اوجی گفت:گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند که ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکان هستند،هیچ‌گونه افزایش قیمتی دیده نشده، تنها برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند افزایش قیمت وجود دارد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سال گذشته سال افتان و خیزانی برای گاز بود که در زمستان چالش‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و روزهای گذشته شرکت ملی گاز ایران تعرفه گازبهای مصوب امسال را اعلام و ابلاغ کرد.
افزایش تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف، پرشدگی ۲۹ درصدی حجم آب مخازن سدهای کشور، افزایش 9درصدی مصرف برق و ظرفیت ۷.۲ میلیون تنی اتان در کشور از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
رحمانی گفت:مشترکان بد مصرف به ازای هر متر مکعب در پلکان ۱۱ در اقلیم‌های مختلف ۵,۰۰۰ تومان و در پلکان ۱۲ به بعد ۶,۰۰۰ تومان تعریف شده‌اند یعنی به ازای هر متر مکعب ۶,۰۰۰ تومان باید پرداخت کند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گزارش این کمیسیون در خصوص بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی را قرائت کرد.
مدیر بهره برداری از تأسیسات شهری آبفای تهران گفت:منابع آبی مانند سایر انرژی‌ها نظیر گاز و برق به راحتی خارج از حوزه قابل انتقال نبوده و باید رفتاری که نسبت به آب شرب را داریم تغییر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت ملی گاز ایران و توانیر را موظف کردند نسبت به هوشمندسازی مصرف، شناسایی مشترکان پرمصرف و نصب کنتورهای هوشمند اقدام کنند.
طبق مصوبه جدید هیئت وزیران برای مشترکان گاز خانگی، آن دسته از مشترکانی که در پله ۱۲ تعرفه قدیم گاز خانگی قرار داشتند، از تخفیف ۷۰ درصدی رئیس‌جمهور برای افزایش قبوض گاز مستثنی شدند که معادل ۴۶ هزار مشترک است.
نماینده مردم لاهیجان ضمن انتقاد از افزایش قبوض گاز برخی از مشترکان خانگی، خواستار ورود وزیر نفت به این موضوع شد.
طبق بررسی‌ها و پلکان تعریف‌شده برای مشترکان گاز، ۶۰ درصد واحدهای خانگی با رعایت الگوی مصرف مناسب، در پله‌های یکم تا سوم جای گرفته‌اند افزایشی لحاظ نشده است.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه شبکه سراسری گاز در کشور هم‌اکنون پایدار است، گفت: از ظهر امروز گاز همه مشترکان گاز در شهرستان تربت‌جام به‌طور کامل وصل شده است.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز همه ۱۷ هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی و وصل به شبکه بازگشته است.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز همه ۱۷ هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی و وصل به شبکه بازگشته است.
تربت جام ـ فرماندار تربت جام گفت: تا عصر امروز همه انشعابات قطع شده گاز در سطح شهرستان تربت جام وصل می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از ثبت نام بیش از ۴ هزار مشترک در «طرح ملی و رایگان اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و واحدهای گردشگری» خبر داد.
جزئیات دریافت وجه از مشترکان خانگی و تجاری گاز و برق و واریز این وجوه به حساب خزانه از سوی دولت در بودجه ۱۴۰۲ تشریح شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از ثبت نام بیش از ۴ هزار مشترک در «طرح ملی و رایگان اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و واحدهای گردشگری» در پاییز امسال خبر داد.
وزیر نفت گفت: آن دسته از مشترکین گاز که نسبت به سال گذشته و ماه مشابه در سقف مصرف داشته یا حتی کاهش مصرف داشته اند، به همان میزان از شرکت ملی گاز بستانکار می شوند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: وزرای نفت و نیرو از مصرف زیاد برخی از مشترکان گله‌مند بودند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر این‌که بخش خانگی و تجاری، اولویت نخست گازرسانی است، از ابلاغ دستورعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر این‌که بخش خانگی و تجاری، اولویت نخست گازرسانی است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: آخرین باری که تعرفه گاز مشترکانی که در سه پله اول مصرفی قرار دارند تغییر کرده، مربوط به سال ۹۴ است؛ در واقع از سال ۹۴ تا امروز، تعرفه گاز مصرفی مشترکانی که تا سقف الگو مصرف می‌کنند، تغییری نداشته است.
سرانجام هیات دولت، مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد. بنا بر این مصوبه، تعرفه گاز حدود ۷۰ درصد مشترکان در پله‌های اول و مصرف درون الگوی بهینه، هیچ تغییری نکرده است، اما مشترکان پله آخر و بسیار پرمصرف که ۴ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند، نقره‌داغ شده‌اند.
هیئت دولت بالاخره مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد. طبق این مصوبه، تعرفه گاز حدود ۷۰ درصد مشترکان در پله‌های اول و مصرف درون الگوی بهینه، هیچ تغییری نکرده است اما مشترکان پله آخر و بسیار پرمصرف که ۴ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند، نقره‌داغ شده‌اند.
آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود، افتتاح دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه، طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ