محققان دانشگاه تهران پس از بررسی جریان رودخانه‌ها درصد کاهش میانگین سالانه جریان رودخانه‌ها در ایستگاه‌های هیدرومتری را اندازه گیری کردند.
بر اساس مقاله جدیدی که با دانش بومی نیز مطابقت دارد، مورچه‌های عسل استرالیایی، یک ماده قندی ایجاد و ذخیره می‌کنند که توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارد.
محققان می‌گویند کاوش‌های اخیر در پناهگاه سنگی ریم‌راک درا (Rimrock Draw) نزدیک رایلی، اورگان منجر به کشف یافته‌های هیجان‌انگیزی شده است.
یافته‌های محققان نشان می‌دهد که هم تمرینات هوازی منظم و هم تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا منجر به کاهش قابل توجه چربی در کبد می‌شوند. برای افرادی که در تمرینات مداوم با شدت متوسط شرکت می‌کنند، سطح چربی کبد آن‌ها ۳.۱۴ درصد کاهش یافته، در حالی که افرادی که در تمرینات تناوبی با شدت بالا شرکت می‌کنند، میزان چربی خود را ۲.۸۵ درصد کاهش می‌دهند.
عضو هیئت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) به تشریح شاخص‌های نوین علم‌سنجی برای ارزیابی پژوهش‌ها و تاثیر اجتماعی پژوهش‌ها پرداخت.
محققان دریافتند که نسبت اندازه سیاهچاله‌ها به کهکشان‌های میزبانشان، شبیه همان چیزی است که اخیرا مشاهده شده است. این بدان معناست که پیوند بین این دو، حدود ۸۶۰ میلیون سال بعد از بیگ بنگ (انفجار بزرگ) صورت گرفته. محققان این پروژه با استفاده از نمونه‌های بزرگتر به دست آمده توسط تلسکوپ، به بررسی این یافته‌ها ادامه می‌دهند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
یافته‌های محققان شواهدی را برای زمان‌بندی مصرف غذا به‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه‌روزی هستند، ارائه می‌کند.
پیش‌تر، محققان پایین‌ترین دمای این منطقه را منهای ۹۳ درجه سانتیگراد ثبت کرده بودند، اما یافته‌های تازه نشان می‌دهد که دمای هوا در این منطقه حتی از این هم می‌تواند پایین‌تر رود و چنانچه چند روز آسمان منطقه صاف و هوا خشک باشد، دمای هوا ممکن است به منهای ۹۸ درجه سانتیگراد هم برسد.
این اولین باری است که دانشمندان از اسکنرهای بدون تماس برای به دست آوردن تصاویری از یک پرتو مانتا باردار وحشی استفاده می کنند. در مجموع، فرومن ۸۱ اسکن از ۵۵ مانتای صخره ای آزاد را در مطالعه جدید خود در مجله زیست شناسی ماهی توصیف می کند.
گروهی از پژوهشگران بین‌المللی به رهبری محققان کالج دانشگاهی لندن در مطالعه‌ای به بررسی افرادی با اجداد اروپایی، بومی آمریکا و آفریقایی پرداخته‌اند و قسمت‌های مختلف ژنوم انسان را با خصوصیات صورت آن‌ها مقایسه کرده‌اند. سپس نتایج این یافته‌ها با وضعیت سایر انسان‌ها و نئاندرتال‌ها مقایسه شد. درنهایت محققان متوجه شدند که ۲۶ تکه از ژنوم انسان ارتباط محکمی با شکل صورت دارد.
براساس یافته‌های محققان ایرانی، زهر زنبور عسل، دارای فعال‌ترین مواد آنتی‌بیوتیک است. تجزیه شیمیایی زهر زنبور عسل نشان داده است که در این زهر، اسید فرمیک، اسید کلریدریک، اسید آرتوفسفریک، هیستامین کولین تریپتوفن و گوگرد فراوان یافت می‌شود.
نتایج یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد: احتمال بهبود شرایط حافظه در افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند و در مورد پیری مثبت فکر می‌کنند، نسبت به افرادی که منفی فکر می‌کنند، بیشتر است.
نتایج یافته‌های جدید محققان «دانشگاه گالوی» ایرلند نشان می‌دهد که مشکلات خواب مانند خروپف ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد.
زبرویید حاصل تلاقی گورخر و اسب است و برای دریافت بهترین ژن‌ها از هر دو گونه پرورش داده می‌شود. به عقیده محققان، گورخر‌ها نسبت به اسب‌ها کمتر مستعد ابتلا به بیماری هستند. از آن سو اسب‌های اهلی آسان‌تر تربیت می‌شوند. آن‌ها همچنین نمونه جالبی از هیبرید‌های پرورش یافته‌ای هستند که تعداد کروموزوم شان کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، اسب‌ها ۶۴ کروموزوم و گورخر‌ها بین ۳۲ تا ۴۶ کروموزوم دارند.
محققان می‌گویند این ماده الاستیکی کاملاً به‌تن‌هایی و بدون هیچ‌گونه تحریک یا دخالت بیرونی، می‌تواند ۲۰۰ برابر ضخامتی که دارد، بپرد. محققان یافته‌های خود را نشریه Science Advances منتشر کرده‌اند.
یافته‌های تلسکوپ فضایی هابل، راوی واقعیت‌هایی است که از هر داستان و افسانه‌ای عجیب‌تر هستند.
در خوشه‌های غول‌پیکر که از صد‌ها یا هزاران کهکشان تشکیل شده‌اند، تعداد بی‌شماری ستاره، مانند روح‌های سرگردان واقع شده‌اند که نور شبح گونه‌ای از خود ساطع می‌کنند. این ستاره‌ها از نظر گرانشی به هیچ یک از کهکشان‌ها در خوشه‌ها متصل نیستند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به اقتدار و امنیت غذایی باید بتوانیم یافته‌های دانشمندان را به مزرعه برسانیم.
مطالعات نشان داده‌اند که هوای سرد خطر کم آبی بدن را افزایش می‌دهد، زیرا افراد زمانی که در هوای سرد قرار می‌گیرند احساس تشنگی نمی‌کنند در حالی که بدن شان در حال از دست دادن مایعات است. برای درک میزان کم آبی بدن تان به سادگی یکی از بند‌های انگشتان را برای حدود ۳ ثانیه فشار داده و سپس رها کنید.
با توجه به ماهیت جنبش «زن، زندگی، آزادی» و شهرها و استان‌های درگیر در آن، باید عوامل اقتصادی و فرهنگی و دغدغه سبک زندگی را به عنوان عوامل محرک اعتراضات، در کنار هم دید. به عبارت بهتر اعتراضات توامان دلایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته است و بر اساس اطلس جغرافیایی اعتراضات، می‌توان نتیجه گرفت که طبقه متوسط و طبقات ضعیف‌تری که هنوز به لحاظ فرهنگی خود را در کنار طبقه متوسط می‌دانند در این اعتراضات احتمالا بیشترین مشارکت را داشته‌اند.
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها و همچنین یافته‌های یک تحقیق، انگلیس از حیث ایجاد محیط کاری برای کارگران، در جمع بدترین کشورهای اروپایی قرار دارد.
محققان بر اساس یافته‌های خود روشی را برای تسکین و بهبود خواب در نوزادان گریان پیشنهاد کردند. آنان توصیه می‌کنند والدین نوزادان گریان را در آغوش بگیرند و پنج دقیقه با آن‌ها راه بروند؛ سپس پنج تا هشت دقیقه دیگر قبل از خواباندن نوزادان بنشینند و نوزاد را در آغوش بگیرند.
یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.