به منظور توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناوری و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پایگاه تجاری و فناوری بغداد راه‌اندازی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحول بازار نفت خام ایران از طریق ورود و فعالسازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پالایش، دستاورد قابل توجهی برای کشور بوده است. نه تنها تقاضای داخلی را برآورده کرده است، بلکه منجر به گسترش موفقیت آمیز صادرات نفت خام ایران نیز شده است.
نشست تولیدکنندگان اسباب‌بازی با مدیران ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با هدف بررسی ابعاد توسعه بازار صادراتی اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ایرانول گفت: پیگیری شرکت های اصلی روغن ساز در وزارت صمت و شورای رقابت، منجر به کنترل بازار روغن پایه در داخل و حذف تعرفه 15 درصدی عوارض صادراتی شد.
یازده خدمت صادراتی قابل ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود تا بازار بین‌المللی کسب‌وکارهای دانشی توسعه بیشتری یابد.
تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی مدت زمان بازگشت ارز صادرات شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و پالایشی از ۱۲۵ روز به ۸۰ روز کاهش یافته است.
احمد اشتیاقی، تحلیلگر بازار سرمایه، در خصوص روند فعلی بورس گفت: روند رو به رشد بازار سهام متناسب با برآورد سودآوری شرکت‌هاست. در نگاهی دقیق‌تر به حرکت بازار می‌بینیم که حرکت اساسی بازار سرمایه طی دو هفته اخیر عمدتا بر بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز حاصل از صادرات در مرکز مبادله ارز و طلا مبتنی بود.
با اعلام وزرای نفت و صمت ارز صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و معدنی در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه خواهد شد.
گزارش‌های ۹ماهه و فصل پاییز اکثر شرکت‌های بورسی منتشر شد. نگاهی کلی به عملکرد صنایع مختلف نشان می‌دهد صنایع صادراتی با توجه به موانعی، از جمله اعمال عوارض صادرات توسط دولت، نتوانستند عملکرد آنچنان مطلوبی را به ثبت برسانند. این در حالی است که در صنایع دلاری نیز با توجه به بی‌نصیب ماندن شرکت‌ها از افزایش نرخ دلار به واسطه تثبیت نرخ دلار نیما در کانال ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان، عملکرد کلی در حد انتظار بازار سهام نبوده است
بر اساس اعلام معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان، دفاتر صادراتی ایران در ۵ کشور برای توسعه بازار نانو تکنولوژی تلاش می کنند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: توسعه بازار صادراتی مواد و تجهیزات آزمایشگاهی از برنامه های راهبردی ما در معاونت علمی است.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش قیمت گوجه فرنگی زراعی، سیب زمینی و پیاز در بازار، برای تعدیل بازار مصرف کننده عوارض در نظر گرفته شد.
مطابق ادعای معاون وزیر جهاد کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی همراه با حفظ صادرات بوده است اما آمارها نشان می‌دهد که اخذ عوارض، صادرات برخی از این محصولات را به شدت کاهش داده است،
مطابق ادعای معاون وزیر جهاد کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی همراه با حفظ صادرات بوده است اما آمارها نشان می‌دهد که اخذ عوارض، صادرات برخی از این محصولات را به شدت کاهش داده است،
فعالان زیست بوم فناوری معتقدند صنعت گیاهان دارویی در کشور در صورتی که رنگ دانش بنیان بگیرد به بازار ۲۵میلیارد دلاری، اهداف صادراتی جدید و ارتقای جایگاه بین المللی دست خواهد یافت.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی یک‌هفته آینده با به تعادل رسیدن بازار عوارض صادراتی اصلاح می‌شود.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مصوبه جدید کمیته مدیریت بازار این وزارتخانه برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا خبر داد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: خانه‌های فناوری صادراتی باید بستر حضور شرکت‌ها در بازار جهانی را فراهم کنند.
بورس کالای ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد:بازار فیزیکی در رینگ‌های داخلی و صادراتی با استفاده از اوراق گام تسویه اعتباری می‌شود.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد ترکیه بزرگ‌ترین بازار صادراتی محصولات نانوفناوری ایران‌ساخت است.
مدیر کریدور فناوری تا بازار و مجری طرح «باشگاه صادرات دانش بنیان» معاونت علمی گفت:در صدد هستیم که شرکتهای دانش بنیان با پتانسیل صادراتی را رتبه بندی کنیم تا برند ملی در این زمینه ارتقا یابد.
رسانه‌های آمریکایی بامداد امروز از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در این حمله خبر دادند و این خبر رسما توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تایید شد.
سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می‌کند روزانه حداقل ۳.۵ گرم پتاسیم و کمتر از ۲ گرم سدیم (پنج گرم نمک) مصرف کنند.
گل‌گهر سیرجان ساعتی پیش اولین تمرین خود را در اردوی ترکیه پشت سر گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ