معاون اول رییس جمهور درباره برنامه دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن گفت: اقداماتی در دولت انجام شده و لایحه نیز در این خصوص در مجلس در دست بررسی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شهری مثل تهران بالاتر از ۶۰ درصد هزینه‌های خانواده صرف اجاره بها می‌شود. خانواده‌ای که ۲۰ میلیون تومان درامد دارد گاهی تا ۱۵ میلیون تومان بابت اجاره واحد هزینه می‌کند، این درحالی است که حقوق و دستمزد زیر بیست درصد افزایش پیدا می‌کند و دولت نیز تورم را ۴۶ درصدی می‌داند و ادعای کنترل تورم را دارد. در برخی دیگر از اقلام پر مصرف از جمله مرغ، گوشت و لبنیات نیز وضعیت به همین ترتیب است و مردم می‌بینند که این اقلام با تورم بالاتر از تورم ۴۶ درصدی که دولت اعلام کرده است فروخته می‌شود. در نتیجه این شائبه پیش می‌آید که تورم اعلام شده از سوی دولت با واقعیت بازار، همخوانی ندارد.
سال گذشته ناظر آنتی تراست هند اعلام کرد گوگل با عملکردهای ضدرقابتی از قدرت خود در بازار سواستفاده کرده است و اکنون دولت هند تصمیم دارد تا اقدامی علیه این شرکت انجام دهد.
مهمترین گام برای اجرای چنین مصوباتی وجود سامانه اطلاعاتی قوی است. اقدامی که بایستی ماه‌ها قبل مورد توجه وزارت راه و شهرسازی و وزیر جوان آن قرار می‌گرفت تا اینکه امروز به جای فرمول مالکان برای تعیین نرخ اجاره بها، شاهد اجرای بی نقض فرمول دولت برای بازار اجاره باشیم.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اقدام به ایجاد ستاد جدید «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی» با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و تحقق برنامه‌های آتی دولت کرده است. این ستاد به شکل تخصصی قرار است زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی را در کشور توسعه دهد.
با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالای سرمایه‌ای را پیدا کرده، وزارت صمت نسبت به برنامه‌ریزی و بسترسازی برای افزایش تولید، تکمیل خودرو‌های ناقص قبلی و افزایش به بازار اقدام کرده و خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو با رشد معادل ۳۹ درصد به صورت کامل تولید و روانه بازار شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایطی که ما به شدت نیازمند این هستیم که در بازار ارز نفوذ بخش غیردولتی را داشته باشیم، تکیه به صرافی‌های بانک‌های دولتی ریسک بسیار بالایی برای نقل و انتقال وجوه ارزی به همراه دارد.
در حالی که در هفته‌های پایانی سال به سر می‌بریم و نمایندگان مجلس در حال چکش کاری لایحه بودجه سال آینده هستند، دو خبر خودرویی از دولت و مجلس، بازار در آستانه یک تصمیم مهم قرار گرفته است. اقدامی که می‌تواند به تقویت سمت عرضه در بازار کمک کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت طبق قانون عمل نکرد و سریع نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کرد و اتفاقا نسبت به این اقدام بسیار مانور داد و اعلام می‌کردند که شهامت آن را داشتیم و ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم. اما همان زمان به این اقدام دولت و به اصطلاح شهامتش معترض بودیم چراکه شهامت در اقتصاد چارچوبی می‌خواهد. البته دولت تبعات این شهامت خود را دید و به شدت عملکرد دولت زیر سوال رفت.
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهام‌داران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: اقدام دولت فرانسه در توهین به مقدسات مسلمانان خلاف حقوق بشر است.
در کنار مصرف و تجویز بی رویه آنتی بیوتیک‌ها و کاهش تولید شربت‌های آنتی بیوتیک از سوی شرکت‌های دولتی، اما گزارش سازمان بازرسی حاکی از آن است که تولیدکننده باوجود داشتن مواد اولیه در انبارها، اما از تولید امتناع کرده است. اتفاقی که افتاده این است؛ برخی شرکت‌های دارویی با گروکشی برخی اقلام دارویی بویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید و عرضه آن به بازار دارویی کشور، به ایجاد بحران دارویی دامن زده‌اند.
مجید عشقی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، منابع جدیدی از صندوق توسعه ملی به بازار سهام وارد شد و برای نخستین بار این صندوق با کد معاملاتی خود اقدام به خرید سهام کرده است؛ این اقدام خوبی برای دولت و بازار سهام محسوب می‌شود چراکه دارایی‌های ریالی این صندوق به نوعی تبدیل به دلار شده است.
یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه با متوقف شدن پروژه‌های انبوه‌سازی بخش خصوصی، عملا ساخت و ساز مسکن در کشور وارد رکود سنگینی شده است، اضافه کرد: دولت نیز با توجه به این که قول داده بود سالی یک میلیون مسکن بسازد، عملاً تاکنون با گذشت یک سال از عمر دولت هیچگونه اقدام عملی برای ساختن این واحد‌ها انجام نداده که این موضوع بخواهد رونقی در بخش ساخت و ساز کشور ایجاد کند.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقدام پیش‌دستانه سازمان بورس برای ارائه نکات فعالان و شرکت‌های بورسی به ستاد اقتصادی دولت پیش از نهایی شدن بودجه سال آینده کشور، گفت: بیشتر مشکلات حاکم در بورس که روند این روزهای بازار را تحت شعاع قرار داده، ناشی از مشکلات ساختاری اقتصاد کشور و ریسک‌های مربوط به بودجه است.
روند بازار ارز در روز‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه شده است. بسیاری از فعالان بازار ارز تاکید دارند در این شرایط، توجهات به سمت خبر‌های مربوط به مذاکرات برجامی است. این در حالی است که در اواخر خردادماه دولت با اقدام به موقع، دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز در شرایط هیجانی همانند این روز‌ها باز گذاشت.
روند بازار ارز در روز‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه شده است. بسیاری از فعالان بازار ارز تاکید دارند در این شرایط، توجهات به سمت خبر‌های مربوط به مذاکرات برجامی است. این در حالی است که در اواخر خردادماه دولت با اقدام به موقع، دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز در شرایط هیجانی همانند این روز‌ها باز گذاشت.
نماینده مردم چناران در مجلس گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود که جلوی رانت‌ اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را گرفت ولی متاسفانه نظارت ضعیف بر بازار باعث گرانی شده است.
نماینده مردم چناران در مجلس گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود که جلوی رانت‌ اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را گرفت ولی متاسفانه نظارت ضعیف بر بازار باعث گرانی شده است.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، حل موضوعاتی چون اشتغال، مسکن، هویت‌سازی ملی و جلوگیری از سیاه‌نمایی رسانه ای، سبب افت چشمگیر مهاجرت نخبگانی خواهد شد.
تحقیقات جدید روی بیش از ۱۷۰ هزار انگلیسی حاکی از تأثیر نوشیدن قوه بر افزایش طول عمر افراد است.
همه بازارها به‌ویژه بازار سرمایه اکنون چشم به نتیجه مذاکرات هسته‌‌‌ای دوخته‌‌‌‌اند. در حال حاضر عمده صنایع با نسبت قیمت به درآمد ۵ معامله می‌‌‌شوند؛ ولی مشکل بازار سهام نبود پول است. از ابتدای سال ۹۸ حدود ۱۳۸‌هزار میلیارد تومان پول وارد بازار سهام شد؛ اما تا امروز مبلغی حدود ۱۲۷‌هزار میلیارد تومان از بازار خارج شده است.
در این مطلب قصد داریم فارغ از مشخصات سخت افزاری، به قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری گوشی نوا 9 اس ای بپردازیم.
تأکید ایرانسل بر بهره‌مندی بازار سرمایه از زیست‌بوم استارتاپی
همچنین در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز ۱۵ مورد در آیین‌نامه دولت خلاف قانون مجلس است؛ دولت باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را تدوین کند، اما حق ندارد در اجرای قوانین دخالت کند؛ آیین‌نامه‌ای که دولت در مورد رتبه‌بندی تدوین کرده خلاف قانون مجلس است و می‌طلبد کمیسیون آموزش و مجلس به آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن ۴۶۰ هزار معلم از شمول رتبه‌بندی خارج می‌شود، ورود کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ