روند بازار ارز در روز‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه شده است. بسیاری از فعالان بازار ارز تاکید دارند در این شرایط، توجهات به سمت خبر‌های مربوط به مذاکرات برجامی است. این در حالی است که در اواخر خردادماه دولت با اقدام به موقع، دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز در شرایط هیجانی همانند این روز‌ها باز گذاشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک در رابطه با تاثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.
با دستور رئیس‌کل بانک مرکزی از امروز تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده ای که قبل از مرحله تخصیص ارز، نسبت به خرید ارز از بازار آزاد اقدام می کنند، ممنوع است.
با سفر امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور گشایش جدیدی در عراق به وجود می‌آید، وضعیت بازار ارز در سال جدید بهتر خواهد شد.
بررسی شاخص‌های اقتصادی در سال گذشته حکایت از ثبات نسبی و حرکت رو به جلوی اقتصاد کشور دارد؛ به همین جهت با بروز التهابات ارزی بیم آن می‌رود که مردم در دام دلالان قرار گیرند.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: عدم شناخت بازار و ابزارهای آن از سوی روسای بانک مرکزی و شرایط بی اعتمادی که در جامعه ایجاد شده نتیجه ندیدن واقعیت های موجود جامعه و اقتصاد بوده است.
نوید رجایی گفت: زمانی که حباب سکه بیش از ده درصد باشد ما تصمیم به فروش خواهیم گرفت اما این حباب به بیش از سی درصد رسیده که بسیار غیر عقلانی است.
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسائل اقتصادی و وضعیت بازار ارز برگزار شد.
محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ما در سیاست‌های خودمان قطعاً با انضباط پولی در بانک‌ها تلاش می‌کنیم که تورم را کاهش دهیم، ولی در سیاست‌های مالی و سیاست‌های که در لایحه بودجه گنجانده می‌شود، اعم از سیاست‌هایی در زمینه درآمد و هزینه‌ها هم باید به ما کمک کند تا ما بتوانیم تورم سال آینده را کاهش دهیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار، تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر این افزایش قیمت را نادرست خواند و گفت: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاها و محصولات از جمله خودرو در بازار شده است.
نوسان نرخ ارز عامل التهاب قیمت‌ها در بازار خودرو/ بی‌ثباتی بازار به زیان خودروساز و مصرف‌کننده واقعی
«مشکل اساسی آنجایی است که ارز حاصل از این صادرات راحت و سریع وارد سیستم بانکی (نیمایی) ما نمی‌شود. زیرا ما اصلا در سیستم بانکی بین‌المللی قرار نداریم که وقتی کالایی صادر می‌کنیم، بلافاصله پول آن را دریافت کنیم؛ لذا با توجه به اینکه سیکل درآمد و صادراتمان باز است و در یک چارچوب مشخص انجام نمی‌شود، اقتصاد دچار خلاء و مشکل می‌شود.»
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تا وقتی ارز را تابع وابسته‌ای بدانیم، شوک‌های بازار ادامه می‌یابد.
بانک مرکزی به ادعاهای اخیر همتی رئیس کل بانک مرکزی دولت حسن روحانی پاسخ داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت ارز کشور برای مردم قابل قبول نیست. به زودی در جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع دنبال می‌شود و به بازار ارز سر و سامان می‌دهیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، هر گونه افزایش قیمت لوازم خانگی خودزنی است و در صورت گران کردن، محصولات را باید در انبار نگه داشت.
قزوین- وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت با بیان اینکه برای تزریق امید به کشور نیازمند تغییر در نظام بروکراسی کشور هستیم، گفت: هیجان این روزهای بازار ارز گذرا است.
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی‌های عضو باز متشکل ارزی از شنبه ۱۴ آبان‌ماه موظف به عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی شدند.
دلار امروز با تغییرات قیمت نسبت به دیروز مواجه شد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: علی رغم شرایط مختلف، نوسانات ارز در بازار کم بوده است. در بازار آزاد نیز نوسانات محدود بوده و در سامانه نیما هم نوسانات محدودی وجود دارد.
روند بازار ارز در روز‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه شده است. بسیاری از فعالان بازار ارز تاکید دارند در این شرایط، توجهات به سمت خبر‌های مربوط به مذاکرات برجامی است. این در حالی است که در اواخر خردادماه دولت با اقدام به موقع، دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز در شرایط هیجانی همانند این روز‌ها باز گذاشت.
بورس تهران معاملات امروز را در حالی با تابلوهای سبز به پایان رساند که روز گذشته استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین در مجلس اعلام وصول شد.
تأکید ایرانسل بر بهره‌مندی بازار سرمایه از زیست‌بوم استارتاپی
رئیس قرارگاه عمار با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی دولت رئیسی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی مواد مخدری بود که دولت قبل به مملکت ما تزریق کرده بود، اما آیت الله رئیسی در صدد اصلاح این روند برآمد و همه باید در این مسیر به ایشان و دولت کمک کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ