دارویی نوین ابداع شده که پروتئینی خاص در کبد را فعال و در نتیجه احیا و ترمیم کبد پس از جراحت یا جراحی حذف این عضو در موش ها فعال می کند. به این ترتیب انتظار برای پیوند عضو پایان می یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات نشان می‌دهند که قهوه ممکن است معده شما را تحریک کند و زمان لازم برای تولید غذا از طریق سیستم گوارش تان را تغییر می‌دهد. با این وجود، فنجان قهوه صبح شما همچنین می‌تواند با دارو‌هایی که ممکن است مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد و سرعت جذب آن را نیز در جریان خون تغییر دهد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از ورود محموله دارویی بیماران SMA به کشور خبر داد.
آن‌ها دارویی با یک مولکول کوچک ساخته‌اند که از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و از کبد موش‌هایی که در طول زندگی خود از رژیم غذایی با قند و چربی بالا استفاده می‌کنند، محافظت می‌کند. این تحقیق امیدبخش مبارزه با اثرات منفی تغذیه‌ی ناسالم است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از معاینه پزشکی ۱۷۵ ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یکی، دو هفته باقی مانده هم بقیه رشته‌ها را انجام بدهیم.
هیدراکتینیا موجودات کوچک لوله‌ای شکلی هستند که روی پوست سخت پوستان کمیاب زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود توانایی‌های احیاکننده قابل توجه آن‌ها، نتایج موثری برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ضد پیری در انسان داشته باشد.
با اعلام فراخوان و در قالب طرح «مرهم زائر»، عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائرین مراسم اربعین حسینی (ع) همکاری کنند.
قزوین- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از شناسایی و دستگیری یک متخلف دارویی و کشف و ضبط ۷۰ کیلوگرم داروی غیرمجاز خبر داد.
نتیجه مصرف قرص منجر به کاهش ۵۱ درصدی خطر مرگ در بیماران تحت درمان در مقایسه با افرادی شد که دارونما استفاده می‌کردند. پس از پنج سال، ۸۸ درصد از بیمارانی که از این درمان استفاده کردند در مقایسه با ۷۸ درصد بیمارانی که دارونما مصرف کردند، همچنان زنده بودند.
برخی ترکیبات گیاهی موجود در زنجبیل مانند جینجرول خواص دارویی مناسبی دارند و می‌توانند با انواع میکروب‌ها و عفونت‌ها مبارزه کنند.
ریواس یکی از گیاهان اصیل و با قدمت ایرانی محسوب و به عنوان یک گیاه دارویی در طب سنتی شناخته می‌شود.
سرطان معده جزو سرطان‌هایی است که بیشترین مرگ و میر را در جهان دارد.
موش‌های فاقد گیرنده‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می‌دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE ۴ را در اختیار موش‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.
برای سرگیجه‌های اتفاقی، این گیاهان دارویی می‌توانند مفید باشند. ۱-ژینکو: در اروپا عصاره ژینکو برای درمان سرگیجه و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر مصرف گسترده‌ای دارد. ۲-کرفس: دانه کرفس سابقه طولانی برای درمان سرگیجه در پزشکی سنتی چین دارد. ۳-کدومسمایی (تخم کدو مسمایی در تسکین سرگیجه موثر است.)
تیمی از دانشمندان دانشگاه سیدنی در مطالعات اخیر خود، موفق به تولید دارویی شدند که می‌تواند اثر قهوه را در بدن معتادان به این نوشیدنی جذاب داشته باشد.
التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق غالبا با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه می‌باشد وعلت آن عفونت‌های ویروسی یامیکروبی است. گیاهان زیر در رفع التهاب و ورم مخاط حلق و همچنین ناراحتی‌های ناشی از آن اثر درمانی دارند.
وزیر بهداشت و درمان گفت: ذخایر دارویی کشور به دو برابر رسیده است و تا دو ماه آینده ذخایر دارویی ما به ۱۰۰ درصد می‌رسد.
چرا هنوز کمبود دارو وجود دارد و اساسا ریشه این کمبود چیست؟ وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسشريال بی آنکه به نقش وزارت بهداست در پیش‌بینی بیماری‌ها اشاره کند، سخنان منصوبانش مبنی بر پیش بینی زودرس بودن موج آنفلوانزای امسال را زیر سوال برده و گفته: «کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.»
چرا هنوز کمبود دارو وجود دارد و اساسا ریشه این کمبود چیست؟ وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال بی آنکه به نقش وزارت بهداست در پیش‌بینی بیماری‌ها اشاره کند، سخنان منصوبانش مبنی بر پیش بینی زودرس بودن موج آنفلوانزای امسال را زیر سوال برده و گفته: «کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.»
کمبود‌های دارویی مربوط به دولت سیزدهم نیست/ قول می‌دهم طی یکی دو ماه کمبود‌ها رفع شود
عملکرد بیمه معلم و بررسی شاخص های اساسی چون افزایش توانگری مالی، افزایش بازده دارایی ها، رشد فروش، کاهش ضریب خسارت و شیب تند سودآوری مهر تاییدی است بر مدیریت مطلوب و سازمان دهی یکپارچه صف و ستاد در بیمه معلم.
دارویی موثر برای اگزمای کودکان
معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای احیای واحدهای اقتصادی در ۱۴۰۱ گفت: بازار سرمایه باید یکی از امن‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور باشد.
بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز 25 اردیبهشت 1401 هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند.
با وجود اینکه مجلس در قانون جهش تولید و تامین مسکن زیرساخت‌های مورد نیاز تولید انبوه مسکن را پیش‌بینی کرده، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای این قانون استنکاف کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ