یزد- مدیر مرکز مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد اعلام کرد: کوچ یک باره مشترکان از کولرهای آبی به سمت کوره‌ای گازی، تفاوت ۳۰ هزار مگاواتی را در مصرف برق در فصل گرم سال رقم زده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به آمادگی کامل صنعت برق برای تامین حداکثری برق مشترکان افزود: با هر درجه افزایش دما در فصل تابستان شاهد افزایش ۱۸۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور هستیم.
سخنگو صنعت برق گفت: افزایش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق در روز جاری یک رشد ۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد که در مقایسه با رشد مصرف‌های ۲، ۳ و ۴ درصد، عدد بزرگی محسوب می‌شود.
جمشیدی با بیان اینکه در گرم‌ترین روزهای سال قرار داریم و افزایش دما سبب افزایش مصرف برق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که 3 روز بسیار گرم را در هفته جاری پیش رو داریم، گفت: در روز چهارشنبه هوای کشور در اغلب نقاط بسیار گرم خواهد شد و ممکن است شاهد نصاب جدیدی در مصرف برق باشیم.
هفته آینده گرم ترین روز های سال را سپری می کنیم که به تبع آن مصرف برق هم افزایشی می شود بنابر این باید پرسید وزارت نیرو برای این روزها چه تدابیری را در نظر گرفته است.
معاون شرکت توانیر ضمن پیش بینی افزایش ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق برای روز دوشنبه، گفت: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قبض صادر شده که این تعداد بیش از ۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد.
بر اساس اعلام هواشناسی دمای هوای کشور در روزهای آینده افزایشی خواهد بود. به این ترتیب افزایش مصرف برق اجتناب‌ناپذیر است. مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران، در همین زمینه از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
اصفهان- مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مصارف برق در تابستان، گفت: اصفهان ۶ هزار مگاوات در ساعات پیک مصرف برق دارد.
وزیر نیرو با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری و رکورد مصرف برق با بیش از ۷۱ هزار مگاوات ،از مردم خواست برای تامین نیاز برق کشور درمصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: امروز مصرف برق در استان تهران نسبت به‌روز مشابه سال گذشته یک هزار مگاوات بیشتر شده است.
شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: مصرف برق در روز گذشته ۵۷۰۰ مگاوات افزایش یافت که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد دارد.
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق تاکنون ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است، از اعلام رسمی اسامی ادارات و دستگاه‌های پرمصرف خبر داد.
با ورود به فصل گرما افزایش مصرف برق امری اجتناب‌ناپذیر است و باید به ‌فرهنگ صرفه‌جویی در این زمینه توجه شود. مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در این باره به تابناک گفت: اگر فرهنگ قناعت و احترام به منابع عمومی در کشور دنبال شود، بخش عظیمی از اسراف برق که سهم قابل توجهی‌ هم در سبد مصرف کشور دارد، کاهش پیدا می‌کند.
مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران پیش‌بینی کرد با توجه به افزایش دما در روزهای آتی مصرف برق کشور نیز ۲۰۰۰ مگاوات افزایش داشته باشد.
رجبی مشهدی گفت: افزایش دمای قابل توجهی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه پیش بینی شده که ممکن است مصرف برق به ۶۸ هزار مگاوات برسد.
قراگوزلو گفت: روز گذشته در همین ساعت مصرف برق ۵۹ هزار مگاوات بود که در روز جاری به ۵۹ هزار ۳۰۰ مگاوات رسیده است.
مصرف برق کشور در روز گذشته به ۶۶ هزار و ۸۰ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: مصرف برق در کشور روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافت.
محرابیان گفت: مصرف برق از ۶۱ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و نزدیک به ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم.
بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق؛ با توجه به افزایش دما در اکثر نقاط کشور میزان مصرف برق در کشور ۱۲ و نیم درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق کشور از افزایش ­­۷۰۰ مگاواتی مصرف برق در مقایسه با دیروز خبر داد. ­
مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز پایش ملی برق با اشاره به افزایش ۲ تا ۳ درجه ای دمای هوا از فردا، از ثبت تقاضای ۶۸ هزار مگاوات در روزهای پایانی زمان اوج مصرف خبر داد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: افزایش دمای هوا از روز چهارشنبه گذشته در کشور تداوم داشت و موجب افزایش مصرف برق شده است، با این وجود مشکلی در تأمین برق نیست.
غیبت مشمولان متأهل بخشیده شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ