معاون میراث فرهنگی گفت: کارهای بزرگی در حوزه میراث‌فرهنگی انجام می‌دهیم. با وجود بودجه اندک کارهای بزرگی درحال انجام است، به‌عنوان مثال بودجه ما در ۲ سال اخیر ۳ برابر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کارشناس میراث فرهنگی در یادداشتی نوشت: اگر حضور امام رضا (ع) در مسجد ساوه صحت داشته باشد، رویداد غریبی بوده است!
این ثبت کردن تنها خشت اول کار بوده و رسیدگی‌ها و نگهداری بعد از ثبت اثر کار مهم‌تری بود که مغفول ماند. متاسفانه ما هیچ فکر دیگری در این زمینه نکردیم. درآن دهه آثار شاخص زیادی به ثبت رسیدند و در این بین از دهه ۷۰ آثار زیاد دیگری که بنا به عقیده برخی کارشناسان فاقد ارزش بودند هم ثبت ملی شدند. او معتقد است وزارت میراث فرهنگی باید یک برنامه‌ریزی برای آثار ثبت ملی داشته باشد از تهیه فرم و شنیدن درخواست مالکین این آثار تا بازدید‌های دوره‌ای برای دیدن آخرین تحولات این آثار که می‌تواند به نگهداری آن‌ها کمک کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زابل بیان کرد: قدیمی‌ترین این سکه‌ها دارای ۴۵۰ سال قدمت بوده و جدیدترین آن حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تشریح وضعیت اعتبارات مرمت و کاوش‌های باستان‌شناسی این استان، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و از لحاظ غنای آثار تاریخی در کشور شاخص است و پنج اثر جهانی دارد، اما استان ناشناخته‌ای است و بودجه آن در حوزه ثبت آثار خیلی کم است.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از افزایش ۱۷ درصدی بودجه حوزه گردشگری سلامت مناطق آزاد خبر داد.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی از سه برابر شدن بودجه وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت:واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی تا اعلام نظر کمیته نفایس منتفی شد.
مدیر طرح و برنامه صندوق حفظ و احیا گفت: حذف میراث فرهنگی از عنوان فصل شانزدهم برنامه هفتم توسعه نشان دهنده نبود کار کارشناسی بوده است.
عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم ولی بعضی از این بناها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جاهایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهرهای مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم.
وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم، ولی بعضی از این بنا‌ها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جا‌هایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهر‌های مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگ‌ها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم. نباید اینطور باشد مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف کنند، مدیران ما باید راه حل بدهند.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرح ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک با بیان اینکه مشکل اصلی برای مرمت این بنای تاریخی محدودیت بودجه میراث فرهنگی است گفت: اگر مرمت و حفظ این اثر تاریخی به بهانه کمبود بودجه و... به تعویق بیفتد نابودی و تخریب این سرمایه ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطعی می‌شود.
لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ درحالی ارائه شده که هنوز وزارت میراث فرهنگی در قالب سازمان سابق فعالیت می‌کند و شرح وظایف آن به تصویب مجلس نرسیده است.
سمنان- مدیرکل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی بابیان اینکه سمنان یکی از استان‌های با قابلیت درآمدزایی به لحاظ گردشگری است، گفت: بودجه میراث فرهنگی این استان ۶۰۰ درصد افزایش داشت.
تایید وجود دو تاچ پهلوی در موزه جواهرات، گلایه معاون میراث از بودجه ۱۴۰۲،تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت و وام ۳۰ میلیونی سفر از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی نوشت: با بودجه ۳۱۷۷۳۸۶۲ میلیون ریالی حتی در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی چه کاری میتوان کرد؟
بازدید خبرنگاران میراث فرهنگی از محوطه های سد چمشیر،تعیین بودجه وزارت میراث فرهنگی و افزایش ۴۰ درصدی و برنامه‌ریزی برای حراجی سفر از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ سهمی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده در حدود ۳۰.۱۶۹.۵۹۵ میلیون ریال است.
بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ سهمی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده در حدود ۳۰.۱۶۹.۵۹۵ میلیون ریال است.
فیروزکوه- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب لایحه دائمی احکام تبصره بودجه برای گردشگری خبر داد.
معاونت میراث فرهنگی کشور عملکرد ۱۵ ماهه خود را منتشر کرد که ثبت جهانی ۵ اثر در فهرست آیسسکو یکی از اقدامات این معاونت در مدت اخیر بوده است.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ورود ۵۳ میلیون گردشگر به استان گفت: در مقایسه با سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد داشته ایم و گیلان مقصد اول گردشگری کشور بوده است.
اراک- مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۲۳۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به این اداره کل تخصیص یافته است.
تبریز- پنیر لیقوان، میراث خوشمزه‌ای بوده که از گذشته در دل کوه‌های لیقوان به یادگار مانده است و بخشی از هویت و شناسنامه صنایع غذایی آذربایجان شرقی را یدک می‌کشد.
چرا پس از هفت دوره از برپایی این حراج، متولیان امر واکنش نشان داده‌اند و در این چند سال چه عاملی باعث سکوت مسئولان مربوط شده بود؟! مسئولان در این مقطع چه اقدام حقوقی برای توقف و تعقیب عوامل این حراج انجام داده‌اند؟ آیا واکنش صرفاً در حد یک یادداشت انتقادی بوده و چرا؟! این نوع واکنش‌ها درباره ابهام‌ها پیرامون حراج و مالکانش، که «تابناک» نتوانست آن‌ها را کامل شناسایی کند، می‌افزاید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ