نتیجه مصرف قرص منجر به کاهش ۵۱ درصدی خطر مرگ در بیماران تحت درمان در مقایسه با افرادی شد که دارونما استفاده می‌کردند. پس از پنج سال، ۸۸ درصد از بیمارانی که از این درمان استفاده کردند در مقایسه با ۷۸ درصد بیمارانی که دارونما مصرف کردند، همچنان زنده بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات نشان می‌دهند که قهوه ممکن است معده شما را تحریک کند و زمان لازم برای تولید غذا از طریق سیستم گوارش تان را تغییر می‌دهد. با این وجود، فنجان قهوه صبح شما همچنین می‌تواند با دارو‌هایی که ممکن است مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد و سرعت جذب آن را نیز در جریان خون تغییر دهد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از ورود محموله دارویی بیماران SMA به کشور خبر داد.
آن‌ها دارویی با یک مولکول کوچک ساخته‌اند که از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و از کبد موش‌هایی که در طول زندگی خود از رژیم غذایی با قند و چربی بالا استفاده می‌کنند، محافظت می‌کند. این تحقیق امیدبخش مبارزه با اثرات منفی تغذیه‌ی ناسالم است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از معاینه پزشکی ۱۷۵ ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یکی، دو هفته باقی مانده هم بقیه رشته‌ها را انجام بدهیم.
هیدراکتینیا موجودات کوچک لوله‌ای شکلی هستند که روی پوست سخت پوستان کمیاب زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود توانایی‌های احیاکننده قابل توجه آن‌ها، نتایج موثری برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ضد پیری در انسان داشته باشد.
با اعلام فراخوان و در قالب طرح «مرهم زائر»، عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائرین مراسم اربعین حسینی (ع) همکاری کنند.
قزوین- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از شناسایی و دستگیری یک متخلف دارویی و کشف و ضبط ۷۰ کیلوگرم داروی غیرمجاز خبر داد.
اگر تمایل دارید به سنگ کیسه صفرا، ضربان قلب نامنظم، افسردگی و خستگی مزمن دچار شوید، رژیم HCG را امتحان کنید! سازمان غذا و داروی امریکا توصیه می‌کند که به هیچ وجه از رژیم HCG برای کاهش وزن استفاده نکنید، چرا که بدن را در معرض خطر مشکلات جدی قرار می‌دهد.
۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان کوهسرخ رویشگاه آنغوزه است، اما طی ۲ تا ۳ سال اخیر برداشت‌های بی‌رویه و از سویی خشکسالی موجب کاهش پوشش و تراکم این گیاه دارویی شده است.
برخی ترکیبات گیاهی موجود در زنجبیل مانند جینجرول خواص دارویی مناسبی دارند و می‌توانند با انواع میکروب‌ها و عفونت‌ها مبارزه کنند.
ریواس یکی از گیاهان اصیل و با قدمت ایرانی محسوب و به عنوان یک گیاه دارویی در طب سنتی شناخته می‌شود.
سرطان معده جزو سرطان‌هایی است که بیشترین مرگ و میر را در جهان دارد.
درمان دیابت نوع ۲ ممکن است به کاهش خطر افزایش زوال عقل کمک کند.
احمد قویدل، رئیس اسبق کانون هموفیلی درباره‌ی توزیع دارو بیماران هموفیلی می‌گوید: طی ۳ ماه گذشته مشکلات ارزی باعث عدم دسترسی دائمی به دارو شده و آرامشی در حوزه‌ی تأمین داروی بیماران هموفیلی وجود نداشته است.هر نوع افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی در دسترسی بیمار به دارو دارد، به خصوص وقتی دولت، دارو را تامین می‌کند.
تیمی از دانشمندان دانشگاه سیدنی در مطالعات اخیر خود، موفق به تولید دارویی شدند که می‌تواند اثر قهوه را در بدن معتادان به این نوشیدنی جذاب داشته باشد.
درنامه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران خطاب به سید ابراهیم رئیسی، دکتر مجید صادقی رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران با تاکید بر این که «شاهد فراز و فرود دسترسی مردم به دارو‌هایی هستیم که قطع مصرف آن‌ها و حتی تغییر ناگزیر یکی از آن‌ها ممکن است تبعاتی بسیار ناگوار داشته باشد» یادآور شده که «در این شرایط، روان‌پزشکان ایران هر روزه با مراجعانی روبه‌رو هستند که به دلیل تهی شدن بازار از داروی مصرفی آن‌ها یا ناکافی بودن دارویی که داروخانه به آن‌ها تحویل می‌دهد، در خطر بازگشت علایم شدید بیماری هستند».
علیرغم آن که نمی‌توان ژن‌ها را تغییر داد اما می‌توان از سایر عوامل خطرزا برای زوال عقل اجتناب ورزید. برای مثال، مصرف برخی داروها ممکن است خطر زوال شناختی را افزایش دهد.
نتایج دو مطالعه تازه صورت گرفته می‌تواند توصیه‌های مربوط به فعالیت بدنی به عنوان داروی پیشگیرانه را تغییر دهد. نتیجه مطالعه تازه صورت گرفته توسط دکتر «متیو احمدی» نشان می‌دهد که دست کم ۲۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید «واقعی» باعث کاهش سطوح مرگ و میر می‌شود
مصرف بی رویه و غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها در موارد غیر ضروری، علاوه بر عدم بهبودی فرد، با خطر ایجاد مقاومت دارویی همراه است. افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا باید با انجام استراحت کافی و نوشیدن مایعات دوره بیماری را سپری کنند.
دارویی نوین ابداع شده که پروتئینی خاص در کبد را فعال و در نتیجه احیا و ترمیم کبد پس از جراحت یا جراحی حذف این عضو در موش ها فعال می کند. به این ترتیب انتظار برای پیوند عضو پایان می یابد.
معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اختلالات روانپزشکی شامل مواردی، چون افسردگی، اضطراب و اقدام به خودکشی است که به عنوان بیماری شناخته می‌شوند و ضرورت دارد مبتلایان به این نوع از اختلالات دوره‌های درمانی دارویی و غیر دارویی را سپری کنند.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با توجه به اینکه داروی Eylea (Aflibercept) ۴۰ mg/ml یخچالی بوده و شرایط نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است، تهیه و مصرف این دارو از شبکه‌های اجتماعی منجر به عوارض شدید از جمله نابینایی شده است، بنابراین مورد از سوی سازمان غذا و دارو به منظور پیگیری و برخورد به پلیس فتا اطلاع رسانی شد.
دارویی موثر برای اگزمای کودکان
مدیر‌عامل انجمن اس‌ام‌ای، با اشاره به تأخیر در تأمین داروی بیماران و توزیع‌نشدن به‌موقع دارو یادآور می‌شود: «طبق صحبت‌های انجام‌شده دارو قرار است به صورت محدود و قطره‌چکانی میان بیماران توزیع شود. این در حالی است که دارو در‌حال‌حاضر برای حدود ۳۰۰، ۴۰۰ بیمار موجود است؛ اعلام می‌شود که منابع مالی دستور رئیس‌جمهور برای تأمین دارو تأمین نشده است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ