در زمینه قیمت‌گذاری سیاست وزارت صمت، رقابتی شدن قیمت خودروسازان است، به گونه‌ای که آسیب‌های پیشین قیمت‌گذاری رفع شود و رابطه‌ای برنده - برنده بین خودروساز و مصرف‌کننده خودرو برقرار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خودروسازان از این به بعد بایستی برای تامین نیاز ارزی خودشان، آستین همت بالا بزنند و با فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی خود و حمایت از صادرکنندگان، طریق ارز صادرات خود و دیگران، نیاز ارزی مورد نظران را تامین کنند. مسیری که به نظر می‌رسد با چالش‌هایی همراه باشد.
طبق دستور وزارت صمت شرکتهای متقاضی واردات خودروهای کارکرده باید نوع، مدل و زمان واردات خودروی مدنظر خود را حداکثر تا ۲۴ مرداد ماه اعلام کنند.‌
گرمسار- وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم در راس هیئتی وارد گرمسار شد و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفت.
سخنگوی اقتصادی دولت از مذاکرات وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین ارز واردات خودرو خبر داد.
وزیر صمت گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط ساده تری را برای واردات خودروهای برقی فراهم کنیم و در درجه اول، اولویت با واردات تاکسی‌های برقی است.
مجلس در حالی در سال پایانی خود با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، عمده مشکلات مربوط به بازار و گرانی ریشه در اقتصاد کلان، نظام بانکی و قوانین متناقض کشور دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز برقی سازی حمل و نقل شهری خبر داد و گفت: این طرح در تهران به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
وزیر صمت گفت: مذاکراتی درباره تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان در حال انجام است و طی روزها و هفته‌های آینده این موضوع نهایی می‌شود.
معاون وزارت صمت در نامه ای به گروه بهمن موتور اعلام کرد که اجازه عرضه خودرو در بورس کالا و با قیمت‌های خارج از میزان تعیین شده توسط شورای رقابت را ندارند.
رئیس خانه صمت ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار عدم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت نسبت به توقف قریب‌الوقوع خطوط تولید خودروسازان هشدار داد و خواستار لغو محدودیت سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شد.
مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه ای به نائب رئیس شورای رقابت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پی حواشی ایجاد شده درپی استیضاح وزیر صمت، گفت: به ما حتی دوچرخه‌ هم ندادند چه برسد به ماشین!
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پی حواشی ایجاد شده درپی استیضاح وزیر صمت، گفت: به ما حتی دوچرخه هم ندادند چه برسد به ماشین!
علی‌رغم تکذیبیه وزارت صمت، در گفت‌وگویی دیگر علیرضا بیگی با تاکید مجدد بر صحت ادعا‌های خود در ارتباط با تحویل خودرو به نمایندگان مجلس در ماجرای استیضاح قبلی فاطمی امین، خواهان ورود دادستان به موضوع شد. او حتی از تهدید شدن خود در پی پرده‌برداشتن از موضوع تحویل خودرو‌ها خبر داد
علی‌رغم تکذیبیه وزارت صمت، در گفت‌وگویی دیگر علیرضا بیگی با تاکید مجدد بر صحت ادعا‌های خود در ارتباط با تحویل خودرو به نمایندگان مجلس در ماجرای استیضاح قبلی فاطمی امین، خواهان ورود دادستان به موضوع شد. او حتی از تهدید شدن خود در پی پرده‌برداشتن از موضوع تحویل خودرو‌ها خبر داد
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد.
اعلام وصول استیضاح وزیر صمت در اواخر فروردین ماه حواشی زیادی در پی داشت. در حالیکه یک نماینده شب گذشته از منتفی شدن این ماجرا خبر داده بود، نماینده ای دیگر این موضوع را تکذیب کرد. یک عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت که هیچ امضایی از استیضاح وزیر صمت پس گرفته نشده است و آئین‌نامه اجازه پس‌گرفتن امضا را نمی‌دهد.
رئیس انجمن لوازم خانگی گفت: اگرچه وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار مخالف افزایش قیمت هستند اما تولیدکننده برای اینکه نابود نشود، چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارد.
تغییر قیمت لوازم خانگی نیاز به اخذ مجوز دارد اما با این حال تولیدکنندگان بدون اخذ مجوز نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده و صمت نیز در نامه نگاری با تولیدکنندگان، منتظر دریافت دلایل گرانی است.
در پی انتشار اخباری مبنی بر سوء قصد به جان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سخنگوی این وزارتخانه گفت که خبر منتشر شده منطبق بر واقعیت نیست و ماجرا فقط در حد برخورد فیزیکی یک فرد ناشناس با او بوده است.
نخست وزیر بلاروس در راس هیاتی امروز با استقبال فاطمی امین وزیر صمت وارد تهران شد. نخست وزیر بلاروس در پی توافقات صورت گرفته در مذاکرات بین رئیسان جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در سمرقند ازبکستان در شهریور ماه امسال، ظهر امروز در صدر هیاتی بلند پایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در حالی اخیرا با مصوبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ مجلس در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده مخالفت کرده که مهلت دو ماهه مجلس به وزیر صمت رو به اتمام بوده و این اصرار برای لغو الزام خودروسازان برای اسقاط خودروهای فرسوده، با وجود صراحت ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ممکن است دوباره واکنش نمایندگان را در پی داشته باشد.
دبیرکل انجمن تحقیق و توسعه صنایع گفت: به جای احیای وزارت بازرگانی، یکی از سازمان های فعلی مثل سازمان حمایت زیر نظر رئیس جمهور برود و به صورت بین بخشی برای تامین و توزیع کالا برنامه ریزی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ