باراگونا توسعه سریع هوش مصنوعی مولد پیشرفته -ابزار‌های یادگیری ماشینی به‌هم‌پیوسته که می‌تواند برای تولید هنر، موسیقی و حتی ایده‌ها استفاده شود- را با «پرورش یک مغز دیجیتال» مقایسه کرد و هشدار داد درست همان‌طور که هنوز ذهن انسان را به‌طور کامل درک نکرده‌ایم، ممکن است به نقطه‌ای برسیم که دیگر قادر به فهم هوش مصنوعی نباشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی در راستای ارتقای همکاری­های فناورانه با کشور ونزوئلا در نظر دارد مرکز مشترک نوآوری و فناوری ایران – ونزوئلا را ایجاد و فعال کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با تاکید بر نقش رسانه‌ها گفت: در عصری به سر می بریم که ذهن، فکر و شناخت به اندازه صنعت غذا و هوای پاک تاثیرگذار است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: طرح ملی آموزش برنامه نویسی دانش آموزان با همکاری وزارت ارتباطات و صداوسیما از نیمه تیرماه راه اندازی می‌شود.
رئیس پارک فناوری سمنان گفت: پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان در زمینه بلاک‌چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تولید محتوای دیجیتال، واقعیت مجازی و... فعالیت خواهد داشت.
من به همان اندازه که خوش‌بینم، می‌ترسم که روزی کارتل‌های بزرگ حوزه فناوری نظیر فیس‌بوک، اپل و... که دیتای حدود چهار میلیارد آدمی را که به اینترنت وصل‌اند و در این شرکت‌ها می‌چرخند، در دست‌شان است، خواسته یا ناخواسته جهت‌گیری خطرناکی داشته باشند. هنوز کسی نمی‌داند مسیر رستگاری چیست. هر الگویی، مکتبی را پیشنهاد داده است و پافشاری می‌کند بر درستی مسیر خودش، یا گروهی هم مثل «پلورالیست»‌ها وجود دارند که معتقدند همه درست می‌گویند.
سمنان- معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از راه اندازی نخستین خانه فناور محیط زیست استان در مرکز سمنان خبر داد و گفت: این خانه فناور، در زمینه بستر سازی فناوری ها فعالیت خواهد کرد.
رئیس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی از انعقاد توافقنامه‌های ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در ۹ استان خبر داد.
کمیته مشترک همکاری‌های علمی و فناوری ایران و ونزوئلا در راستای همکاری فناورانه دو کشور راه اندازی می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی ۶۶۷ باجه جدید پست بانک خبر داد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز نوآوری پژوهشگاه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد تا محلی برای حمایت از نخبگان ict باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی دیتاسنتر های مشترک بین ایران و عمان خبر داد.
در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای ایران و عمان؛ تفاهم نامه همکاری جهت راه اندازی سرویس مالی و پستی بین دو کشور ایران و عمان امضا شد.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت برای صدور مجوز اقدام می شود.
براساس تفاهم نامه دانشگاه شریف و صندوق بازنشستگی کشوری پردیس علوم و فناوری صنعتی به منظور استقرار واحدهای فناور و دانش‌بنیان مرتبط با حوزه نفت و گاز در دانشگاه راه اندازی می شود.
صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) در حوزه زیست فناوری بر اساس تفاهم نامه ای راه اندازی می شود.
یک مقام مسئول در حوزه فناوری از راه اندازی ۷ دفتر انتقال فناوری در کشورهای اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه برای سهولت صادرات محصولات دانش بنیان خبر داد.
مقامات آمریکایی گفتند که بالون چینی به اندازه سه اتوبوس مدرسه بوده است. آن‌ها جزئیات زیادی را در مورد فناوری به کاررفته در بالون ارائه نکرده‌اند، اما قاطعانه باور دارند که این یک بالون نظارتی است و خاطرنشان کردند که موتور و پیش‌ران‌هایی دارد که امکان مانور دادن را برای آن فراهم می‌کنند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در کنار تعیین سیاست های کلان و حمایت های نهادهای متولی، تولید محصول سالم و به حداقل رساندن مخاطرات نهاده هایی مانند سموم و کود انتظار ماست.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی برای رفع نقاط کور ارتباطی حرم مطهر رضوی، از راه اندازی ۸ سایت تلفن همراه در این محدوده خبر داد.
مدیر بانک خون بند ناف از راه اندازی پالایشگاه ضایعات زایمانی در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: از این ضایعات می‌توان ۱۵ محصول را به تولید رساند.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در اتفاقات اخیر موضوع در حقیقت، فوت یک خانم نبود بلکه علت آن دستاورد‌های ملت ایران به ویژه در حوزه علم و فناوری است، دشمنان اعتراف می‌کنند که اژد‌های ایران بیدار شده و دستیابی ایران به علومی مانند انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به عنوان یکی از قوی‌ترین و سخت‌ترین رشته‌های دانش را برنمی‌تابند به گونه‌ای که یک مجله علمی آمریکایی اذعان کرده ایران در ۳۰ سال گذشته به اندازه ۳۰۰ سال پیشرفت کرده و همین علت حوادثی، چون اغتشاشات اخیر است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اخذ مجوز برای راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت استان مازندران خبر داد و گفت : این مجموعه در ساری ساخته می‌شود.
مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: درصدد برامدیم تا چشم انداز ۱۰ ساله برای تحقیق فناوری های حوزه مواد غذایی را تهیه کنیم.
شرکت طراح این زیردریایی اشاره کرده که به دلیل پیشرفت در فناوری موشک‌های بالستیک پرتاب شده اندازه آرکتوروس نسبت به مدل زیردریایی قبلی (SLBN) ۲۰ درصد کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ