متخصص جراحی بیماری‌های چشمی گفت: یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می‌توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می‌کند، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است. بسیاری از نوزادان نارس در گذشته، به دلیل نبود دانش کافی بر اثر این عارضه با آسیب‌های جدی بینایی یا حتی نابینایی مواجه می‌شدند، اما اکنون با پیشرفت علم غربالگری این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص و کنترل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درمان پروسه‌ای بسیار مهم برای رفع درد مفصل زانو است و استفاده از روش‌های درمانی مناسب می‌تواند روند بهبودی را سرعت بخشد. تعیین روش‌های درمانی برای درمان درد مفصل زانو بر عهده متخصص ارتوپد است و هر پزشک با توجه به شرایط بیمار، یکسری روش‌های درمانی مناسب را برای او در نظر می‌گیرد.
بدن انسان دارای پیچیدگی‌های زیادی است و هرگونه تغییر غیرمعمول در آن، می‌تواند باعث ابتلا به بیماری شود. بسیاری از خانم‌ها در طول زندگی خود، بار‌ها و بار‌ها دچار این تغییرات غیرمعمول و ناخوشایند در بدن خود می‌شوند که همین مسئله دلیلی برای مراجعه‌ی آن‌ها به پزشک می‌شود.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به دیگر علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک گفت: یکی دیگر از علائم بالا بودن سطح هورمون مردانه یا آندروژن است که با نشانه‌هایی همچون هیرسوتیسم یا رشد موهای زائد، آکنه و ریزش مو با الگوی مردانه همراه است.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
حبیبی با اشاره به اینکه درمان این بیماری به صورت دارویی و جراحی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: به غیراز ویتامین D که در بعضی موارد مؤثر است، تقریباً تمام ویتامین‌ها در درمان پارکینسون هیچ نقش و تأثیری ندارند.
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است. این بیماری در تمام فصول سال ممکن است مشاهده شود، اما در فصل بهار و تابستان شایع‌تر است. با توجه به فرا رسیدن عید قربان و افزایش ذبح گوسفند به این مناسبت، لازم است افراد نکاتی را برای مبتلا نشدن به این بیماری رعایت کنند. در این اینفوگرافیک توصیه‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توضیح داده شده است./منبع: ایسنا گرافیک: پدرام آقایی
معمولا در شیرخواران ۱۲ تا ۱۸ ماهه به‌صورت طبیعی مقداری پای پرانتزی دیده می‌شود، خصوصا در نوزادان کوچک‌تر این موضوع شایع و طبیعی است.
وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده بروز پیدا می‌کند.
زوال عقل جزء اجتناب ناپذیر پیری نیست، اما سن یکی از عوامل خطر اصلی است. در واقع، تا ۵۰ درصد از افراد ۸۵ ساله و بالاترممکن است نوعی زوال عقل را تجربه کنند.
با توجه به عوارض ناگهانی ناشی از گرفتگی رگ‌های قلبی، شناخت علائم این بیماری ضرورت دارد که شایع‌ترین علائم گرفتگی رگ‌های قلب عبارتند از: احساس درد در قفسه سینه، احساس سیری، احساس سوزش در ناحیه قلب و قفسه سینه، احساس سنگینی و فشار در ناحیه قلب؛ ضعف بدن و یا سرگیجه و سوزش معده.
بنابر داده‌های اتحادیه ملی بیماری‌های روانی آمریکا (NAMI)، بیش از ۱۰ میلیون نفر در ایالات متحده با اختلال دوقطبی زندگی می‌کنند.
عضو هیئت علمی گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه با بیان اینکه ارتباط جنسی شایع‌ترین راه انتقال ایدز در ایران و جهان به شمار می‌رود، به تشریح چند باور غلط درباره راه‌های انتقال این بیماری پرداخت.
بیماری‌های مزمن و غیرواگیر شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا است. این دسته از بیماری‌ها را قابل پیشگیری‌ترین بیماری‌های مزمن می‌نامند چرا که با کنترل فاکتور‌های خطر می‌توان از ایجاد آن جلوگیری نمود.
تنگی کانال می‌تواند تحت تاثیر روندی تدریجی در بدن به وجود بیاید. این روند که همان کهولت سن و پیری است، از یک سنی به بعد علائمش را در شخص نشان می‌دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: علل مردانه ناباروری عمدتاً مربوط به سبک زندگی و بیماری‌های قبلی است، اما شایع‌ترین عامل در آقایان بیماری واریکوسل است که کیفیت اسپرم سازی را مختل می‌کند.
استعمال دخانیات عوارض بسیاری را هم در مردان و هم در زنان ایجاد می‌کند، اما بعضی از این بیماری‌ها در زنان سریع‌تر و در سنین پایین‌تر ایجاد می‌شوند یا شایع‌ترند.
بیماری قند یا دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیکی در جهان است که آشنایی با علائم اولیه آن به تشخیص زودهنگام و کنترل این بیماری کمک می‌کند.
بیماری روماتیسم جز بیماری‌های خود ایمنی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن زمینه‌های ژنتیکی و اختلال در آن، بدن قادر نخواهد بود، خودی را از غیر خودی تشخیص دهد و زمانی که تحریک شود، به بافت‌های بدن حمله می‌کند. یکی از شایع‌ترین نوع این بیماری، آرتریت روماتوئید است، شیوع این بیماری در خانم‌ها دو الی سه برابر آقایان است، احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد، اما شیوع بیشتر آن، حدود ۲۰ تا ۵۰ سالگی است.
یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های چشمی، عیوب انکساری چشمی است و بیماران زیادی برای برداشتن عینک مراجعه می‌کنند که ممکن است دچار نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم باشند که نزدیک‌بینی از بین آن‌ها شایع‌تر است.
مینا کاویانی، کارشناس ارشد علوم تغذیه و مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور آلزایمر را یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی برشمرد که نوعی بیماری تخریب اعصاب است و با علایمی نظیر از دست دادن پیشرونده حافظه و عملکرد شناختی همراه است.
مریم مشکانی، استاد بیماری‌های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله درباره اینکه نشانه‌های سکته قلبی چیست؟ گفت: درد قفسه سینه شایع‌ترین عاملی است که فرد را به مراکز درمانی و اورژانس می‌کشاند و باعث احساس درد به خصوص در جناق قفسه سینه است که می‌تواند این درد به فک، شانه چپ سرایت کرده و ممکن است در ناحیه معده و زیر جناق سینه احساس شود.
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به طور کلی بیماری‌های نورودژنراتیو یا بیماری‌هایی که در آن بافت مغز تحلیل می‌رود را دمانس می‌نامند، گفت: دمانس نیز انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن بیماری آلزایمر است. از انواع دیگر دمانس می‌توان به دمانس عروقی (دمانس واسکولار) یا ترکیبی از دمانس عروقی و بیماری آلزایمر اشاره کرد.
سالمندی یکی از مراحل طبیعی زندگی است که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و میتواند با کاهش توانایی ذهنی و بدنی همراه باشد. ابتلا به بیماری‌های مزمن و حاد، مصرف همزمان چند دارو و احتمال تداخل‌های دارویی، بازنشستگی، از دست دادن شغل مناسب، کاهش منابع مالی و منزلت اجتماعی و از دست دادن دوستان همه عوامل استرس زایی برای سالمندان هستند که میتواند آن‌ها را با مشکلات روانی و بیماری‌های روانپزشکی روبرو کند.
دیابت نوع ۲ یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با چربی اضافی شکم است. مشخص شده افرادی که چربی بدن در شکم‌شان ذخیره می‌شود در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌های مزمن هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ