معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در مناطق محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و تولید و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و تولید های کوچک است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیشرفت‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی طی ماه‌های گذشته، سبب افزایش نقش این فناوری به عنوان یک نیروی تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف شده است و حوزه نظامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نشست هم‌اندیشی نقش آفرینی ستاد توسعه زیست فناوری در حوزه بیوتکنولوژی صنعتی برگزار شد.
مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در جهت دموکراسی مستقیم، تاکید کرد: توسعه فناوری های اطلاعاتی توسعه ای سیاسی است و نیاز به سیاست و سیاستگذار (دولت) دارد.
اسلامی گفت: کار‌های عملی و اجرایی در سازمان انرژی اتمی در دستور کار داریم که دانش و فناوری هسته‌ای و نقش آن در زندگی مردم در کتاب‌های درسی از مقطع دبستان به بالا بیاید تا بچه‌ها با این علم و دانش بیشتر و اصولی‌تر آشنا شوند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با تاکید بر نقش رسانه‌ها گفت: در عصری به سر می بریم که ذهن، فکر و شناخت به اندازه صنعت غذا و هوای پاک تاثیرگذار است.
معاون علمی رئیس جمهور بر نقش آفرینی شرکت‌های بزرگ در توسعه فناوری‌های تحول‌آفرین تاکید کرد و گفت: این شرکت ها باید سوار بر فناوری و سازنده آن باشند و از مرحله مصرف فناوری خارج شوند.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: در دولت سیزدهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را که در کاهش انتشار کربن نقش مهمی دارد به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند با پیشنهادات و تجربیات خود به عنوان یک عضو اثرگذار در عرصه علم و فناوری نقش آفرین شود.
سردبیر نشریه آلمانی کیکر در یادداشتی در این نشریه با انتقاد از نقش VAR در حذف دروتموند از لیگ قهرمانا ن اروپا می‌گوید این فناوری با شکل و شمایل فعلی‌اش زیبایی فوتبال را از بین خواهد برد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی، خواستار ارتقای نقش محوری شورا در تقسیم کار ملی در مدیریت فضای مجازی شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات می‌توانیم نقش جدی در کاهش سفرها و آلودگی هوا داشته باشیم.
فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در نشست تخصصی "پارادایم‌های پیش روی صنعت پرداخت" گفت: با ورود بازیگران جدید در عرصه صنعت پرداخت و ترغیب سرمایه گذاران از طریق مدل های مختلف کسب‌ وکار، در آینده اقتصاد دیجیتال، این بانک‌ها هستند که کار را در دست خواهند گرفت و برجسته خواهد شد.
وزیر ارتباطات با اشاره به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در ارتقای بهره وری، گفت: استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و هوشمندسازی می تواند به ارتقای بهره وری بخش های گوناگون بینجامد.
نخستین رویداد ملی "مدارس آینده" با محوریت نقش فناوری‌های نوین درفضاهای آموزشی ، پرورشی و ورزشی کشور به همت بنیاد برکت برگزار شد.
دبیر شورای سیاستگذاری نظام ایده‌ها و نیازها (نان) با اشاره به نقش سامانه «نان» در تکمیل زنجیره ارزش علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جدیدترین آمار ثبت ایده ها و نیازها را عنوان کرد.
شکی نیست که امروزه فناوری نقش بسزایی در کسب و کار‌ها دارد. از اتوماسیون (خودکار سازی) وظایف گرفته تا برقراری ارتباط با مشتریان و کارمندان فناوری نحوه عملکرد کسب و کار‌ها را متحول کرده است. همان طور که به سمت آینده پیش می‌رویم کسب و کار‌ها هم چنان برای رقابتی ماندن بر فناوری تکیه خواهند کرد. انتظار می‌رود ۲۰۲۳ سال بزرگی برای رشد باشد، زیرا رباتیک و هوش مصنوعی رواج بیش تری پیدا خواهند کرد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ۱۰ پروژه ملی اجرایی می‌شود تا صنعت زیست دریا به جایگاه و نقش واقعی خود در تولید ناخالص ملی یک گام نزدیک‌تر شود.
نقش جهاددانشگاهی در بکارگیری علم و فناوری در دوران جنگ تحمیلی در نشستی در دانشگاه شریف مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.
سازمان غذا و دارو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از همکاری آزمایشگاه‌ها در حوزه ارزیابی کیت‌های تشخیص طبی حمایت می‌کند.
لیونل مسی، ابرستاره فوتبال آرژانتین، با ثبت یک شرکت به نام پلی‌تایم وارد حوزه کسب و کارهای جدید شد. شرکتی که در حوزه فوتبال و فناوری فعالیت خواهد کرد.
مشاور فرمانده‌کل قوا در امور ارتش گفت: اگر امروز پهپاد داریم و در لبه این فناوری در دنیا هستیم و اگر دنیا امروز فهمیده است که پهپاد در جنگ آذربایجان و اوکراین نقش ایفا می‌کند ما خیلی قبل‌تر این موضوع را فهمیدیم.
دبیرکل انجمن مهندسی مالی ایران، فناوری مالی را زمینه‌ساز کسب‌وکارهای دانش‌بنیان دانست.
نقش هوافضا در ارتقای اقتدار و امنیت ملی و پیشرانی علم و فناوری در دیگر زمینه ها بر کسی پوشیده نیست، در این میان جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول منطقه خاورمیانه در تولید علم هوافضا قرار دارد.
شرکت سوئدی اریکسون در سال ۱۹۹۷ برای انتخاب نام فناوری بی‌سیم خود که اکنون تحت عنوان بلوتوث شناخته می‌شود از لقب هارالد بلاتند الهام گرفت. دلیل انتخاب لقب پادشاه پیشین دانمارک برای این فناوری بی‌سیم نقش او در ایجاد اتحاد بین بخش‌های بزرگی از منطقه اسکاندیناوی بود. اتحادی که با توجه به اهمیت مرز دریایی بین کشور‌های این منطقه بی ارتباط با کارکرد ارتباط بی‌سیم و فناوری بلوتوث نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ