قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: وقتی از میراث‌فرهنگی سخن می‌گوئیم بازتابی از ارزش‌ها و روایتی اجتماعی از تجربه زیست فرهنگی انسان‌ها در طول تاریخ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
میراث فرهنگی ایران شامل میراث ملموس و ناملموس طبیعی و فرهنگی دچار ضعف ها وتهدیدها، فرصت ها و نقاط قوت زیادی است. وزارت میراث فرهنگی با بررسی این نقاط، ده راهبرد را برای آن در نظر گرفته است.
اصفهان- عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز با هدف بازدید از شهرستان‌های نایین و مبارکه وارد استان اصفهان شد.
کشف کاشی‌های پنهان در کاخ گلستان،سفر وزیر میراث به پاکستان،اعلام اولویت‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و نشستی درباره اصالت نقش برجسته از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مقوله عفاف و حجاب در اماکن تفریحی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دغدغه مند است.
سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به یزد
معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به آغاز فعالیت رسمی انجمن خیرین میراث فرهنگی در آینده نزدیک گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌کاره تا پایان سال ۱۴۰۴ از اولویت‌های اجرایی این معاونت است.
اصفهان- کارشناس ثبت طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره موافقت با صدور مجوز معدن جدید در محدود کوه چرخه نطنز توضیح داد.
تعدادی از پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی در دومین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی به پاس سال‌ها خدمت در این عرصه مورد تقدیر قرار گرفتند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس آزاد شد.
وزیر میراث فرهنگی گفت: تکیه به اعتبارات دولتی برای مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی شوخی بزرگی است.
مدیر طرح و برنامه صندوق حفظ و احیا گفت: حذف میراث فرهنگی از عنوان فصل شانزدهم برنامه هفتم توسعه نشان دهنده نبود کار کارشناسی بوده است.
معاون میراث فرهنگی گفت: کارهای بزرگی در حوزه میراث‌فرهنگی انجام می‌دهیم. با وجود بودجه اندک کارهای بزرگی درحال انجام است، به‌عنوان مثال بودجه ما در ۲ سال اخیر ۳ برابر شده است.
اهواز - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در مناطق عملیاتی جنوب به جمع راهیان نور پیوست.
دولت آمریکا در نظر دارد کمک های جدیدی به اوکراین اختصاص دهد که صرف حفظ آثار فرهنگی در این کشور شود.
کارگردان سینما گفت: سینماگران می‌توانند موضوع میراث فرهنگی را «دراماتیزه» کنند و برای جذابیت بیشتر، قصه‌هایی را چاشنی آن کنند.
سمنان- مدیرکل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی بابیان اینکه سمنان یکی از استان‌های با قابلیت درآمدزایی به لحاظ گردشگری است، گفت: بودجه میراث فرهنگی این استان ۶۰۰ درصد افزایش داشت.
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی نوشت: با بودجه ۳۱۷۷۳۸۶۲ میلیون ریالی حتی در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی چه کاری میتوان کرد؟
شوش- نماینده مردم شوش در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این وزارت در شوش آن هم با دو اثر جهانی، هیچ کار ارزشمندی در حوزه میراثی و گردشگری انجام نداد.
خمین- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارگ تاریخی میشیجان در شهرستان خمین بازدید کرد.
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت آثار تاریخی به همراه سفیر ایران در یونسکو برای حضور در نشست کمیته جهانی میراث ناملموس به مراکش رفتند.
اصفهان-مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دو سال است که با اداره میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی دیواره منارجنبان رایزنی می‌کنیم اما همچنان این مسئله برغم دستور وزیر میراث بلاتکلیف مانده است.
روایت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به اعتراض این وزارتخانه به یک قانون مجلس را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در ایام عید و تابستان امسال حدود سه میلیون نفر از همکاران ما به سفر رفته اند همچنین ۴۰ هزار تخت در واحدهای اقامتی به کار گرفته شد.
بندرعباس - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اراده خود را برای سه حوزه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جزم کرده‌ایم تا از میراث فرهنگی کشور نگهداری کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ