معاون علمی رئیس جمهور گفت: در دوره جدید اهدافی چون دسترسی سالیانه حداقل یک درصد از تولید ناخالص داخلی و کاهش سالیانه بیکاری از متخصصین از محل اقتصاد دانش بنیان دنبال می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشخص است که دخانیات بر ظاهر فرد مصرف‌ کننده نیز تأثیر می­‌گذارد؛ از زرد شدن دندان­‌ها و ایجاد پلاک‌های دندانی گرفته تا اثرگذاری بر کلاژن پوست و ایجاد پیری زودرس. افت عملکرد ریه و اختلالات تنفسی، فشارخون و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی، کاهش توان باروری، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، حنجره، دهان، مری، معده، کبد و ...آب مروارید، شکاف کام و لب در نوزادان مادران سیگاری، تضعیف سیستم ایمنی و ... از جمله بیماری‌ها و عوارض مصرف دخانیات هستند.
پیش بینی می‌شود با رونمایی و راه اندازی رسمی سامانه جست و جوی شغل و ارتقا این سامانه، رصد آمار اشتغال و بیکاری با شفافیت بیشتر انجام شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ حدود ۸.۲ درصد بوده که به این ترتیب نرخ بیکاری در ۲۴ استان کاهش یافت.
سید صولت مرتضوی در آئین رونمایی از سامانه جست و جوی شغل با هدف کاهش هزینه های جست وجوی شغلی گفت: بالغ بر ۷۲۰ هزار فرصت شغلی در بازه زمانی یکساله از تابستان پارسال تا امسال ایجاد شده است.
تورم سالانه اسپانیا در ماه ژوئن به میزان ۱.۹ درصد کاهش یافت.
در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید شد که دولت سالانه باید ۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه برای کاهش آلودگی هوا در نظر گیرد.
مرکز آمار جزئیات تغییرات تورم در پایان خرداد را اعلام کرد. گزارشی که در نگاه اول خبر از کاهش قابل توجه نرخ تورم نقطه به نقطه و افت نسبی تورم سالانه می دهد. این در حالی است که رئیس شورای پول و اعتبار معتقد است یکی از مهمترین عوامل تورم، بی ثباتی نرخ ارز است.
مرکز آمار جزئیات تغییرات تورم در پایان خرداد را اعلام کرد. گزارشی که در نگاه اول خبر از کاهش قابل توجه نرخ تورم نقطه به نقطه و افت نسبی تورم سالانه می دهد. این در حالی است که رئیس شورای پول و اعتبار معتقد است یکی از مهمترین عوامل تورم، بی ثباتی نرخ ارز است.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی کرده ایم سالانه سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی یک درصد افزایش پیداکند و حداقل یک درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یابد.
در راستای تعمیق ساخت داخل و کاهش هزینه واردات، زنجیره ‌تامین گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری دو شرکت فولاد مبارکه و ورق خودرو موفق به بومی‌سازی ورق‌های مصرفی در خودرو شد.
در آخرین گزارش سالانه پالایشی‌ها شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی هستیم اما برخی از نمادها با کاهش حاشیه سود مواجه شدند.
در آخرین گزارش سالانه پالایشی‌ها شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی هستیم اما برخی از نمادها با کاهش حاشیه سود مواجه شدند.
طباطبایی با بیان این‌که در زمان حاضر جمعیت کشور ما حدود ۸۵ میلیون نفر است، افزود: نرخ رشد جمعیت کشور در سال ۱۳۶۵ حدود ۳.۹ درصد بود یعنی این که سالانه ۳.۹ درصد به جمعیت کشور اضافه می‌شد و در سال‌های اخیر نرخ رشد دائماً کاهش پیدا کرده است تا این که در سرشماری سال ۹۵ به ۱.۲ درصد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ رشد جمعیتی کشور به ۰.۶درصد و کمتر از یک درصد رسیده است.
کاهش نرخ تورم سالانه به سطح روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ خبری خوب برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه محسوب می‌شود و امید‌ها به پیروزی او را افزایش می‌دهد. او در دوره زمامداری خود موفق شده در فاصله ژانویه ۲۰۰۵ تا مه ۲۰۱۸ نرخ تورم ترکیه را همواره پایین‌تر از ۱۳ درصد نگاه دارد.
۹۷ درصد شهر‌های ما مراکز درمانی دارند. تا سال ۶۵ در کشور ۵ هزار پزشک خارجی داشتیم که هر یک ۲۵۰۰ تا ۵ هزار دلار حقوق می‌گرفتند که ما از این موضوع عبور کردیم. سالانه ۳۶۰۰ نیروی متخصص ذیل ضریب کا در مناطق محروم توزیع می‌شوند، مناطق محروم همچنین با نیرو‌های بومی اداره می‌شوند و درصد قابل توجهی از ظرفیت به نیرو‌های بومی اختصاص یافته است.
۹۷ درصد شهر‌های ما مراکز درمانی دارند. تا سال ۶۵ در کشور ۵ هزار پزشک خارجی داشتیم که هرکدام ۲۵۰۰ تا ۵هزار دلار حقوق می‌گرفتند که ما از این موضوع عبور کردیم. سالانه ۳۶۰۰ نیروی متخصص ذیل ضریب کا در مناطق محروم توزیع می‌شوند، مناطق محروم همچنین با نیرو‌های بومی اداره می‌شوند و درصد قابل توجهی از ظرفیت به نیرو‌های بومی اختصاص یافته است.
براساس آخرین گزارش سالانه بریتیش پترولیوم (BP)، ایران با سوزاندن سالانه ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب گازهای همراه، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.
قیمت مس روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به کووید در چین، کاهش رشد جهانی و افزایش ذخایر، به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۱۸ رسید.
با آغاز زمستان ۱۴۰۱، مرکز آمار پرونده تورم در پایان پاییز را رونمایی کرد. اطلاعاتی که نشان از نزدیک شدن تورم سالانه به رکورد ۴۵.۸ درصدی شهریورماه سال گذشته دارد. این در حالی است که تورم ماهانه همچون آبان، کاهشی شده است.
محققان دانشگاه تهران پس از بررسی جریان رودخانه‌ها درصد کاهش میانگین سالانه جریان رودخانه‌ها در ایستگاه‌های هیدرومتری را اندازه گیری کردند.
سلطانی ادامه داد: «تبعات رکود کاملاً مشخص است؛ از یک سو ما با کاهش قدرت خرید مردم روبرو هستیم که ناشی از نابرابری میزان افزایش تورم و شاخص‌هایی مانند نرخ ارز در برابر افزایش سالانه حقوق و دستمزد است، از سوی دیگر با وقوع چنین پدیده‌ای تقاضا در بازار با کاهش روبرو می‌شود که این موضوع باعث تعطیلی دومینو وار واحد‌های تولیدی و همچنین کارخانجات را به دنبال دارد که به تبع آن نیز بیکاری گسترده را رقم خواهد زد.»
نرخ تورم سالانه شهریور ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به ۴۲.۱ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره اینکه در کنار لایروبی بنادر شمال کشور، عملیات لایروبی کانال آشوراده را با تأکید رئیس جمهور به عنوان یک پروژه ملی در استان گلستان در دستور کار داریم، خاطر نشان کرد: این پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تا سال ۱۴۰۲ به اتمام می رسد.
یافته‌هایی که اخیرا در نود و هفتمین نشست سالانه «انجمن غدد درون‌ریز» در سن‌دیه‌گو ارائه شد، نشان داد: پیاز در صورتی که همراه داروی دیابت موسوم به «متفورمین» مصرف شود، قند خون بالا و میزان کلّی کلسترول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ