اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تعطیلی ۲ بنای مجموعه جهانی کاخ‌موزه چهلستون و کاخ عالی‌قاپو در روز ۱۵ خردادماه بدلیل سم‌پاشی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نشست باکو آخرین نشست دوره‌ای به ریاست جمهوری آذربایجان بود و فرصت بسیار مناسبی برای کشورمان و دستگاه دیپلماسی فعال آن بود تا از همه ظرفیت‌های اجلاس جنبش عدم تعهد نهایت استفاده را داشته باشد.
مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت:در نظام رتبه بندی وب آو ساینس یک رتبه علمی سقوط کردیم که یکی ازعلت های آن وجود تحریم ها و عدم چاپ مقالات ایران در برهی نشریه هاست.
در شهر اصفهان بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر جمعیت در پهنه‌های فرونشستی آن زندگی می‌کنند و در مراکز جمعیتی اطراف آن، بیش از ۴۰۰ بنای تاریخی و بافت تاریخی ثبت شده که تمام آن‌ها در پهنه‌ها و زون‌های فرونشست قرار گرفته‌اند. درواقع می‌توان گفت بیش از نیمی از بافت‌های تاریخی ارزشمند شهر اصفهان در زون‌های فرونشستی جای گرفته‌اند. این بافت‌ها سازه‌های اسکلت‌داری نیستند و به‌همین‌خاطر هم براثر نشست‌های نامتقارن به‌شدت آسیب می‌بینند.
دبیر هیئت تطبیق فرمانداری گفت: مصوبه شورای شهر در خصوص کاهش بهای بلیت مترو در دستور کار هیئت تطبیق فرمانداری قرار گرفت.
مشاور سلاجقه، آماری از اینکه تخلفات در کدام‌یک از حوزه‌های محیط‌زیست در صدر هستند، ندارد. او درباره بازداشت دو مدیر سازمان محیط‌زیست و صدور کیفرخواست علیه مسئولان دولت‌قبل به‌دلیل اهمال در اجرای قانون هوای‌پاک اینگونه توضیح می‌دهد: دستگاه امنیتی اینگونه تشخیص داده است، درصورتی‌که جرمی ثابت نشده و همه اتهامات و گزارشات در حال بررسی است و این دو مدیر، دو روز پیش آزاد شدند.
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری ۲ نفر به اتهام تبلیغ سایت های شرط بندی در در فضای مجازی خبر داد.
اهواز- بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخص کیفی هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم» قرار گرفته است.
بناب- حادثه تلخ رانندگی در محور بناب به ملکان دو کشته برجای گذاشت.
محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار با جمعیتی قریب به ۱۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد کشور شناسایی شده است.
اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده فرمانیه حدود ۲ میلیارد تومان است.
اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده پاسداران حداکثر ۳۵ میلیون تومان با پیش پرداخت ۲ میلیارد تومان است.
اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده تجریش حداقل ۱۲ میلیون با رهن ۲۰۰ میلیون تومان است.
محمود صبا در این تابلو، نمایی از عمارت عشرت‌آباد تهران را کشیده است. عمارتی با ۳۰ خانه کوچک در اطراف یک حوض مرکزی که هر کدام از خانه‌ها، محل زندگی یکی از همسران ناصرالدین‌شاه قاجار بود. وقتی ناصرالدین‌شاه کاخ عشرت‌آباد را براساس طراحی و معماری ایرانی بنا کرد، دستور داد تا در کنار آن حوض گرد بزرگی ساخته شود. دور تا دور این حوض هم ۳۰خانه کوچک که هر کدام ۲ اتاق داشتند، ساخته شد تا در هر خانه یکی از زنان شاه زندگی کند.
بنا به اعلام مقامات بهداشتی، رانش زمین در استان یاماگاتا ژاپن جان یک زوج مسن را گرفت.
در صورتیکه تأخیر پرواز بیش از دو ساعت به‌طول بیانجامد مسافرین می‌توانند نسبت به انصراف از پرواز و دریافت بهای کامل بلیت خود اقدام کند. در صورتی‌که اراده مسافر بر انجام پرواز باشد، شرکت هواپیمایی باید نسبت به انتقال مسافر به مقصد بلیت، با سرویس هوایی سایر شرکت‌های هواپیمایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کابین پروازی مشابه اقدام کند.
بنا به اعلام وزارت دارایی اوکراین، این کشور یک بسته کمک مالی جدید را از آمریکا دریافت کرد.
رده بندی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه بوده است. در فهرست کشور‌هایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان جایگاه ایران ۲پله سقوط کرده و در رده ۴۸ است. همچنین میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در یازدهمین ماه میلادی ۱۱.۶۲ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن در رده بندی جهانی با ۳ پله سقوط ۱۴۴ اعلام شده است.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.
گروهی از محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی روشی نوین برای فیلم های بسته بندی حافظ محیط زیست ابداع کرده اند.
تیم ملی کشتی فرنگی سال گذشته و در رقابت‌های قهرمانی جهان در نروژ با ۴ مدال طلا و ۲ برنز بعد از روسیه نایب قهرمان شده بود.
تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز به کار خود در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان پایان داد و با دو پله سقوط در جایگاه چهارم جهان ایستاد.
رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی امشب به پایان می‌رسد که دستاورد شاگردان محمد بنا تاکنون کسب ۲ مدال در ۹ وزن بود و او و تیمش یک ناکامی بزرگ و تاریخی را رقم زده است.
کاراته کاهای ایران در روز پایانی رقابتهای کاراته وان آذربایجان برای کسب ۵ مدال ۲ مدال طلا و سه برنز تلاش خواهند کرد.
تربت حیدریه ـ شهردار تربت حیدریه گفت: در آخرین روز هفته دولت دو پروژه مهم طرح بندی و بهسازی میدان بسیج و مجموعه دوچرخه سواری بانوان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ