سنندج- برنامه توسعه نیروگاه های تولید برق خورشیدی در کردستان به دلیل فقدان برنامه های موثر حمایتی و قیمت پایین برق تولیدی با اقبال مواجه نبوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دودابی‌نژاد با اشاره به تلاش بی‌وقفه ۱۰۰ هزار نفر از پرسنل صنعت برق برای تأمین انرژی مورد نیاز تابستانه مشترکان، گفت: میزان آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۹۸ درصد عبور کرده است.
با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، واحدهای نیروگاهی کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال آمادگی نیروگاه‌های حرارتی ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال آمادگی نیروگاه‌های حرارتی ایران بالاتر از استاندارهای جهانی است.
پیشاهنگ گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید شده است که نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز روزهای اوج مصرف مشترکان سراسر کشور داشته است.
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در بهار امسال از مرز ۸۰ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: امسال وزارت نیرو یک برنامه ۱۴۰ اقدامی را به منظور عبور بدون خاموشی از تابستان در نظر گرفته که محور اصلی آن را می‌توان توسعه ظرفیت نیروگاه‌های کشور دانست.
نیروگاه‌های بیوگازسوز از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که عمدتاً بر اساس نوع مواد اولیه و شرایط محیطی، هزینه‌های نیروی انسانی، هزینه‌های انرژی و میزان سرمایه‌گذاری مجری طرح می‌توان نسبت به انتخاب تجهیزات مورد استفاده در پروژه اقدام کرد.
متنوع‌سازی سبد سوخت واحدهای نیروگاهی یکی از مهمترین نیازهای صنعت برق است تا بتواند زمینه کاهش وابستگی به گاز طبیعی را فراهم کندو مشکلاتی نظیر تأمین برق در فصل زمستان تکرار نشود.
آلمان آخرین راکتورها هسته ای تامین برق خود را برای همیشه خاموش می‌کند و بجای آن نیروگاه‌های ذغال سنگ را تقویت می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این صنعت تمامی نیروگاه‌های کشور تا پیش از آغاز پیک مصرف برق به آمادگی ۱۰۰ درصدی برسند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال واحدهای جدید به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است.
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی نرم افزاری شدند که عیوب نیروگاه‌های برق را در مدت زمان کمتر و با دقت بیشتری به تکنسین برق اطلاع می‌دهد.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:در تهران نیروگاه‌ها به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌کنند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه متوسط راندمان نیروگاهی ایران از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است گفت: در حال ساخت نیروگاه با راندمان بالای ۵۰ درصد هستیم.
به دنبال پیگیری‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخشی از مطالبات نیروگاه‌داران تجدیدپذیر از طریق تخصیص حواله سوخت گاز طبیعی در حال تسویه است.
پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی در جدیدترین دستاورد خود، موفق به ساخت دستگاه تصفیه پساب نیروگاه‌های تولید برق شدند.
بررسی آمار ساتبا نشان می‌دهد،درحال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده بالغ بر ۹۷۰ مگاوات بوده و بابهره‌برداری از نیروگاه‌های احداث شده تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۱۲مگاوات می‌رسد.
مقام دولتی اوکراینی می‌گوید به علت تخریب نیروگاه‌های تولید برق این کشور با مشکلات زیادی روبرو است و برای رفع نیازهای خود نیاز به کمک دارد.
معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: انجام کامل و به‌موقع تعمیرات نیروگاهی، موجب شد بالای ۹۸ درصد آمادگی نیروگاه‌ها را در زمان پیک تابستان امسال داشته باشیم.
اهواز- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های فولادی برای تأمین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خللی در زمینه تولید برق باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.
مدیرعامل برق حرارتی گفت: کارشناسان ایرانی، نیروگاه‌های برق کشورهای همسایه که ساخت شرکت‌های آلستوم فرانسه، GE آمریکا و زیمنس آلمان هستند را بازسازی کرده و به مدار تولید باز گردانده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی برق حرارتی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون حدود ۴۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده شده است، گفت: تا پایان تابستان ۱۵۰۰ مگاوات دیگر به این رقم اضافه خواهد شد.
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، بیش از ۴ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ