سرپرست ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعلام کرد: ایران رتبه چهارم در زمینه علوم و فناوری آب در جهان را کسب کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در ۱۰ سال گذشته در تولید علم از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۵ جهان رسیده است، گفت: در زمینه پژوهش‌های فناوری هم از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه ۵۳ صعود کرده ایم.
ملی‌پوش اسکی روی چمن کشورمان در مسابقات جوانان جهان به رقابت پرداخت.
ایران در جایگاه نود و سوم رده‌بندی معتبرترین گذرنامه‌های جهان قرار دارد. دارندگان گذرنامه ایرانی می‌توانند بدون دریافت ویزا به ۴۴ مقصد بین‌المللی سفر کنند.
وضعیت ایران در گزارش ۲۰۲۳ جهانی شاخص تاب آوری اقتصادی نسبت به سال گذشته ۳ رتبه و در مقایسه با دو سال قبل ۲۰ رتبه علی رغم شرایط تحریمی ارتقاء یافته است.
گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد از شاخص شکاف جنسیتی که نشان می‏دهد نمره ایران در دستیابی به برابری جنسیتی، از پارسال هم کمتر است
تیراندازان ایران در بخش اسکیت جام جهانی اهداف پروازی قزاقستان در حالی به کار خود پایان دادند که علی دوستی با ایستادن در جایگاه پنجاه و دوم بهترین عملکرد را برای تیراندازان ثبت کرد.
جواد فروغی تیرانداز طلایی ایران در تپانچه جام جهانی باکو رتبه ای بهتر از پنجاه و نهمی کسب نکرد.
بررسی آخرین رتبه‌بندی نمایه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در کنار رشد در شاخص‌های علمی متعدد توانسته در جایگاه شانزدهم دنیا تثبیت شود.
در ۸ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بالاترین رتبه برای دانشگاه‌های ایران فقط در یک رتبه‌بندی و آن هم جایگاه ۱۷۶ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی RUR بوده و پس از آن و با اختلاف قابل توجه، دانشگاه تهران در ردیف ۳۲۵ جدول رتبه‌بندی RUR ایستاده است. در ۷ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، جایگاه دانشگاه‌های ایران از ردیف ۳۰۰ جدول به ردیف‌های پایین‌تر و سیر رتبه‌ها نزولی است.
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مقام هشتم رقابت‌های جام جهانی در قطر بسنده کرد.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: در تولید علم و نوآوری که از سوی پژوهشگران ایرانی انجام شده ایران در رتبه بندی فناوری در اغلب زمینه های اقتصادی در زمره ۱۰ کشور برتر جهان قرار گرفته است.
طبق جدیدترین گزارش اسپید تست جایگاه ایران در کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط مشخص شده است.
در پایان جام جهانی 2022، رده بندی 32 تیم حاضر در مسابقات مشخص شد.
در پایان جام جهانی 2022، رده بندی 32 تیم حاضر در مسابقات مشخص شد.
با حذف کره و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی، کار تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2022 خیلی زود به پایان رسید.
تیم ملی بسکتبال ایران به رتبه ششم پاور رنکینگ مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ سقوط کرد.
تیم‌ ملی والیبال نوجوانان ایران با یک پله صعود در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال در جایگاه دوم جدول رده‌بندی ایستاد.
طبق گزارش اسپید تست ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ۹ پله رشد کرده است.
به گفته دکتر محمد حسن زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی گلستان، علوم پزشکی کردستان و علوم پزشکی مازندران در صدر دانشگاه‌های ایران و ورود به رتبه ۳۵۱ تا ۴۰۰ جهان و قرار گرفتن ایران در رتبه ششم در بین کشور‌های دارای بیش از ۵۰ نماینده در این رتبه بندی از جمله ویژگی‌های جالب این رتبه بندی بوده است.
تیم‌ملی ایران با دو رتبه صعود به جایگاه بیستم رنکینگ فیفا صعود کرد.
در آخرین رنکینگ فیفا قبل از آغاز جام جهانی که چند روز دیگر به صورت رسمی اعلام می شود، ایران در رتبه بیستم قرار دارد.
جدیدترین گزارش اسپید تست از میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل نشان می دهد جایگاه ایران یک پله رشد کرده، هرچند در بخش اینترنت ثابت جایگاه کشور با دو پله سقوط روبرو شده است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (۲۱ تیرماه) کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.
فرانک پرتو آذر دختر رکابزن ایران با ۷۲ رکابزن به رقابت پرداخت که در پایان در رده شصت و هشتم قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ