بندرعباس - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اراده خود را برای سه حوزه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جزم کرده‌ایم تا از میراث فرهنگی کشور نگهداری کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین پلیس پیشگیری، کنترل جمعیت، امنیت‌آفرینی در محورهای مواصلاتی و پیشگیری از سرقت را ۳ ماموریت اصلی پلیس پیشگیری دانست.
بافت تاریخی شیراز بالاخره توانست نظر کارشناسان کمیته ثبت آثار تاریخی و فرهنگی را جلب کرده و به عنوان میراثی که متعلق به همه مردم ایران است و اجزای آن باید توسط همه مردم حفظ شود؛ معرفی شد.
امروز ۱۸ تیر ماه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث یونسکوست. در پرونده ثبت جهانی این شهر آمده که یزد از مدرنیته ویرانگر فرار کرده و اصالت خود را حفظ کرده است.
امروز ۱۸ تیر ماه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث یونسکوست. در پرونده ثبت جهانی این شهر آمده که یزد از مدرنیته ویرانگر فرار کرده و اصالت خود را حفظ کرده است.
چشمه علی میراث گران‌بهای محدوده شهر ری است که تلاش همه‌جانبه‌ای بر حفظ و حراست از آن می‌شود؛ اما متاسفانه طی سال‌های اخیر با کاهش بارندگی‌ها و همچنین مدیریت نامناسب منابع آبی، دِبی آب این چشمه گرانبها کاهش یافته و در مقاطعی نیز خشک شده است.
زاهدان- سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان حمایت از هویت ملی را با حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی میسر دانست و گفت: مشارکت و همکاری مردمی ضروری است.
کرمان- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مقابل جریانی که برای نابودی میراث فرهنگی اقدام می‌کند ایستاده ایم و تمام تلاش ما برای حفظ میراث کشور است.
شناخت موزه‌ها به عنوان نهادهای ضروری برای حفظ و انتشار دانش و تنوع فرهنگی یک ضرورت است که با گذشت زمان باید بیشتر از قبل به آن بها داده شود.
اصفهان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بر لزوم اشتراک گذاری دانش و توانمندی‌ها بین اصفهان و ازبکستان در زمینه حفظ نگهداری میراث تاریخی تاکید کرد.
مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و بافت های تاریخی گفت: در سال پیش رو امیدواریم بتوانیم سهم پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی را افزایش دهیم.
مدیر طرح و برنامه صندوق حفظ و احیا گفت: حذف میراث فرهنگی از عنوان فصل شانزدهم برنامه هفتم توسعه نشان دهنده نبود کار کارشناسی بوده است.
تیم فوتبال گل‌گهر موفق شد در فاصله چهار هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر همچنان رتبه چهارم را برای خودش نگه دارد
دولت آمریکا در نظر دارد کمک های جدیدی به اوکراین اختصاص دهد که صرف حفظ آثار فرهنگی در این کشور شود.
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک با بیان اینکه مشکل اصلی برای مرمت این بنای تاریخی محدودیت بودجه میراث فرهنگی است گفت: اگر مرمت و حفظ این اثر تاریخی به بهانه کمبود بودجه و... به تعویق بیفتد نابودی و تخریب این سرمایه ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطعی می‌شود.
طرح پژوهشی «نقش کسب و کارهای متمرکز بر مهارت‌های سنتی، در پاسداشت و حفظ میراث ناملموس؛ در پژوهشکده مردم‌شناسی انجام شد.
تخریب راحت‌ترین کار دنیاست. ساختن دشوار است. از ساختن که قطع امید کردیم، ولی می‌توانیم متوقع باشیم که حداقل از آنچه داریم حفظ و نگهداری کنید؟ به‌عنوان یک شهروند ایرانی در کنار صد‌ها و هزاران و میلیون‌ها شهروند ایرانی دیگر خواستار حفظ میراث فرهنگی کشورم هستم که از تخریب آن بوی دغدغه دین به مشام‌مان نمی‌رسد که دین نیازی به زمین و پاساژ برای عرضه محصولات وارداتی بی‌کیفیت ندارد.
مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی گفت: جمهوری اسلامی ایران، آئین پهلوانی و زورخانه‌ای را به طور رسمی سال ۸۹ در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس جهانی یونسکو ثبت کرد.
اصفهان- عضو کارگروه تخصصی فرونشست استات اصفهان گفت: انکار آثار فرونشست زمین بر بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری در حفظ میراث فرهنگی است.
نمایش صنایع دستی در جام جهانی،بررسی ایرادات قانون حفظ آثار تاریخی،برگزاری نشست شورای جهانی سفر،نگرانی برای ده برابر شدن تعرفه برق از جمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.
مشهد ـ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد از ایجاد کارگروه تخصصی حفظ و احیای آثار تاریخی در اداره این شهرستان خبر داد.
مشهد ـ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد از ایجاد کارگروه تخصصی حفظ و احیا آثار تاریخی در اداره این شهرستان خبر داد.
با حکمی از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور، فاطمه داوری به عنوان مدیر اداره‌کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی منصوب شد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: سعی کردیم بین حقوق عامه و حفظ میراث‌فرهنگی تعادل برقرار کنیم و قصدمان گره‌گشایی از مسائل است.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «احتمالا طرح استفاده بهینه از آثار باستانی و گنج‌ها از دستور کار مجلس خارج می‌شود»، گفت که حدود ۵۰ نماینده در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی خواسته‌اند که دولت لایحه‌ای برای حفظ و نگهداری میراث فرهنگی به مجلس ارائه کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ