«محمد شیاع السودانی» و «سید عمار حکیم» ضمن دیدار در بغداد، درباره مسائل عمومی و وضعیت اقتصادی و امنیتی عراق گفتگو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست‌وزیر هند، عصر جمعه در گفتگویی تلفنی با سیدابراهیم رئیسی ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با دولت و ملت ایران و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.
نخست‌وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ متقابل سلام‌های خود به رئیس‌جمهور کشورمان، مذاکرات سال گذشته خود با آقای رئیسی را مهم ارزیابی کرد و بر اهمیت مناسبات تهران و توکیو تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خاجه کشورمان با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با شهباز شریف دیدار کرد.
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌‎جمهور ترکیه و «ریشی سوناک» در دیدار امروز «بر عزم مشترک دوکشور برای اطمینان از دستیابی به ظرفیت کامل روابط لندن و آنکارا» تأکید کردند.
نخست‌ وزیر هند امروز با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در کاخ اتحادیه قاهره دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان که در سومین مقصد سفر خود به حاشیه خلیج فارس در کویت حضور دارد با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.
نخست وزیر پاکستان مراسم افتتاح بازارچه مشترک مرزی و خط انتقال برق از جمهوری اسلامی ایران را یک رویداد خاطره انگیز دانست و افزود: ملاقات سازنده‌ای با جناب رئیسی انجام شد و اکنون تسریع در نهایی‌سازی پیمان تجارت آزاد میان دو کشور در اولویت خواهد بود.
رییس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، پس از مراسم افتتاح بازارچه مرزی‌مند - پیشین، با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
رسانه‌های پاکستانی از دیدار فردا پنجشنبه رییس‎‌جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان در ایالت بلوچستان خبر می دهند.
نخست وزیر انگلیس امروز در لندن با رییس جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کرد.
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند.
«زلنسکی» برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایتالیا وارد رم پایتخت این کشور شد و با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.
دیدار با رئیس جمهور و نخست‌وزیر سوریه و بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری دو کشور و نیز امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و سیاسی بین تهران و دمشق از جمله برنامه‌های روز اول سفر رئیس‌جمهور کشورمان است.
امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه ششم اردیبهشت وارد بیروت پایتخت لبنان شد. وزیر امورخارجه کشورمان در این سفر با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
«فومیو کیشیدا» نخست‌ وزیر ژاپن برای دیدار با رییس جمهور اوکراین با استفاده از قطار وارد کی یف شد.
دیدار با رئیس جمهور چین و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حضور روسای جمهور دو کشور و همچنین دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین با دکتر رئیسی از جمله برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور در این سفر سه روزه است.
رئیس‌ جمهور ترکیه و نخست وزیر کوزوو در استانبول دیدار و درباره روابط دو جانبه‌ و مسائل منطقه‌ ای به ویژه حوزه بالکان گفتگو کردند.
دفتر نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او دیداری معطوف بر موضوع ایران با رییس موساد داشته است.
بی‌شک مجیدی یکی از وزیران برجسته دهه آخر سلطنت محمدرضاشاه است که بیش از ۲۰ سال مداوم عهده‌دار مقام‌های بالای برنامه‌ریزی و اجرایی کشور بوده است. مجیدی در پنج سال آخر سلطنت محمدرضاشاه، در مقام رئیس سازمان برنامه و بودجه، نه تنها با نخست‌وزیر و کلیه وزیران تماس روزمره و مستمر داشت، بلکه به‌طور منظم برای دادن گزارش و دریافت دستور با شاه دیدار می‌کرد.
رئیس‌جمهور در دیدار با معاون نخست‌وزیر چین گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
نخست‌وزیر کانادا و معاون اول رییس جمهور آمریکا در حاشیه نشست اپک دیدار کرده و درباره موضوعات مختلف دوجانبه و بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.
نخست‌ وزیر پیشین عراق با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات عراق و موضوعات مهم منطقه بحث و گفتگو کردند.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ