مدیر کریدور فناوری تا بازار و مجری طرح «باشگاه صادرات دانش بنیان» معاونت علمی گفت:در صدد هستیم که شرکتهای دانش بنیان با پتانسیل صادراتی را رتبه بندی کنیم تا برند ملی در این زمینه ارتقا یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در گینه گفت: تلاش خواهیم کرد از مجموع توانایی های کشور در تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی و مهندسی و شرکت های دانش بنیان که توانایی بالایی است در آفریقا استفاده شود
تحول بازار نفت خام ایران از طریق ورود و فعالسازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پالایش، دستاورد قابل توجهی برای کشور بوده است. نه تنها تقاضای داخلی را برآورده کرده است، بلکه منجر به گسترش موفقیت آمیز صادرات نفت خام ایران نیز شده است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند منابع ارزی، با همکاری صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شوند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه‌گذاری بر توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و بین‌المللی‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های سال جاری این صندوق عنوان کرد.
سال گذشته، ایران در کشور ونزوئلا پالایشگاه فراسرزمینی ساخته است که ساخت و سهامداری در این پالایشگاه فراسرزمینی، به کمک شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان داخلی در صنعت پالایشگاهی کشور بوده است. همچنین صادرات کاتالیست موردنیاز پتروشیمی‌های روسیه نیز از دیگر دستاورد‌های توجه به دانش بنیان شدن اقتصاد ملی با کمک اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان بوده است.
یازده خدمت صادراتی قابل ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود تا بازار بین‌المللی کسب‌وکارهای دانشی توسعه بیشتری یابد.
دستاوردهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در برزیل به نمایش درمی‌آید.
دستاوردهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در برزیل به نمایش درمی‌آید.
شکل گیری دانش بنیان ها با یک جرقه اولیه دانش بوده که از دل فعالیت پژوهش دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی خارج و توسط افرادی مطرح می شود. در ادامه این ایده ها حمایت شده و تجاری می شوند.
به منظور توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناوری و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پایگاه تجاری و فناوری بغداد راه‌اندازی شده است.
​بانک صادرات ایران رتبه نخست اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را در سال ١٤٠١ کسب کرد و از سوی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی مورد تقدیر قرار گرفت.
بعد از تشدید تحریم ها بسیاری از شرکت های دانش بنیان در کشور به تولید تجهیزات و اقلام راهبردی ورود کردند و تا حد زیادی توانستند مشکلات را حل کنند. در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بسیاری از تجهیزات بومی شده است. ما ابتدای خنثی سازی تحریم ها هستیم و باید به تلاش هایمان در این زمینه ادامه دهیم.
رئیس کل گمرک با بیان اینکه ۷۰ درصد اظهارنامه شرکت های دانش بنیان از مسیر سبز گمرکی ترخیص می‌شود، گفت: این شرکتها امسال ۳۷ میلیون دلار صادرات و ۳۰۸ میلیون دلار واردات داشته اند.
نماینده مجلس گفت: تفاهم نامه همکاری وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند در راستای دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز کشور بسیار راهگشا باشد و با کمک شرکت های دانش بنیان به سمت توسعه ی صادرات منابع نفت و گاز، فرآوری و بهبود زیرساخت ها گام برداریم و از خام فروشی فاصله بگیریم.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم توجه به صادرات و تبادل فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه و تقویت فرهنگ ارتباط دانشجویان و اساتید با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.
سمنان- وزیر علوم گفت: شرکتهای دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند.
شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری اطلاعات، مخابرات و صنایع پیشرفته در ارمنستان حضور می یابند.
دبیرکل مجمع کار آفرینان گفت: مقرر شده کارگروهی مشترک در معاونت علمی و فناوری تشکیل شود تا با همکاری مجمع کارآفرینان، شرکت‌های دانش بنیان را به شرکت‌های پیشران اقتصادی متصل کرد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند گفت: محصولات زیستی این شرکت‌های دانش بنیان تاکنون به ۱۷ کشور صادر شده است.
رئیس کل گمرک ایران در گزارشی، عملکرد شرکت های دانش بنیان در حوزه تجارت خارجی که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند را اعلام کرد.
ایمانی گفت: تسهیلات بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان منشاء خدمات بسیاری در حوزه صنعت و اشتغال شده و اثرگذاری طرح‌ها برای هدایت بهینه منابع از اهمیت فراوانی برخوردار است.
توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن بسیار چشمگیر است که با حمایت بیشتر می‌توان شاهد صادرات فناوری و قطعات نیز به دیگر کشورها بود.
شرکتهای دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی به هند می روند و با تجار و سرمایه گذاران این کشور در راستای صادرات محصولات به گفتگو می پردازند.
شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل نوپا بودن نیاز به حمایت مالی شدیدی دارند. بانک صادرات در همین راستا سابقه‌ای موثر داشته به نحوی که سهم این بانک از ١٤ درصد در نظام بانکی فراتر رفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ