امارات اعلام کرد که پس از ارزیابی‌های امنیتی به این نتیجه رسیده است که از ائتلاف دریایی خاورمیانه به رهبری آمریکا خارج شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارتخانه‌های خارجه امارات و قطر با صدور بیانیه‌های جداگانه به شدت حمله تروریستی صورت گرفته در مرقد مطهر شاهچراغ (ع) ایران را محکوم کردند.
امارات به اخبار مربوط به ارسال سلاح و مهمات برای طرف‌های درگیر در سودان واکنش نشان داد و آنرا به شدت رد کرد.
یک روزنامه آمریکایی به اقدام امارات در ارسال سلاح به سودان به جای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور جنگ زده اشاره کرد.
امارات، قطر و عمان هم درباره سفر به لبنان به اتباع خود، هشدار دادند.
وزارت خارجه امارات، با احضار کاردار سوئد در ابوظبی، مراتب اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در این کشور اعلام کرد.
امارات متحده عربی بالاترین میزان جذب میلیونرها در جهان در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.
خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شاید در نگاه نخست امری غیرمنتظره باشد، اما با نظرداشتِ زمینه‌های این اقدام، حقایق دیگری در معرض دید قرار می‌گیرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشور‌های منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی شکل می‌گیرد.
دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشور‌ها تقاضا دارند تا در اقدام اشتراکی منطقه‌ای به همراه ایران حاضر باشند، گفت: ما پیش از این با عمان اقدام اشتراکی را داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است؛ امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند هم جزو این کشور‌ها هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر داد و گفت: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات به زودی شکل می گیرد.
یک پایگاه خبری عربی از شدت گرفتن اختلافات دو جانبه میان عربستان و امارات تا حد فروپاشی ائتلاف مشترک علیه یمن و موضع گیری دو کشور در مقابل یکدیگر خبر داد.
ایالات متحده، امارات و هند بخشی از گروه موسوم به I۲U۲L هستند که شامل اسرائیل نیز می‌شود. این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۱ برای همکاری در ابتکارات مشترک در زمینه آب، انرژی، حمل‌ونقل، فضا، سلامت و امنیت غذایی ایجاد شد. مکانیزم I۲U۲ همچنین به عنوان چارچوبی برای مقابله با نفوذ چین در منطقه دیده می‌شود.
النصر امارات با پیروزی برابر العین مانع کم شدن اختلاف امتیاز این تیم با شباب الاهلی صدرنشین شد.
نماینده ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی برای جلوگیری از شکایت علیه خود به امارات گریخت.
الزبیدی گفت: از آنجا که الکاظمی متهم به فساد، ترور فرماندهان پیروزی(شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آن ها) و دخالت و اختلال در کار دستگاه های اطلاعاتی است به طور مخفیانه به اقلیم کردستان و از آنجا به امارات متواری شده است.
کالین با بیان اینکه صحنه سیاسی در منطقه خلیج فارس کاملا تغییر یافته است و ما از آن استقبال می‌کنیم، گفت: ائتلاف عربستان، امارات و مصر تنها علیه قطر نبود بلکه علیه ترکیه هم بود، متاسفانه در این مرحله فرصت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری را از دست دادیم، اما وضعیت اکنون در حال تغییر است.
انتقاد قالیباف از عدم پرداخت سهم اشتغال و پاسخ وزیر اقتصاد، انتصاب دبیر جدید مناطق آزاد، کاهش زمان کار اداری به 5 روز و موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه از مهمترین اخبار این هفته بود.
انتقاد قالیباف از عدم پرداخت سهم اشتغال و پاسخ وزیر اقتصاد، انتصاب دبیر جدید مناطق آزاد، کاهش زمان کار اداری به 5 روز و موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه از مهمترین اخبار این هفته بود.
فرهاد مجیدی در ایران و استقلال اکثر بازی‌ها را با اختلاف یک گل و کم گل می‌برد، اما حالا شرایط او در لیگ امارات فرق کرده و حتی می‌تواند با اتحاد کلبا ۵ گل به النصر بزند.
احزاب و تشکل های ملی یمن در هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه دولت مزدور ائتلاف متجاوز سعودی، بر ادامه راه این انقلاب تا تحقق همه اهداف آن تأکید کردند.
درگیری مزدوران ئتلاف متجاوز باهم در تمامی استان های یمن تازگی ندارد، از همان آغاز نبرد ائتلاف سعودی-اماراتی در سال ۲۰۱۵ علیه مردم یمن، مزدوران آنها در این کشور دچار اختلاف شدند.
سازمان اوقاف یمن حمله ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی – اماراتی به زیارتگاه ها، مساجد و سایر اماکن مقدس یمن را محکوم کرد.
یک عضو ائتلاف الفتح در عراق تاکید کرد: شرایط سخت و دشوار سیاسی اخیر در عراق، ناشی از توطئه آمریکا، انگلیس و امارات است که ما را در برابر دو انتخاب قرار می دهد.
فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن خبر داد که دولت نجات ملی، با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی توافق کردند که آتش بس در یمن، دو ماه دیگر تمدید شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ