وزیر میراث فرهنگی گفت: تکیه به اعتبارات دولتی برای مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی شوخی بزرگی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و با هدف بررسی و تبادل نظر در خصوص آسیب شناسی و عارضه یابی مرمت آثار موزه‌ای و بناهای تاریخی مجموعه، برگزار شد.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: این کار با ۶ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت مالکان صورت می گیرد.
رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.
کشف کاشی‌های پنهان در کاخ گلستان،سفر وزیر میراث به پاکستان،اعلام اولویت‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و نشستی درباره اصالت نقش برجسته از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی خانه‌های موزه میراث روستایی استان خبر داد و گفت: این پروژه با اختصاص ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
رئیس گروه حفاظت و مرمت ایکوم گفت: در حوزه میراث فرهنگی و حفاظت باید برنامه راهبردی ۵۰ ساله داشت و مسئولین بر اساس آن عمل کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تشریح وضعیت اعتبارات مرمت و کاوش‌های باستان‌شناسی این استان، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و از لحاظ غنای آثار تاریخی در کشور شاخص است و پنج اثر جهانی دارد، اما استان ناشناخته‌ای است و بودجه آن در حوزه ثبت آثار خیلی کم است.
تخریب باروی گلپایگان، بی توجهی به مرمت مسجد ۱۸۰ ساله،تعطیلی کاخ سعدآباد، شروع هفته میراث فرهنگی و تشکیل انجمن حقوق میراث فرهنگی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
مشهد _ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سالانه مرمت اضطراری و جامع ۱۰۰ اثر تاریخی این استان براساس نیاز و اولویت انجام میشود.
فعالان میراث فرهنگی در حوزه مرمت و سرمایه گذاری بناهای تاریخی در عمارت مسعودیه تجلیل شدند.
وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه موافقت کردند به میزان۸۰ درصد مبلغ تسهیلات نوسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و قانون جهش مسکن به مرمت و مقاوم سازی بناهای موجود در بافت‌های تاریخی داده شود.
وزیر میراث فرهنگی درباره بافت تاریخی شیراز نوشت: گرفتاری مردم این منطقه، دستمایه تسویه حساب‌های سیاسی بین جناح‌های مختلف شده است و دولت سیزدهم مصمم است مشکل را حل کند.
امیری گفت: آنچه درباره تخریب بنا‌های ثبت شده و واجد ارزش گفته شده است، اصلا صحت ندارد. خطی که به آن اشاره می‌کنند، خط تخریب نیست. روی خط پیشنهاد شده از سوی پژوهشگاه یکسری بناها، شناسایی و تاکید شده که این بنا‌ها باید مرمت شوند؛ چه بنا‌هایی که ثبت شده‌اند و چه بنا‌هایی که ارزشمندند. اگر برخی آن خط را با خط تخریب اشتباه گرفته‌اند، باید بدانند که بحث متفاوتی مطرح است.
همزمان با هفته پژوهش، آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در حوزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، حفاظت و مرمت، ابنیه و بافت، زبان‌شناسی، گردشگری و هنرهای سنتی ارائه می‌شود.
اراک- معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مرکزی با اشاره به مرمت سرای کتاب بازار تاریخی اراک گفت: ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری هزینه شده است.
مشهد ـ رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد گفت: حدود ۱۸ اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری مرمت قرار دارند.
تربت جام ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام از آغاز مرمت مسجد جامع علوی این شهرستان خبر داد.
اصفهان-مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دو سال است که با اداره میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی دیواره منارجنبان رایزنی می‌کنیم اما همچنان این مسئله برغم دستور وزیر میراث بلاتکلیف مانده است.
مشهد ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت مرمت و بازسازی بقعه قدمگاه رضوی در شهرستان زبرخان خراسان رضوی تاکید کرد.
معاون میراث فرهنگی گفت: سرانه مرمت برای هریک از ۳۵ هزار اثر ثبتی حدود ۳۰ هزار تومان است. در حال حاضر ۲ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و برای ۲ سال آینده حداقل ۵ هزار میلیارد تومان نیازمندیم.
اراک - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت:عملیات مرمت سرای گلشن بازار تاریخی اراک با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز می‌شود.
سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: مجسمه ارزشمند فردوسی که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، ۶۳ سال پیش در سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول شش دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه‌های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ