وزیر نفت در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی با سه کشور منطقه آمریکای لاتین به همراه رئیس جمهور تهران را به مقصد کاراکاس، پایتخت کشور ونزوئلا ترک کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نفت ایران و وزیر انرژی عربستان طی دیدار و مذاکراتی فشرده و طولانی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین درباره وضع بازار نفت و سرمایه‌گذاری در این صنعت گفت‌وگو کردند.
اوجی وزیر نفت گفت: در حال حاضر شرکت‌های توانمند روسی در ۷ میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و «نواک» معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند.
اوجی گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
اوجی گفت: امیدواریم تا پایان پاییز ۱۴۰۲ شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام باشیم که مردم این مرز و بوم بدون قطعی گاز فصل سرد سال را پشت سر بگذارند.
وزیر نفت گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از هشت سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم، پیش‌بینی می‌شود بخش شیرین‌سازی این پروژه اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.
ریزماه (Micromoon)، زمانی اتفاق می‌افتد که ماه کامل با اوج (لحظه‌ای که ماه در دورترین فاصله از زمین قرار دارد) منطبق می‌شود. طبق تقویم ساخته شده توسط Fred Espenak، اخترفیزیکدان سابق ناسا، ماه کامل در فوریه ۲۰۲۳ دومین و آخرین ریز ماه در سال جاری خواهد بود و این به معنای آنست که برای ناظران، ماه ممکن است کمی کوچکتر از حد معمول به نظر برسد.
اوجی وزیر نفت گفت: امیدوارم به زودی مشکل ناترازی گاز در کشور برطرف شود تا بتوانیم درآمد بیشتری از محل صادرات گاز با فرآورده‌های نفتی داشته باشیم.
اوجی، وزیر نفت گفت: در این ساعت هیات دولت در معیت ریاست جمهور برای تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب در مرقد امام راحل حضور دارند و بنده به عنوان عضو کوچک دولت از اینجا به روح پرفتوح حضرت امام سلام و درود می‌فرستم. باید بگویم قولی که از این تریبون به نمایندگان دادم به لطف و عنایت الهی محقق شده و توانستیم دوره سخت و طولانی سرمای ماندگار و کم سابقه را مدیریت کرده و در حال عبور از آن هستیم.
اوجی در خصوص اخباری مبنی بر صادرات گاز مایع در ماه جاری از سوی وزارت نفت تصریح کرد: هم‌اکنون گاز مایع (ال‌پی‌جی) «پروپان و بوتان» که به‌هیچ‌عنوان قابلیت تزریق به خطوط سراسری گاز را ندارد، در حال صادرات است، در زمینه تعهدهای صادراتی گاز نیز هم‌اکنون در حال کنترل هستیم.
متأسفانه از روز گذشته در برخی نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که گاز مایع به‌سرعت در اختیار مردم این نواحی قرار گرفت و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.
اوجی گفت: از روز پنجشنبه سوآپ گاز ترکمنستان به‌صورت کامل قطع شد،امابا تغییرهایی در خطوط انتقال گاز واستفاده حداکثری از ظرفیت تولیدتااین لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.
اوجی وزیر نفت گفت: با تغییر در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب تا این لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.
اوجی گفت: در هیچ کشوری مصرف بخش خانگی ، تجاری و صنایع غیر عمده به ۶۳۰ میلیون متر مکعب نمی رسد،ما معتقدیم که یک رقم عظیمی از این ۶۳۰ میلیون متر مکعب اسراف می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی پرسش‌های نمایندگان از وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: همه نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر نفت برای بررسی مسائل فرصت دادند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد «نهم دی» اعلام کرد که «حوادث اخیر کشور و اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی فتنه‌انگیزان و مزدوران، اوج این دشمنی‌ها را آشکار کرد و بار دیگر این حقیقت را روشن ساخت که نیاز اساسی کشور تقویت فرهنگ و ارزش‌های انقلابی است. جهاد تبیین و معرفت افزایی راه مبارزه با دشمنان در همه جبهه‌هاست و جوانان مومن انقلابی افسران این مواجهه عمیق و پیچیده هستند.»
اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ظرفیت تولید نفت سبکمان به ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.
اوجی گفت:گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند که ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکان هستند،هیچ‌گونه افزایش قیمتی دیده نشده، تنها برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند افزایش قیمت وجود دارد
وزیر نفت در سفری یکروزه به ترکمنستان با رئیس‌جمهوری و دیگر مقام‌های ارشد از جمله مسئول ارشد انرژی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: جمهوری اسلامی عصاره مجاهدت اولیا و ثمره خون شهیدان و زمینه‌ساز حکومت منجی عالم بشریت است؛ تقویت و حفظ این نظام از اوجب واجبات و تضعیف آن گناهی نابخشودنی است.
اوجی درباره جلسه بررسی روند اجرای ۱۳ شهرک زنجیره پایین دستی پتروشیمی در نوار ساحلی خلیج‌فارس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۲۰ هزار نفت اشتغال ایجاد می شود
اوجی گفت: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند
وزیر نفت در جریان سفر به ترکیه در دیدار با مقام‌های انرژی و اقتصادی این کشور، درباره تمدید قرارداد گازی و تجارت انرژی گفت‌وگو کرد.
برای مدیریت این ابرترافیک دو راهکار کلیدی وجود دارد که در مقاطع خاص توسط کلان‌شهرهای دنیا به کار گرفته می‌شود؛ یکی کاهش بار سفر با خودروی شخصی از طریق تقویت ناوگان و جذاب‌‌سازی حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش جذابیت خودروی شخصی و راهکار دوم، توزیع جریان سفر در بازه اوج ترافیک صبح و عصر است.
وزیر نفت با اشاره به این‌که برخی وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس نیز در هفته‌های اخیر به این نکته اشاره کرده‌اند، تأکید کرد: شرایط کنونی نیازمند دقت‌نظر و بررسی بیشتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ