مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خشکسالی بسیار شدید در استان باعث کاهش منابع آب شرب ۳۶ شهر و ۶۵۰ روستا در این استان شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: پایش کیفی و مستمر منابع آب سطحی و زیرزمینی در این استان در ۳۹۸ منطقه به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
کرج- وزیر نیرو گفت: در استان البرز و شهرستان کرج از حیث منابع آبی محدودیت نداریم.
سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کسری بیش از ۶۰ درصدی بارش در استان تهران در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲، اعلام کرد: میزان تبخیر از منابع تأمین‌کننده آب حدود یک متر بوده است.‌
طی دو دهه اخیر حدود ۲۷ درصد چاه‌ها دچار کف‌شکنی و جابه‌جا شده و سالانه حدود ۱۶۰ کیلومتر مجوز کف‌شکنی و ۸۲۰ کیلومتر جهت جابه‌جایی چاه‌ها در کشور صادر می‌شود. بیشترین تعداد جابه‌جایی و کف‌شکنی چاه‌ها در استان‌های فارس، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی است.
اصفهان- مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از منابع محلی را در تامین آب شرب پایدار الزامی دانست و گفت: منابع محلی اعم از چاه‌ها و قنوات باید در مواقع ضروری در مدار بهره برداری قرار گیرد.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم تجهیز سامانه‌های هوشمند آبیاری گفت: توجه به کمیته بهره وری از منابع آب کشاورزی در گیلان اولویت مند است.
«فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه مطالعات زمین‌شناسی و ژئوفیزیک برای شناسایی منابع آب ژرف» توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی منتشر شد.
شاهرود- مدیر آبفای شاهرود با بیان اینکه این شهرستان منابع آب جدید ندارد، گفت: علیرغم تنش آبی بالا و داشتن تمام مجوزها، جلوی حفر چاه در قطری به عنوان آخرین منبع آب شاهرود، گرفته شد.
بنا بر آمارهای شرکت منابع آب ایران، در حال حاضر ۵۵ درصد از ۹۸ میلیارد مترمکعب آبی که به صورت سالانه در کشور به مصرف می‌رسد.
بنا بر آمارهای شرکت منابع آب ایران، در حال حاضر ۵۵ درصد از ۹۸ میلیارد مترمکعب آبی که به صورت سالانه در کشور به مصرف می‌رسد.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آماده باش کامل تیم‌های گشت و مراقبتی یگان حفاظت شرکت آب منطقه ای اصفهان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعتباراتی را برای تحقق برنامه‌های تعادل‌بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری آب در نظر گرفت.
وزیر منابع آبی عراق با اشاره به اینکه کشورش بدترین سال آبی را پیش رو دارد خواستار حمایت جامعه جهانی شد.
رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هوشمندسازی آبیاری نهالستان‌های منابع طبیعی کشور به طور متوسط ۴۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.
دلیر جمعه وزیر انرژی تاجیکستان گفت: مرزها نمی‌توانند انسان‌ها را محدود کنند و نقش اب بر همه مشهود است و برای توسعه پایدار ضروری است.
اصفهان- مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مردم استان اصفهان تخلفات کیفی آب را به سامانه ۳۸۴۸ اطلاع دهند.
شاهرود- مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با بیان اینکه ورودی آب سد مجن به ۱۱۶ لیتر بر ثانیه رسید، گفت: سال گذشته ورودی این سند ۲۳۱ لیتر بر ثانیه بود.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور گفت: مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور است.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مهمترین و اصلی ترین راهبرد مدیریت آب در استان تعادل بخشی منابع آب است.
توافق‌نامه همکاری در زمینه گسترش فعالیت‌های تأمین آب شرب از منابع آب ژرف در استان سیستان و بلوچستان برای استفاده از فناورانه بین معاونت علمی و فناوری و وزارت نیرو امضا شد.
معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: همدان تنها از یک منبع آبی سد اکباتان برای تامین منابع آبی استفاده می‌کرد و متاسفانه اَبرپروژه آبرسانی به این شهر در طی ۱۷ سال گذشته زمین مانده بود، اما با تاکید دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این طرح بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر تکمیل شده است.
مشهد ـ قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب منطقه‌ای به تنهایی امکان مواجهه با بحران کم آبی را ندارد لذا با تقویت صنف آب بران، منابع غیرقابل تولید آبی را باید مدیریت کنیم.
وزارت آب و محیط زیست دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی منابع آب استان الحدیده را به مواد شیمیایی و رادیو اکتیو آلوده کرده است.
اصفهان-مدیر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: معادن تراورتن جوشقان استرک با استخراج بدنه اصلی آبخوان کارستی این منطقه، سرشاخه‌های تغذیه منابع آب کاشان راازبین برده‌است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ