پروفسور "کلاس گرورت"(Klaus Gerwert) مدیر مرکز تشخیص پروتئین این دانشگاه گفت: هدف ما تعیین خطر ابتلای افراد در آینده به آلزایمر با یک آزمایش خون ساده و شروع به موقع درمان حتی قبل از تشکیل پلاک‌های سمی در مغز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرویس سلامت ملی انگلیس(NHS) برای نخستین بار از ربات ها برای انجام بیوپسی استفاده کرد و امیدوار است این فناوری تشخیص سرطان ریه را ارتقا دهد.
اگر مخلوط ما با اضافه کردن سرکه کف کند نشان می دهد که عسل طبیعی نیست در غیر این صورت می توان تا حدودی به طبیعی بودن آن پی برد.
محققان دانشگاه تهران در طرحی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور موفق به طراحی و ساخت زیست‌حسگر نوری میکروفلوئیدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات شدند.
محققان نشان دادند که با استفاده از نانولوله‌ها و به کارگیری آن در کروماتوگرافی و طیف‌سنجی جرمی، می‌توان با دقت و صحت بالا باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیک آمینوگلیکوزید را در محصولات آبزی مشخص کرد.
چرخ دستی‌های سوپرمارکت‌ها ممکن است با چرخ‌های ضعیف و قاب‌های زنگ‌زده‌شان شناخته شوند، اما محققان می‌گویند این چرخ دستی‌ها می‌توانند با کمک به شناسایی افراد در معرض خطر سکته از طریق حسگر‌های موجود در دسته‌هایشان، برای نجات جان انسان‌ها مفید باشند.
با همکاری راهبردی دو شرکت و ترکیب فناوری آنها، تراشه‌های گرافنی ساخته شده که به سرعت می‌تواند چندین پاتوژن را در نمونه‌های خون یا بزاق تشخیص دهد.
یک فناوری جدید می‌تواند سقوط افراد را ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد که به طور قابل توجهی به سالمندان کمک خواهد کرد.
نتایج مطالعه‌ای نشان داد، افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند، دو برابر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. با این حال، کسانی که بین ۵.۵ تا ۷.۵ ساعت در شب می‌خوابند، حتی زمانی که از عوارض اولیه بیماری آلزایمر رنج می‌برند، کاهشی در سلامت شناختی خود مشاهده نمی‌کنند.
رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت که 10 خرداد نتایج نهایی در این خصوص اعلام می شود ولی باشگاه ها می توانند امشب در سامانه مذکور، از نتیجه اولیه اطلاع کسب کنند.
یک ابزار تازه مبتنی بر کریسپر می تواند باکتری را در بزاق دهان ردیابی کند.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
به دنبال لکه زرد کرم رنگی در کف هندوانه بگردید. این نقطه که به آن نقطه زمینی هندوانه هم می‌گویند، جایی است که هندوانه در آن روی زمین تکیه می‌کند و در مقابل آفتاب قرار می‌گیرد. اگر این نقطه سفید یا سبز باشد، ممکن است هندوانه شما زود برداشت شده باشد و به آن اندازه‌ای که باید رسیده نباشد.
هنگامی که حسگر‌ها در ادرار بیمار ترشح می‌شوند، نمونه را می‌توان با استفاده از یک نوار کاغذی تجزیه و تحلیل کرد. این نوار کاغذی دی‌ان‌ای را که توسط یک آنزیم کریسپر به نام Cas ۱۲ a فعال شده، تشخیص می‌دهد.
محققان کشور طی تحقیقاتی موفق به تشخیص محل تومورهای سرطانی با روش ساده و کم هزینه شدند.
محققان کشور موفق به ساخت ایمنوسنسور الکتروشیمیایی بر پایه آنتی بادی cis P-tau برای استفاده بالینی در تشخیص زود هنگام آلزایمر شدند.
در تحقیقات جدید، آزمایشی مبتنی بر خون ایجاد شده است که می‌تواند برای پیش بینی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر از ۳.۵ سال قبل از تشخیص بالینی مورد استفاده قرار گیرد.
این لنز دارای یک آرایه رنده مانند متشکل از خطوط موازی کوچک است. لایه‌ای از هیدروژل شفاف که بالای آن رنده قرار دارد، به همین ترتیب دارای آرایه‌ای از شکاف‌های موازی است که از میان آن عبور می‌کند.
بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از شروع علائمی مانند از دست دادن حافظه شروع می شود. از اینرو تشخیص زودهنگام احتمال کاهش سرعت بیماری با دارو را افزایش می دهد.
در بیماری آلزایمر، زخم‌های پوستی اغلب در مو و ناخن‌ها بروز می‌کنند بنابراین، به نظر می‌رسد تظاهرات پوستی مرتبط با سندروم زوال عقل می‌تواند نشانه‌ای ارزشمند در فرآیند تشخیص زوال عقل باشد. این زخم‌های پوستی اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت، زخم بستر، قارچ و زخم باکتریایی و خارش بروز می‌کنند.
دانشمندان دانشگاه درکسل در تازه‌ترین تحقیقات خود، به مطالعه توانایی هوش مصنوعی در تشخیص علائم بیماری آلزایمز پرداختند.
مدت‌هاست، مشخص شده است که دو پروتئین مرتبط با آلزایمر وجود دارند؛ بتا آمیلوئید که پلاک‌هایی در مغز ایجاد می‌کند و تاو که در مراحل بعدی در داخل سلول‌های مغز تجمع می‌یابد. سطوح بالای این پروتئین‌ها در ترکیب با اختلالات شناختی از قبل مبنای تشخیص آلزایمر را شکل داده‌اند.
یک ماده زائد پروتئینی به نام تائو (tau درمغز وجود دارد که هم مقدار بیش از حد کم آن به سلول‌های عصبی آسیب می‌زند و هم مقدار بیش از حد زیاد آن برای این سلول‌ها سمی است و می‌تواند به بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی مانند آلزایمر بینجامد. پژوهش‌های جدید حتی نشان می‌دهند که انجام آزمایش برای تغییرات تائو ممکن است روزی به پزشکان برای تشخیص زودرس‌تر آلزایمر کمک کند.
آلزایمر، یک بیماری تخریب‌کننده عصبی است که با از بین رفتن تدریجی نورون‌ها و سیناپس‌ها در مغز مشخص می‌شود. یکی از دلایل اولیه بیماری آلزایمر، تجمع آمیلوئید بتا در مغز است که پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهد.
آلزایمر علت بروز ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد زوال عقل (دمانس) است. این بیماری اغلب پس از ۶۵ سالگی و بیشتر در بانوان رخ می‌دهد. اغلب شروع آلزایمر آرام است و شاید تشخیص این بیماری در مراحل اولیه مشکل باشد.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درباره علائم هشدار بروز آلزایمر، بیان کرد: اختلال حافظه، مشکلات در انجام کار‌های عادی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، ضعف یا کاهش قضاوت، مشکلات در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، تغییرات در حالات و رفتار، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها و از دست دادن انگیزه، ۱۰ نشانه مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ