سال‌ های زیادی است که شلوار جینِ جذب جزء موارد ضروری در لباس‌ ها و تیپ افراد محسوب می‌ شود که در سال ۲۰۲۲ هم؛ چنین ترندی وجود دارد اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر کل روز شلوار لی تنگ بپوشید چه اتفاقی می افتد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گمرک ایران در بخشنامه‌ای میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام را ابلاغ کرد.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
طب سوزنی مزایای بسیاری برای درمان کمردرد دارد و می‌تواند راه‌کاری مناسب برای افرادی که می‌خواهند بدون عمل‌های سخت و طاقت فرسا از درد کمر خود رهایی پیدا کنند، باشد.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه جرم گوش بصورت طبیعی روی پوست کانال گوش ترشح می شود و برای سلامت گوش خارجی مهم است ، می گوید: بعلت خواص شیمایی دارد هم باعث نرم نگه داشتن پوست آن منطقه می شود و هم از رشد باکتری ها و میکروب ها در گوش خارجی جلوگیری می کند . پس جرم گوش بصورت کلی ماده مفیدی برای گوش است و عادت استفاده از گوش پاک کن برای پاک کردن جرم گوش بسیار غیر بهداشتی است . اما زمانیکه جرم گوش بیش از اندازه ترشح شود و یا بدلیل دستکاری های فرد ، فشرده شود و به پرده گوش فشار بیاورد و عوارضی مثل وزوز و کم شنوایی شود ، باید تمیز کردن جرم گوش باید توسط منخصص انجام شود. منبع: خبرآنلاین
تابستان فصل هندوانه است. نیتروژن یکی از عناصر مهم در رشد و تکامل میوه هاست. با این حال، زیاده روی در دادن کود‌های شیمیایی به محصولات کشاورزی عوارض جدی به دنبال دارد.
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با تاکید بر اینکه اضطراب و نگرانی زیاد به گرفتگی عروق قلبی کمک می کند،می گوید: علاوه بر قند ، چربی و فشار خون بالا و کنترل نشده و نیز مصرف دخانیات ، استرس و اضطراب زیاد از خطرات جدی برای سلامت عروق قلبی محسوب می شود. بعلاوه که داروهای کنترل استرس به تنهایی نمی توانند جلوی عوارض منفی استرس را بر عروق قلبی بگیرند. منبع: خبرآنلاین
نتایج تحقیق کنونی نشان داد که پچ‌های فلفل قرمز تند می‌توانند به کاهش درد در بیماران دیابتی مبتلا به آسیب عصبی کمک کنند. پچ‌ها حاوی کپسایسین، ماده تند فعال موجود در فلفل قرمز هستند و می‌توانند اعصاب آسیب دیده در پای افراد مبتلا به دیابت را التیام بخشند. در برخی موارد، آسیب عصبی درمان نشده می‌تواند به عوارض جدی تبدیل شود که نیاز به قطع عضو دارد.
ترش کردن معده از بیماری‌های گوارشی است که دارای احساس سوزش سردل و عوارض جدی است.
دکتر کاوه فداکار، جراح و فوق تخصص شبکیه چشم با بیان اینکه ضربه به چشم می تواند عوارض جدی و خطرناکی از جمله آسیب به قرنیه و یا جدا شدن شبکیه و از دست دادن بینایی را بدنبال داشته باشد، می افزاید: در تمام مواردی که جسم خارجی به سوی چشم پرتاب می شود یا ضربه ای به چشم وارد می شود ، بررسی سریع و دقیق توسط متخصص چشم ضروری است . ضروری است در صورت وارد شدن جسم خارجی به چشم از شستشو و یا ریختن قطره درون جشم پرهیز شود و فقط برای هر نوع درمان به متخصص چشم در کوتاه ترین زمان مراجعه شود. منبع: خبرآنلاین
کمبود یا اختلال خواب یکی از معضلات جدی جوامع امروز است. اگر به اندازه کافی نمی‌توانید خواب را مدیریت کنید و در حال جدال با مغز هستید، باید بدانید در معرض خطر جدی سلامت قرار گرفته‌اید. این معضل عوارض مخرب زیادی برای افراد دارد که در این اینفوگرافیک به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره شده است.
اصولاً سیاست‌گذاری بر منع و فیلترینگ، بسیار هزینه‌بر و نیز ناپایدار است و هر آن ممکن است که شیوه‌های جدیدی برای خنثی کردن آن‌ها به وجود آید. نکته مهم بعدی اینکه دسترسی به اخبار و نظرات منحصر به اینترنت نیست، دسترسی به ماهواره‌ها ممکن است و می‌تواند نقش مخرب‌تری را ایفا کند؟ بنابر این فیلتر شدن و یا کاهش سرعت اینترنت، می‌تواند عوارض جدی در همه حوزه‌ها داشته باشد.
مطالعات نشان داده‌اند که دارو‌های ضدسرفه و سرماخوردگی علائم این بیماری‌ها را متوقف نمی‌کنند یا سرفه را ساکت نمی‌کنند و حتی ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی جدی مانند ضربان قلب سریع و تشنج در کودکان شوند.
سرب یک فلز طبیعی است که در صورت تجمع در خون می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. کودکان کمتر از ۶ سال در این مورد آسیب پذیرتر هستند، زیرا سرب می‌تواند به مغز در حال رشد آن‌ها آسیب برساند و باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری شود.
«داریوش نسبی‌تهرانی»، مدیرعامل انجمن صرع، از کمبود دارو‌های کنترل‌کننده تشنج در ایران انتقاد و نگرانی‌هایی را مطرح کرده بود «ممکن است دارویی به یک نام، اما از یک شرکت خاص، در روند درمان بیمار مؤثر باشد؛ اما همان دارو با تولید شرکت دیگری، بیمار را با عوارض جدی از‌جمله تشنج روبه‌رو کند. پزشکان ترجیح می‌دهند که حتی داروی بیماران را از این نظر هم تغییر ندهند؛ چرا‌که وابستگی بیماران صرع به یک داروی خاص بسیار زیاد است.
متخصص جراحی بیماری‌های چشمی گفت: یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می‌توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می‌کند، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است. بسیاری از نوزادان نارس در گذشته، به دلیل نبود دانش کافی بر اثر این عارضه با آسیب‌های جدی بینایی یا حتی نابینایی مواجه می‌شدند، اما اکنون با پیشرفت علم غربالگری این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص و کنترل است.
رییسی گفت: از مراجع ذیربط خواسته‌ام که موضوع از دست دادن جان این خانم به طور جدی و دقیق پیگیری شود. گروه‌های مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند تا مشخص شود آیا قصور یا تقصیری در این قضیه بوده یا فوت ایشان به شکل طبیعی اتفاق افتاده است. این موضوع در حال بررسی است. من نمی‌خواهم اظهارنظر قطعی کنم لکن یک گروه از مجلس ایران این موضوع را بررسی کردند و گفتند ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی خودِ خانم باعث فوت شده است. این خانم قبلا دو بار جراحی شده و اسناد پزشکی او هم موجود است. یک گروه هم از طرف پزشکی قانونی این موضوع را بررسی کردند. پزشکی قانونی هم قریب به همین نظر را دادند، اما من الان نظر قطعی نمی‌دهم و اظهارنظر قطعی را به قاضی و دستگاه قضایی واگذار می‌کنم. آن‌ها نظر قطعی می‌دهند.
رییسی گفت: از مراجع ذیربط خواسته‌ام که موضوع از دست دادن جان این خانم به طور جدی و دقیق پیگیری شود. گروه‌های مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند تا مشخص شود آیا قصور یا تقصیری در این قضیه بوده یا فوت ایشان به شکل طبیعی اتفاق افتاده است. این موضوع در حال بررسی است. من نمی‌خواهم اظهارنظر قطعی کنم لکن یک گروه از مجلس ایران این موضوع را بررسی کردند و گفتند ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی خودِ خانم باعث فوت شده است. این خانم قبلا دو بار جراحی شده و اسناد پزشکی او هم موجود است. یک گروه هم از طرف پزشکی قانونی این موضوع را بررسی کردند. پزشکی قانونی هم قریب به همین نظر را دادند، اما من الان نظر قطعی نمی‌دهم و اظهارنظر قطعی را به قاضی و دستگاه قضایی واگذار می‌کنم. آن‌ها نظر قطعی می‌دهند.
قند خون کنترل نشده، خطر ابتلا به عوارض جدی سلامت از جمله سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، آسیب‌های عصبی، کوری و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه دارد.
سازمان غذا و دارو هشدار داده که «تهیه و مصرف فرآورده‌های فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو، امکان ایجاد عوارض ناخواسته جدی گا‌ها تهدیدکننده حیات را برای مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت.»
آذری جهرمی؛ وزیر پیشین ارتباطات در واکنش به حادثه تلخ برای مهسا امینی نوشت: آسیب جدی به «دختری در حکومت شیعه» بر اثر عوارض اقدامات گشت ارشاد، تلنگری به ما نمی‌زند؟
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد: بیماری سرخک با عوارض جدی نیز همراه است به گونه‌ای که حدود یک تا ۵ درصد موارد می‌تواند سبب مرگ بیمار نیز شود. مهم‌ترین عوارض این بیماری عفونت ریه، عفونت مغز، اسهال و نابینایی و اختلال شنوایی هستند. قبل از استفاده واکسن، بیماری در کلیه جوامع شاید بود و هر سه تا پنج سال به علت تجمع افراد حساس، همه‌گیری ایجاد می‌کرد.
جواهر فروش با اشاره به فعالیت متعدد مطب‌های غیرمجاز در اهواز بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی گسترده نسبت به فعالیت مطب‌های غیرمجاز و معرفی مطب‌های مجاز در سطح اهواز، همچنان شاهد مراجعه مردم به مطب‌های غیرمجاز هستیم که فعالیت چنین مطب‌هایی عوارض جدی را برای بیماران و مردم در پی داشته است.
جدا از هزینه بالا و شارژ هرباره آن، کاشت ناخن عوارض جدی را به دنبال دارد. برای کاشت، سطح هر ناخن به وسیله سوهان برقی آن‌قدر تراشیده می‌شود تا لایه نازکی از ناخن روی آن باقی بماند. بعضی وقت‌ها نازکی بیش از حد این لایه اجازه نمی‌دهد از ناخن طبیعی شناخته شود. این کاشت‌ها خطرناک‌ترند، چون در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی‌تری را برای فرد به دنبال دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ