فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن خبر داد که دولت نجات ملی، با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی توافق کردند که آتش بس در یمن، دو ماه دیگر تمدید شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع یمنی از شهادت یک غیرنظامی در استان صعده و تداوم نقض آتش‌بس در الحدیده از سوی ائتلاف سعودی خبر دادند.
منابع یمنی از شهادت یک غیرنظامی در استان صعده و تداوم نقض آتش‌بس در الحدیده از سوی ائتلاف سعودی خبر دادند.
یک سیاستمدار یمنی از مذاکرات قریب‌الوقوع آتش‌بس میان انصارالله یمن و عربستان سعودی در صنعا، پایتخت یمن خبر داد.
رئیس نهاد اطلاعات نظامی دولت انصارالله یمن از اقدامات مزدوران ائتلاف سعودی برای بازسازی صفوف نیروهای خود در سایه سوء استفاده از فرصت آتش بس خبر داد.
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کشورهای متجاوز حسن‌نیت ندارند و با اعلام آتش‌بس به دنبال بازسازی صفوف نیروهای خود هستند.
سفیر عربستان در یمن گفت که با هدف تحکیم آتش‌بس، بحث درباره راه‌های پیشبرد فرآیند سیاسی جامع و پایدار و اعلام حمایت از توافق مبادله اسرا، همراه با هیأت عمانی به صنعا سفر کرده است.
منابع آگاه از سفر یک هیأت سعودی-عمانی به یمن برای دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی در این کشور خبر دادند.
منابع آگاه یمنی از توافق اولیه میان ریاض و صنعاء مبنی بر تمدید آتش‌بس در این کشور و بعد از آن، اعلام رسمی پایان جنگ در یمن خبر دادند.
ائتلاف متجاوز ضد یمن همچنان به نقض گسترده آتش بس در الحدیده ادامه می‌دهد. متجاوزان طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض کرده‌اند.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که از سرگیری روابط سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، دستیابی به آتش‌بس در یمن را سرعت می‌بخشد.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: از سرگیری روابط سیاسی دو کشور در هر سه سطح از جمله منطقه و جهان اسلام مثبت خواهد بود.
اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، از ۵۸ مورد تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی در الحدیده خبر داد.
ابوبکر القربی وزیرخارجه اسبق یمن در سخنانی از ادامه تلاش های پادشاهی عمان برای برقراری آتش بس در یمن خبر داد.
وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از عدم تمدید آتش بس در یمن ابراز تاسف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آتش‌بس در یمن به‌عنوان یک موضوع ذاتی مدنظر نیست و باید مقدمه‌ای باشد برای کمک به حل و فصل بحران سیاسی و شکل گیری شرایط با ثبات و پایدار در این کشور.
منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش تنها در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۸ مرتبه آتش بس نظامی و بشردوستانه در یمن را نقض کرده اند.
رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که صنعاء برای تمدید آتش بس چهار شرط دارد.
جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی از زمان آغاز آتش بس در یمن از ماه آوریل ۲۰۲۲ تاکنون، ۳۰ هزار بار این آتش بس را نقض کرده است.
وبگاه المسیره اعلام کرد که ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۹ بار آتش بس در مناطق مختلف یمن را نقض کرده است.
آخرین اخبار از استان الحدیده یمن حاکی از آن است که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ مرتبه آتش بس در این استان را نقض کرده است.
منابع یمنی گزارش دادند که ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ بار آتش بس در یمن را نقض کرده است.
منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱۳ بار آتش بس را تنها در استان الحدیده یمن نقض کرده است.
رسانه های عراقی جزئیاتی از دیدار «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در آغاز سفر وی به این کشور منتشر کردند.
دولت ترکیه ، عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه هایی جداگانه از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن استقبال کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ