مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در جهت دموکراسی مستقیم، تاکید کرد: توسعه فناوری های اطلاعاتی توسعه ای سیاسی است و نیاز به سیاست و سیاستگذار (دولت) دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت:اصلاحیه های تنظیم‌گری فناوری اطلاعات درحوزه های تولیدات نرم افزاری ،خدمات مراکز داده و خدمات ابری درانتظار تصویب در مراجع ذیصلاح است.
اولین جلسه هیئت امنای رصدخانه مهاجرت ایران با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برگزار شد.
جلسه شورای سیاست‌گذاری اربعین حسینی امروز در هلال‌احمر برگزار شد.
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۹۰۰ هزار نفر تاکنون از طرح اتصال متقابل پیامرسانهای بومی استفاده کرده اند.
معاون سیاست گذاری واعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: به دنبال تدوین یک نظام ارزیابی و رتبه بندی پیام‌رسان‌های بومی هستیم تا پیام‌رسان‌ها به صورت دائمی رصد شوند.
رتبه ۷۳ ایران در شاخص های تولید و صادرات با فناوری های متوسط و پیشرفته در دنیا اهتمام جدی سیاستگذاران به منظور تنوع بخشی به تولیدات کشور و ارتقای صادرات فناوری های پیشرفته را می طلبد.
کارشناس اقتصادی گفت:در طول ۸ سال گذشته ما با ناترازی ارزی مستمری مواجه بوده ایم، بنابراین می‌توان گفت که اولین گام برای سیاستگذاری ارزی، در نظر گرفتن ترازنامه ارزی کشور است.
شرکت هایی که با فناوری نوین فعالیت دارند مسیر بلوغ خود را طی کرده و امروز به دنبال افزایش بهره وری هستند؛پس اشتغالزایی در این شرکت ها می تواند جاذبه ای برای تمرکز سیاست گذاری ها به شمار رود.
ایجاد کارخانجات فرآوری برنج با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن، انجام کشت‌های قراردادی برای تأمین برنج مورد نیاز کارخانجات و مذاکره برای کشت فراسرزمینی از جمله اقدامات در حال انجام بازار برنج است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت:آمادگی داریم موانع ساختاری زیست بوم نوآوری و فناوری کشور را با هر گونه سیاستگذاری رفع کنیم.
دکتر رضایی‌فر هم‌اکنون مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم است و با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت فناوری و نوآوری منصوب شده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از نامه محرمانه به رییس جمهور در موضوع حجاب و عفاف خبر داد.
معاون سیاست گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: هدف معاونت علمی کمک به تجاری سازی محصولات دانش بنیان است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: اگر در وزارتخانه تخصصی متولی واحد نباشد، قطعاً در نظارت‌ها دچار مشکل خواهیم شد چرا که مسئولیت‌هایی که در آن حوزه گرفته می‌شود را افراد به عهده نمی‌گیرند و یا ممکن است تصمیم‌های متناقضی در راستای عملکردشان داشته باشند. به همین دلیل نیز دولت تصمیم گرفت که مدیریت مجامع مرتبط با سهام عدالت مردم در زنجیره ارزش به متولی تخصصی واگذار شود.
مدیرکل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم با اشاره به منفی شدن بودجه برخی پارک ها در لایحه ۱۴۰۲ گفت: نگران معکوس شدن شیب افزایش شرکت های حوزه فناوری هستیم.
حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب فشار حداکثری را از جمله اهداف دشمنان نظام در جریان اغتشاشات اخیر برشمرد و افزود: دشمن در طول بیش از چهار دهه گذشته با تمام توان در حال ضربه زدن به نظام اسلامی است و در آخرین مرحله جریان آشوب‌ها را راه انداختند و تصور کردند با فشار حداکثری آشوب داخلی را مکمل این فشار کنند.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع‌مقدس گفت: رهبر انقلاب هم در ریل گذاری و هم سیاست‌گذاری برای اداره امور کشور هشدار داده‌اند.
معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات از تلاش و تمهیدات دولت سیزدهم برای اشتغالزایی و گسترش فعالیت استارت آپ‌ها به منظور کاهش مهاجرت آن‌ها به خارج از کشور خبر داد.
در احکامی جداگانه علیرضا زراسفندی به عنوان مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم و امید رضایی‌فر به عنوان مدیرکل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری منصوب شدند.
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو حایز شرایط حمایت براساس آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند.
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو حایز شرایط حمایت براساس آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند.
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو حایز شرایط حمایت براساس آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند.
دبیر شورای سیاستگذاری نظام ایده‌ها و نیازها (نان) با اشاره به نقش سامانه «نان» در تکمیل زنجیره ارزش علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جدیدترین آمار ثبت ایده ها و نیازها را عنوان کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری ارتباطات و اطلاعات، جایگاه راهبردی در سیاستگذاری های ایران دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ