شهروندان بیشتری به مخالفت علیه دولت‌ها می‌پردازند: اوکراین به ما یادآوری کرده که دموکراسی ارزش مبارزه برای آن را دارد، اما افول جهانی دموکراسی کماکان ادامه دارد. تحقیقات ما از سال ۲۰۱۷ میلادی یک بحران مکرر مشروعیت سیاسی را شناسایی کرد که در آن شهروندان وضعیت موجود سیاسی را به چالش می‌کشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نهنگ‌های قاتل مدتی بعد از فاجعه تایتان، به سه قایق در سواحل ایبریا در جنوب غربی اروپا حمله و آن را غرق کرده‌اند و به نظر می‌رسد این نهنگ‌ها قصد ندارند دست از این کار خود بردارند و گستاخ‌تر و سازمان یافته‌تر شده‌اند. محققان علت این رفتار نهنگ‌ها را بررسی کرده و به این فرض رسیده‌اند که ممکن است یکی از این نهنگ‌ها صدمه دیده باشد و باقی اعضای گروه برای تلافی به قایق‌های عبوری حمله می‌کنند.
دولت بایدن خواهان عادی سازی و روابط نزدیکتر عربستان و رژیم صهیونیستی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ است.
چگنی گفت: براساس اهداف تعیین‌شده و با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، تجارت بین‌المللی گاز طبیعی باید ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یابد که پارسال عملکرد موفقی در این حوزه ثبت شد.
۹ وزنه‌بردار ایران در فهرست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی برای سال ۲۰۲۳ قرار دارند و هر زمان باید آماده دادن تست دوپینگ باشند.
۹ وزنه‌بردار ایران در فهرست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی برای سال ۲۰۲۳ قرار دارند و هر زمان باید آماده دادن تست دوپینگ باشند.
رقابت بهترین ماشین سال جهان از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و داوران ماشین‌ها را در هفت بخش از جمله بهترین ماشین‌های لوکس، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند. برای حضور در این رقابت باید حداقل ده هزار دستگاه از ماشین تولید شده باشد و این ماشین در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود. برندگان این جایزه همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام می‌شوند.
ریزماه (Micromoon)، زمانی اتفاق می‌افتد که ماه کامل با اوج (لحظه‌ای که ماه در دورترین فاصله از زمین قرار دارد) منطبق می‌شود. طبق تقویم ساخته شده توسط Fred Espenak، اخترفیزیکدان سابق ناسا، ماه کامل در فوریه ۲۰۲۳ دومین و آخرین ریز ماه در سال جاری خواهد بود و این به معنای آنست که برای ناظران، ماه ممکن است کمی کوچکتر از حد معمول به نظر برسد.
اگر پیش‌بینی‌های منتشر شده توسط سازمان ملل در جولای گذشته برای سال ۲۱۰۰ درست باشد. بسیاری از کشور‌ها به ویژه در اروپا و آسیا در دهه‌های آینده شاهد کاهش جمعیت خود خواهند بود، در برخی دیگر، کاهش جمعیت در حال حاضر نیز آغاز شده است.
سال گذشته (۲۰۲۲)، سالی نزولی برای ارزهای دیجیتال بود؛ بازار رمزارزهای دیجیتال حدود ۷۵ درصد از دست داد و بسیاری از تحلیلگران امیدوارند که در سال ۲۰۲۳ قیمت بهتری برای ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد.
از یک کاوشگر اقمار یخی مشتری گرفته تا یک سفر شش روزه خصوصی به ماه و بازگشت آن به سیاره زمین سال ۲۰۲۳ میلادی دوره طلایی جدیدی از پرتاب‌های فضایی را در برابر ما قرار می‌دهد.
اکنون "بنیامین نتانیاهو" به مقام نخست وزیری اسرائیل بازگشته و در راس دست راستی‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل قرار دارد. هر گونه امکان دستیابی به توافقی جدید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران اکنون مانند یک رویا به نظر می‌رسد.
تهاجم روسیه به اوکراین هنوز در سراسر جهان طنین‌انداز است و زمینه را برای خشونت‌های گسترده‌تر در آینده فراهم می‌سازد.
ابرماه یک رویداد نادر و زیبا است که فقط چند بار در سال می‌توانید ببینید. وقتی این پدیده اتفاق می‌افتد، یک ماه بزرگ و درخشان در آسمان پدیدار می‌شود که هر که را به بالا نگاه کند، شگفت‌زده خواهد کرد.
معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرده که تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است سال آینده ۱ درصد کاهش یابد، هرچند دولت انتظار دارد سال ۲۰۲۳ برای اقتصاد روسیه بهتر از سال ۲۰۲۲ باشد.
دولت چین به قدری درگیر مقابله با بحران‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع کووید خواهد بود که انرژی اضافی برای رسیدگی به مسئله تایوان نخواهد داشت. آن چه باید منتظر آن باشیم این است که پکن باور دارد می‌تواند حزب اپوزیسیون در تایوان را وادار کند تا آن چه چین می‌خواهد را انجام دهند.
کره زمین در رقص کهکشانی در تعادلی خوب قرار دارد و حتی ذره ای تغییر در این تعادل می تواند تغییرات آب و هوایی ویرانگری در پی داشته باشد. حتی ذره ای نزدیک تر شدن به خورشید نیز باعث گرم شدن شدید زمین خواهد شد. یخچال های قطبی آب شده، سطح آب دریاها بالا آمده و حیات روی کره زمین در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. در طرف مقابل، کمی دور شدن از خورشید باعث ورود جهان به عصر یخبندان، ساعات تاریکی بیشتر و هرج و مرج در طبیعت خواهد شد.
کشور‌های دیگر نیز بنابر منافع شان انتخاب‌هایی داشته اند. آنان لزوما مجبور نیستند تنها در صف واشنگتن قرار گیرند و این وضعیتی است که ما باید به آن عادت کنیم و ۲۰۲۲ آغازی برای فاش شدن این موضوع بود.
شاید ترامپ نقطه اوج قطبی شدن سیاسی ایالات متحده بود و بالاخره تب ایجاد شده آغاز به کاهش کرد و با این وجود، سناریوی محتمل‌تر آن است که حتی اگر نفوذ ترامپ در سیاست امریکا در سال آینده کاهش یابد نیز امریکایی‌ها کماکان خود را در فضای سیاسی مشابه آن چه پیش از اعلام نامزدی‌اش در سال ۲۰۱۶ وجود داشت خواهند دید .
شبکه‌های اجتماعی، یکی از حوزه‌های بازاریابی دیجیتال هستند که همواره دستخوش تحولات بوده و پیش‌بینی می‌کنیم که در سال ۲۰۲۳ نیز، تغییرات چشمگیری را تجربه کنند. برند‌ها باید با این تحولات همگام شوند تا بتوانند حضوری فعال در این شبکه‌ها داشته و از پلتفرم‌ها به شکلی موثر استفاده کنند.
در حال حاضر برای مردم کره جنوبی معمول است که نه تنها یک سن، بلکه سه سن داشته باشند - یک «سن بین‌المللی»، یک «سن کره ای» و یک «سن تقویمی». اما به منظور پایان دادن به سردرگمی ناشی از این سیستمِ سه‌تاییِ محاسبه سن، به ویژه در اسناد رسمی و مدارک پزشکی، پارلمان این کشور حکم داده است که از ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی، تمام اسناد رسمی باید از استاندارد «سن بین المللی» استفاده کنند.
شکی نیست که امروزه فناوری نقش بسزایی در کسب و کار‌ها دارد. از اتوماسیون (خودکار سازی) وظایف گرفته تا برقراری ارتباط با مشتریان و کارمندان فناوری نحوه عملکرد کسب و کار‌ها را متحول کرده است. همان طور که به سمت آینده پیش می‌رویم کسب و کار‌ها هم چنان برای رقابتی ماندن بر فناوری تکیه خواهند کرد. انتظار می‌رود ۲۰۲۳ سال بزرگی برای رشد باشد، زیرا رباتیک و هوش مصنوعی رواج بیش تری پیدا خواهند کرد.
شقاقی اظهار داشت: اقتصاد ۸۵ میلیون نفری ایران که حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و ۴۵ میلیارد دلار واردات را تجربه کرده، با اندک افزایش فروش نفت، رشد اقتصادی دو و سه درصدی را همانگونه که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده، رقم زده، این در حالیست که برای سال ۲۰۲۳ نیز اگر شرایط به همین منوال باشد و تحریم‌ها اضافه نشود، رشد اقتصادی یکی دو درصدی و تورم ۴۰ درصدی نیز برای اقتصاد ایران قابل تصور است، اما این تنها یک سناریوی موجود برای اقتصاد ایران در سال آینده است.
فراتر از تمام موارد و ناکارآمدی‌های دموکرات‌ها و دولت بایدن رها کردن یک سال پیش افغانستان به حال خود قرار دارد که باید موجب شرمساری دولت او باشد.
رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا ابراز عقیده کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال 2024 شرکت نخواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ