واشنگتن در مداخلات ارزی کشورهای منطقه، از دولت السودانی خواست تا آمریکا را متقاعد به پرداخت دلاری معوقات عراق به ایران و رفع کمبود برق شهروندان عراقی کند؛
روسیه با تحریم‌های سنگین غرب که در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین در اواخر فوریه 2022 اعمال شد، از جمله مسدود کردن ذخایر ارز خارجی خود در خارج از کشور و محدود کردن دسترسی این کشور به خدمات بانکی و مالی دست و پنجه نرم می‌کند.
اولا قابل تصور است که نرخ تورم بتواند برای مقاطعی کوتاه به‌شدت فراتر از رشد نقدینگی شود. ثانیا در چنین مواردی معمولا بحران ارزی هم وجود دارد. ثالثا این موضوع با تئوری پولی ناسازگار نیست. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که راه‌حل جلوگیری از وقوع تورم‌های خارج از کنترل احتمالا متفاوت از کنترل تورم‌های متعارف و حتی تورم‌های بالا مشابه تورم‌های گذشته در اقتصاد ایران است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر کاری نکنیم، سال آینده به دنبال عدم تامین ارز ترجیحی با بحران دارو و کمبود تجهیزات پزشکی هم مواجه خواهیم شد.
آذر منصوری نوشت: تنها راه خروج از بن‌بست، اتکا به ظرفیت‌ها و نیروی داخلی ایران است که به دنبال تامین و تضمین دخالت آزاد مردم در تعیین سرنوشت خود و اعتلای ایران و نگران در خطر افتادن تمامیت ارضی ایران هستند. راه‌حل عملی عبور از این بحران اصلاح بنیادین رفتار‌ها و ساختار‌ها و رویکرد‌های حکمرانی در راستای تامین خواست مردم و تحقق حق حاکمیت ملی است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه وضعیت ارزی خوب است، گفت: به دنبال ایران قوی هستیم و باید در بحث مدیریت بحران سرمایه‌گذاری کرد، این بحث کلیدی در اداره کشور است.
شهروندان بیشتری به مخالفت علیه دولت‌ها می‌پردازند: اوکراین به ما یادآوری کرده که دموکراسی ارزش مبارزه برای آن را دارد، اما افول جهانی دموکراسی کماکان ادامه دارد. تحقیقات ما از سال ۲۰۱۷ میلادی یک بحران مکرر مشروعیت سیاسی را شناسایی کرد که در آن شهروندان وضعیت موجود سیاسی را به چالش می‌کشند.
جنبش مردمی عراق تأکید کرد که آمریکا قادر نیست عراق را از چین، روسیه و ایران دور نگه دارد و به همین دلیل از ایجاد بحران در بازار ارز به عنوان ابزاری برای فشار بر بغداد استفاده می‌کند.
حضرت آقا در کارآمدی؛ واقع گرایی، عملگرایی و مسئولیت‌پذیری، در عقلانیت؛ ولایت‌محوری، وحدت گرایی‌و آگاهی بخشی، در عدالت‌خواهی؛ قانون گرایی، رعایت انصاف و شفاف‌سازی، در استکبارستیزی؛ حفظ نظام و تمامیت ارضی، خودباوری و دشمن شناسی، و در ارزشگرایی؛ مردم محوری، اسلام‌محوری و آرمانگرایی را به عرض اصول راهبردی مدیریت بحران در نظر دارند.
رییس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مصرف گاز در بخش خانگی ۳۳ درصد است و همچنین ۳۴ درصد از گاز به نیروگاه‌ها می‌رود. این رویه در شرایط تحریمی و کاهش درآمد‌های ارزی، قابل دفاع نیست. از طرفی سطح هدررفت انرژی هم در کشور بالاست و با وجود اینکه دومین دارنده ذخایر گاز در دنیا هستیم، شانزدهمین صادرکننده گاز به شمار می‌آییم و تا سال ۱۴۲۰ باید بحران گازی را تحمل کنیم تا پنج فاز پارس جنوبی افتتاح شود و بتواند کسری گاز را جبران کند.
رئیس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه ضمن اشاره به تداوم بحران گازی تا سال ۱۴۲۰، گفت: ۷ میلیارد دلار از مرغوبترین ارز کشور به سمت نیروگاه‌ها می‌رود و ما مجبوریم که برق درست کنیم.
حریری گفت: بحران ارز در شرایط فعلی حاصل یک معادله چند مجهولی است و یک شخص نمی‌تواند آن را مدیریت کند. برای عبور از این بحران نیاز به یک سیاست‌گذار ارزی مقتدر با اختیارات کامل هستیم که علم کافی در زمینه بازار پولی و مالی داشته باشد و بتواند در این شرایط بهترین تصمیم را بگیرد.
صاحب یک داروخانه شبانه‌روزی در شمال تهران از نایاب شدن فنیتویین ۶۰ و فنیتویین کامپاند خبر می‌دهد و می‌گوید در ماه‌های آینده بحران کمبود دارو‌های اعصاب و روان بدتر خواهد شد. این صاحب داروخانه، دوستانی در صنعت دارو دارد و می‌گوید تولید‌کنندگان دارو اطمینان داده‌اند که امکان تولید تمام دارو‌ها در کشور وجود دارد، اما وقتی مسوولان سازمان غذا و دارو فکر می‌کنند با قیمت‌های دستوری همزمان با افزایش ساعتی نرخ ارز، می‌شود چراغ صنعت و تولید دارو را روشن نگه داشت، تولید‌کننده چاره‌ای جز کاهش ظرفیت تولید ندارد، چون دیگر پولی ندارد که پای چرخ‌های لق تولید بریزد.
با حذف ارز ترجیحی قرار بر این شد که افزایش قیمت دارو در نهایت به مصرف‎کننده نهایی تحمیل نشود. رئیسی در همان ابتدا و در گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود: «ارز ترجیحی دارو قطع نمی‌شود. تا وقتی بیمه‌ها فعال نشوند و نظام منظم شکل نگیرد، یارانه‌ها ادامه می‌یابد.»
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا گفت: یک اقتصاد رفاقتی تشکیل داده اند که اعتبارات بانکی را بین دوستان و رفقا توزیع کنند. زمانیکه که احمدی نژاد بر سرکار آمد کل دیون بانکی ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که در زمان رفتن او این رقم به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. همین پول‌های رفته به بحران اصلی بانکی در سال ۱۳۹۲ تبدیل شد. همین تفکر برای اینکه منابع غارت شده از بانک‌ها را جبران کند، نرخ ارز و سکه را افزایش داد. به روایتی ۷۶ تن و به روایت دیگری ۶۲ تن طلای کشور را آب کردند و به بانک‌ها دادند تا بتوانند با فروختن سکه‌ها به قیمت بالاتر، دزدی‌های صورت گرفته را جبران کنند.
وزیر صمت گفت: اگرچه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به بروز برخی از مشکلات شد اما بحران به وجود نیاورد؛ این دوران گذار را هم پشت سر می گذاریم.
وزیر صمت گفت: اگرچا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به بروز برخی از مشکلات شد اما بحران به وجود نیاورد؛ این دوران گذار را هم پشت سر می گذاریم.
کاویانپور گفت: در بخش کشاورزی یک پاسخ مشخصی دارد؛ باید الگوی کشت را تغییر دهیم آب زیادی مصرف می‌کنند و الگوی اقتصادی مناسبی و ارز آوری ندارند باید تجدید نظری در رابطه با آنها صورت بگیرد.
الساندرو آنتونلو، مدیر اجرایی اینتر، مدعی شده است که حامی مالی این باشگاه به وظایفش عمل نکرده و آنها به دنبال حامی مالی جدیدی هستند.
یورو در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی در حالی که بحران انرژی در زمستان و در بحبوحه تشدید جنگ اوکراین ادامه دارد، بیشترین کاهش خود را در ۲۰ سال اخیر در برابر دلار ثبت کرد.
پروفسور "کلاس گرورت"(Klaus Gerwert) مدیر مرکز تشخیص پروتئین این دانشگاه گفت: هدف ما تعیین خطر ابتلای افراد در آینده به آلزایمر با یک آزمایش خون ساده و شروع به موقع درمان حتی قبل از تشکیل پلاک‌های سمی در مغز است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ