درمان دیابت نوع ۲ ممکن است به کاهش خطر افزایش زوال عقل کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: از بین ۹۸ عنوان مجله علوم پزشکی نمایه شده در Clarivate Web of Science تعداد ۹۴ عنوان مجله دارای ضریب تأثیر (Impact Factor) هستند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال مهار تورم مصوبه مجلس مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و همچنین معافیت دارو از پرداخت این مالیات اهمیت زیادی دارد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به اشتباهات داوری در هفته های اخیر لیگ برتر واکنش نشان داد.
رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع عمومی هیئت فوتبال استان کرمان، اشاره‌ای کوتاه به مشکلات داوری داشت.
یورگن کلوپ تاثیر داروین نونیز بر لیورپول را ستود و در تمجید این بازیکن اهل اروگوئه گفت، او مثل اسب مسابقه است.
باشگاه پرسپولیس نسبت به بیانیه‌های باشگاه‌های رقیب علیه داوری واکنش نشان داد و از تاثیر گرفتن داوران ابراز نگرانی کرد.
عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان طی مصاحبه‌ای تند به اظهارات مسئولان باشگاه مس کرمان پاسخ داده و خواهان انتخاب داوری مسلط برای بازی مقابل استقلال شده است.
یک پزشک متخصص زنان براساس شواهد و اطلاعات خودش می‌گوید: اغلب کسانی که به دنبال سقط جنین هستند، با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو هستند، مسائل اقتصادی مشخصا روی تصمیم برای فرزندآوری تاثیر می‌گذارد، خانواده‌هایی هستند که تمایل دارند فرزند داشته باشند، اما نگرانی‌های مالی مانع از این تصمیم می‌شود و در صورت بارداری ناخواسته به دنبال سقط هستند.
این پنالتی در دقایقی که سپاهان با یک گل مشکوک به آفساید پیش افتاده بود، به خوبی تاثیر اشتباه داور در نتیجه نهایی مسابقه و شاید تعیین قهرمان فصل را نشان می‌دهد.حالا مدیر به اصطلاح بااخلاق و مبادی آداب سپاهان کجاست و لپ تاب معروفش چه شد؟
باشگاه پرسپولیس از تاثیر درخواست باشگاه مس کرمان روی داوری بازی پیش رو با توجه به سوابق قبلی در لیگ، ابراز نگرانی کرد.
دکتر سورن امین زاده، متخصص چشم می‌گوید: روزه داری و کم آبی روی سلامت چشم تاثیر منفی ندارد و نهایتا می‌تواند کمی خشکی ایجاد کند که با استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی قابل رفع است. اما مبتلایان به دیابت که بیماری شان به چشم هایشان سرایت کرده بدلیل افزایش عوارض ناشی از دیابت بدنبال روزه داری و تاثیر ثانویه آن بر چشم‌ها نباید روزه بگیرند.
اشتباه عجیب کمک داور دوم دیدار بزرگ هفته بیست و سوم لیگ می‌تواند تاثیر بسزایی در رقابت تیم‌های مدعی برای کسب جام قهرمانی داشته باشد.
احمد قویدل، رئیس اسبق کانون هموفیلی درباره‌ی توزیع دارو بیماران هموفیلی می‌گوید: طی ۳ ماه گذشته مشکلات ارزی باعث عدم دسترسی دائمی به دارو شده و آرامشی در حوزه‌ی تأمین داروی بیماران هموفیلی وجود نداشته است.هر نوع افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی در دسترسی بیمار به دارو دارد، به خصوص وقتی دولت، دارو را تامین می‌کند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه باتوجه به اظهارات دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، داروی بوپره‌نورفین که اکنون در مراکز تحت نظارت سازمان زندان‌ها به صورت آزمایشی برای افراد تجویز شده است چه تاثیر و نتایجی داشته است؟ گفت: براساس مطالعات دانشگاهی این روش درمان می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما هنوز پژوهشی در این خصوص منتشر نشده تا بتوان درمورد پایداری در درمان آن‌ها اظهارنظر کرد.
بازی تیمهای استقلال و صنعت نفت در حالی با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید که در دقیقه ۶۵ و ۸۲ این مسابقه دو صحنه مشکوک، این دیدار را تحت تاثیر خود قرار داد.
محققان موفق به انجام پژوهشی شدند که نتیجه آن نشان داد گیاه خرنوب در درمان ناباروری مردان موثر است و می توان از این گیاه برای تولید داروی درمان سرطان استفاده کرد.
صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه مراکش، پیروزی این تیم مقابل پرتغال را تحت تاثیر قرار داده است.
بر اساس تحقیقات جدید، افزودن روزانه ۲۸ گرم بادام زمینی یا حدود یک قاشق چایخوری گیاهان دارویی و ادویه‌ها به رژیم غذایی بر ترکیب باکتری‌های روده که نشانگر سلامت کلی است، تاثیر می‌گذارد.
محققان با پژوهش روی وزیکول های خارج سلولی استخراج شده از لیشمانیا تارنتولا، به نتیجه رسیدند که می توان از آن برای کنترل ابتلای ماکروفاژهای انسان به نوع بیماری زا و انتقال دارو بهره برد.
میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در مبتلایان به HIV که تحت دارو درمانی قرار داشتند و به درمان هم پایبند بودند، شبیه به جمعیت عمومی است.البته خیلی از عوامل دیگر هم باید در این زمینه بررسی شود؛ به عنوان مثال بیمار مبتلا به HIV اگر بیماری زمینه‌ای دیگری مانند دیابت یا پرفشاری خون و... داشته باشد، این‌ها هم باید در محاسبات به کار گرفته شود؛ چون تاثیر خود را بر بیماری خواهند گذاشت؛ بنابراین باید مجموعه عوامل بررسی شود.
سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین دارویی را که آغاز بیماری دیابت نوع یک را به تاخیر اندازد، تایید کرد.
بازیکن با تجربه تراکتور از اشتباهات داوری که در عملکرد تراکتور تاثیر گذار بوده صحبت می کند.
محققان کشور تحقیقاتی در راستای درک بهتر ساز و کار داروی «تاموکسیفن» بر سرطان سینه انجام دادند تا نحوه اثرگذاری آن در درمان را مشخص کنند.
تاثیر داروی کلسترول بر نوع شدید کووید

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ