طبق دستور وزارت صمت شرکتهای متقاضی واردات خودروهای کارکرده باید نوع، مدل و زمان واردات خودروی مدنظر خود را حداکثر تا ۲۴ مرداد ماه اعلام کنند.‌
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شهروندانی که در طرح جوانی جمعیت سامانه یکپارچه خرید خودرو، متقاضی محصولات بهمن موتور بوده و بر مبنای نوبت‌دهی وزارت صمت موعد تحویل آنها شهریور اعلام شده، فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
وعده وزارت صمت برای عرضه بخشی از خودروهای وارداتی پایان ۱۴۰۱ بود که پس از گذشت ۳ ماه این وعده هفته آتی محقق می شود؛ بااین حال مشخص نیست خودروهای مورد تقاضای باقی خریداران چه زمانی تحویل شود.
سخنگوی وزارت صمت گفت: زمان اعلام نوبت تحویل خودرو برای متقاضیانی که در مدت تعیین شده (یعنی از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت) نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده خواهد بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رأی‌گیری جلسات استیضاح باید مخفی باشد و برای علنی شدن باید تعداد امضاهای متقاضیان به ۵۰ نفر برسد که هنوز نرسیده است.
سخنگوی وزارت صمت متقاضیان تبدیل وضعیت خودرو در سامانه یکپارچه تا فردا دهم اردیبهشت وقت دارند.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، 20 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و اکنون این عدد به حدود 30 هزار دستگاه خودرو رسیده است، از اینرو رشد 41 درصدی در حالی محقق شده که تولید خودرو در این مجموعه بدون هیچ کسری قطعه بوده و تمام خودروها تجاری شده است.
خبر مهم سخنگوی وزارت صمت برای متقاضیان خرید خودرو
سخنگوی وزارت صمت از تحویل ۲۵۰ هزار خودرو به متقاضیان سامانه یکپارچه در اردیبهشت و خرداد خبر داد.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: این بار تعداد متقاضیان استیضاح فاطمی امین نسبت به مرحله قبلی استیضاح این وزیر بیشتر شده است و بعید است بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.
فاطمی امین در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۶ اردیبهشت ماه مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های داخلی را آغاز خواهیم کرد. این ثبت نام نیز مثل مرحله اول به شکل نوبت دهی خواهد بود و همه متقاضیان طبق نوبت دهی خودرو دریافت می‌کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاكید بر اینكه برای تولید و تحویل 800 هزار خودرو برنامه ریزی شده و در هفته اول کاری سال 1402 با قدرت و شروع خیلی خوب، نزدیک به 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید و تحویل محقق شده است، گفت: به زودی فراخوان مرحله دوم ثبت نام متقاضیان محصولات سایپا  در سامانه متمرکز وزارت صمت اعلام خواهد شد.
قائم مقام وزیر صمت خطاب به بانک مرکزی نوشت: متاسفانه علیرغم مکاتبات صورت‌گرفته مبنی بر ضرورت رعایت حقوق افراد و رفع مسدودی حساب اشخاص پس از اعلام انصراف و یا درخواست کتبی متقاضی همچنان برخی بانک‌های عامل از آزادسازی حساب‌های مذکور امتناع ورزیده است.
وزارت صمت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی سازمان حمایت در صورت درخواست متقاضیان شد.
در حالی که به روزهای پایانی اولین ماه سال جدید نزدیک می شویم، پاسکاری عجیب میان شورای رقابت و وزارت صمت مبنی بر اعلام قیمت های جدید خودرو، بسیاری از مردم و متقاضیان خرید خودرو را دچار سردرگمی کرده است.
سخنگوی صمت از تعیین زمانی متقاضیان خودروهای وراداتی خبرداد.
سخنگوی صمت از تعیین زمانی متقاضیان خودروهای وراداتی خبرداد.
قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: بانک‌ها باید بابت ۵۰۰ میلیون تومان پول مسدود شده به متقاضیان خودروهای وارداتی سود کوتاه مدت بپردازند.
قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر در شرایط و مقطعی هستیم که کار ثبت نام از متقاضیان خودروهای وارداتی در حال انجام است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
­سخنگوی وزارت صمت گفت: اگر خودروسازان قرار است هزار دستگاه خودرو عرضه کند‏، باید ۲۰ درصد از آن را به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت بدهند و بقیه را نیز در بورس عرضه کنند.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد، حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است؟ این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی حل شدنی است.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است. این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی قابل حل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ