معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در تابستان سال جاری نیز مانند سال گذشته باید مدیریت مصرف برق را از دولت شروع کنیم و با برنامه‌های همه جانبه کارها را پیش ببریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نیرو با بیان اینکه با اقدامات مختلف ۵۰ درصد ناترازی برق بر پایه مصرف ۱۴۰۰ کاهش یافته است، گفت: کشور می‌تواند با روش‌های مختلف در کنار توسعه نیروگاه‌ها مصرف برق کشور را مدیریت کند.
کردی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق در مرداد با قدرت بیشتری ادامه دارد، افزود:در خرداد و تیر با وجود افزایش دما نسبت به سال گذشته شاهد صرفه جویی ۳درصدی مشترکان بخش خانگی بودیم.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه مدیریت مصرف برق در پیک اول گرما با موفقیت سپری شده و نیروگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال کار هستند.
هر ساله با آغاز فصل گرم نگرانی های برقی و شرایط پایداری شبکه برق آغاز می شود که با راهکارهایی ساده می توان به راحتی از این نگرانی ها را بدون قطعی برق پشت سر گذاشت.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه نسبت به سال قبل هم عبور کرد.
یزد- مدیر مرکز مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد اعلام کرد: کوچ یک باره مشترکان از کولرهای آبی به سمت کوره‌ای گازی، تفاوت ۳۰ هزار مگاواتی را در مصرف برق در فصل گرم سال رقم زده است.
شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: مصرف برق در روز گذشته ۵۷۰۰ مگاوات افزایش یافت که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد دارد.
اکبر زاده گفت: مدیریت مصرف برق نسبت به سالهای گذشته وضعیت مناسب‌تری دارد، زیرا برنامه تعیین شده‌ای وجود دارد که مطابق آن عمل می کنیم.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف برق ادارات شاهد کاهش 640 مگاواتی مصرف برق در روز گذشته بودیم.
بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق؛ با توجه به افزایش دما در اکثر نقاط کشور میزان مصرف برق در کشور ۱۲ و نیم درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: مدیریت مصرف برق در تابستان در این استان باید به شکلی انجام شود که روند تولید و اشتغال آسیب نبیند.
وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی برخرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت استفاده از لوازم پرمصرف، برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ را از مجموعه وزارت نیرو آغاز کرد.
حائری گفت:۳۱ مورد از ۱۴۰ اقدام برنامه‌ریزی شده برای گذر از پیک مصرف تابستان سال‌جاری به اقدامات بخش مدیریت مصرف و تقاضا و ۱۳ مورد به اقدامات ستادی و همکاری مربوط می‌شود.
تدابیر ویژه شرکت توانیر برای استمرار تأمین برق خانگی در موج سرما و عبور از پیک دو تا سه هفته‌ای زمستان، بامدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی عملیاتی شد.
رجبی مشهدی با اشاره به اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال درحوزه مدیریت مصرف انرژی در سال ۱۴۰۱ گفت:عبور ازشرایط تحریم و خودکفایی ۹۰ درصدی صنعت برق مرهون شرکت‌های فناوراست.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به رشد 13 درصدی مصرف برق در هفته گذشته گفت: حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهرماه سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از رشد ۱۳ درصدی مصرف برق در هفته گذشته خبر داد و گفت: حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهرماه سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از رشد ۱۳ درصدی مصرف برق در هفته گذشته خبر داد و گفت: حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهرماه سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.
بررسی آمار مدیریت شبکه برق به ترتیب از رشد مصرف برق 10.45 درصدی و 17.32 درصدی نسبت به سال گذشته در فصل گرم برای صنایع فولاد و سیمان خبر می‌دهد.
تابستان امسال در حالی از نیمه گذشت که نه‌تنها برخلاف سال گذشته تجربه‌های تلخ خاموشی‌های گسترده برق تکرار نشد، بلکه به ظرفیت تولید برق کشور نیز افزوده شد و دستاوردی ارزشمند رقم خورد.
تابستان امسال در حالی از نیمه گذشت که نه‌تنها برخلاف سال گذشته تجربه‌های تلخ خاموشی‌های گسترده برق تکرار نشد، بلکه به ظرفیت تولید برق کشور نیز افزوده شد و دستاوردی ارزشمند رقم خورد.
تابستان سال جاری در حالی به نیمه رسید که به واسطه مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف و بر خلاف سال گذشته دیگر خبری از خاموشی های گسترده و ناگهانی به ویژه در بخش خانگی نبود و پایداری شبکه برق نیز علی رغم همه محدودیت ها به صورت کامل تأمین شد.
اینکه دولت قصد دارد به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم سبد کالایی در قالب سیستم کوپن دهد این موضوع سیاست درستی است که در پیش گرفته شده، زیرا اگر قرار باشد ماهانه هزاران میلیارد تومان پول داغ پرفشار به جامعه تزریق شود، این مورد باعث تورم بسیار شدیدی می‌شود.
غیبت مشمولان متأهل بخشیده شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ